دفتر وینخوف ساختمان های تاریخی را به موزه ملی هولوکاست تبدیل می کند

استودیوی محلی Office Winhov بازسازی حساس دو ساختمان تاریخی محلی را تکمیل کرده است و آنها را به موزه و یادبود قربانیان هلندی هولوکاست تبدیل کرده است.

موزه ملی هولوکاست توسط Office Winhov که در پلنتیج میدنلان آمستردام واقع شده است، برای بزرگداشت یهودیان هلندی که در طول جنگ مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و کشته شدند، طراحی شد.

جلوی بنای یادبود در آمستردام توسط Office Winhovجلوی بنای یادبود در آمستردام توسط Office Winhov
دو ساختمان تاریخی محلی به موزه و بنای یادبود تبدیل شدند. عکس از استفان مولر

امکانات آن در دو ساختمان موجود در طرف مقابل یک خیابان، از جمله پسوند به روز شده دهه 1950، که بین ردیف خانه های پلکانی قرار گرفته است، گسترده شده است.

این موزه دارای امکانات آموزشی و همچنین فضاهای بازسازی شده از ساختمان های موجود است. این مکان‌ها قبلاً مکان‌های یادبودی بودند، به دلیل استفاده‌های گذشته – یکی به‌عنوان مرکز تبعید و دیگری به‌عنوان راه فراری که از طریق آن کودکان یهودی توانستند به امن فرار کنند.

نمای جلوی موزه ملی هولوکاست و مدرسه سابق کویکس در هلندنمای جلوی موزه ملی هولوکاست و مدرسه سابق کویکس در هلند
امکانات در دو ساختمان موجود پراکنده شده است. عکس از استفان مولر

این استودیو توضیح داد: «تئاتر سابق Hollandsche Schouwburg محل تجمعی بود که ده‌ها هزار یهودی از آنجا به اردوگاه‌ها تبعید شدند – و به همین دلیل از سال 1962 به عنوان یک مکان یادبود تأسیس شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «داستان مدرسه هرورمد کویک (مهدکودک) که برای تشکیل نمایشگاه دائمی موزه گسترش خواهد یافت، کمتر شناخته شده است.

در مجاورت مدرسه هرورمد کویک یک مهدکودک بود که در آن کودکان یهودیان اسیر شده در آن اسکان داده می‌شدند و در طی چند ماه، حدود 600 نفر از این کودکان از طریق مهدکودک به امنیت نسبی منتقل شدند.»

فضای داخلی داخل بنای یادبود توسط Office Winhovفضای داخلی داخل بنای یادبود توسط Office Winhov
استودیو ویژگی های موجود را حفظ کرد و برخی از عناصر دهه 1950 را جایگزین کرد. عکس از استفان مولر

قبل از کار دفتر وینخوف، تعدادی مداخله در هر دو ساختمان پس از جنگ انجام شده بود، از جمله تبدیل مهد کودک به یک دفتر.

این استودیو به Dezeen گفت: «تحولات پس از جنگ جهانی دوم به طور قابل توجهی ساختمان های اصلی را تغییر داد. “تئاتر، هالندشه شووبرگ، در سال 1962 به یادبود تبدیل شد، در حالی که مهد کودک به فضای اداری تبدیل شد.”

این استودیو با هدف بازگرداندن شخصیت اصلی سایت، ویژگی های موجود را حفظ کرد و در عین حال تعدادی از عناصر دهه 1950 را با اضافات جدیدی جایگزین کرد که طراحی اصلی مهد کودک را منعکس می کرد.

فضای موزه در بنای یادبود در هلند توسط Office Winhovفضای موزه در بنای یادبود در هلند توسط Office Winhov
یک مهد کودک سابق به روز شد تا قسمت اصلی موزه را در خود جای دهد

بزرگترین تغییرات در مدرسه Kweeks Hervormde ایجاد شد که برای قرار دادن بخش اصلی موزه به روز شد.

نمای اصلی مهدکودک که از آجر قرمز با جزئیات رنگ روشن‌تر ساخته شده بود حفظ شد، در حالی که پسوند دهه 1950 – که از کنار خیابان قابل مشاهده بود – با یک نمای آجری کم رنگ جدید جایگزین شد.

این ویژگی یک طرح شطرنجی است که شبیه به جزئیات موجود در ساختمان موجود با پیچ و تاب مدرن است.

این استودیو توضیح داد: «در بازسازی موزه، نمای اصلی مهد کودک حفظ شد. علی‌رغم تغییرات گسترده داخلی در طول سال‌ها، چیدمان اصلی کلاس درس و راهروی مسیر فرار بازسازی شد.

نمای فضای نشستن در موزه ملی هولوکاستنمای فضای نشستن در موزه ملی هولوکاست
نازک کاری های چوبی، کف های کاشی کاری شده و دیوارهای با رنگ خنثی در فضای داخلی به چشم می خورد

پسوند جایگزین شده دارای ورودی اصلی است که به فضای پذیرایی منتهی می شود. در داخل، نازک کاری چوبی و کف کاشی کاری شده با دیوارهای با رنگ خنثی ترکیب شده و یک طرح رنگی مینیمالیستی ایجاد می کند.

طراحی مینیمالیستی در بقیه قسمت‌های داخلی ادامه دارد، که برای شبیه‌تر شدن چیدمان اصلی آن به عنوان یک مدرسه، بازآرایی شده است.

این استودیو توضیح داد: “موزه دارای یک طرح کلی رنگ نور است که از قصد روایت داستانی که در نور روز رخ داده است، ناشی شده است.” این در تضاد با سایر موزه های هولوکاست است، جایی که از رنگ های تیره و فضاهای تیره برای ایجاد حس ناراحتی در بازدیدکنندگان استفاده می شود.

در ادامه می‌گوید: «رنگ‌های روشن انتخاب‌شده، رنگ‌های اصلی مدرسه را بازتاب می‌دهند، ارتباط با تاریخ محلی را تقویت می‌کنند و در نتیجه با تأیید اینکه این رویدادها در اینجا اتفاق افتاده، تخیل بازدیدکننده را غنی می‌کنند».

کلاس های درس قدیمی اکنون شامل تعدادی فضاهای نمایشگاهی است که با رنگ خنثی و کفپوش چوبی به پایان رسیده است.

فضای نمایشگاهی در بنای یادبود آمستردام که توسط Office Winhov طراحی شده استفضای نمایشگاهی در بنای یادبود آمستردام که توسط Office Winhov طراحی شده است
این فضا دارای یک سالن سخنرانی با دیوارهای آجری و ستون های چوبی است

در فضاهای دیگر، از جمله راه پله‌ای با رنگ زرد، دفتر وینخوف رنگ را دوباره به طرح اضافه کرد، با هدف فراخوانی جوهره مدرسه‌مانند اصلی ساختمان، که در طول بازسازی گذشته از بین رفته بود.

استودیو گفت: “به عنوان بخشی از داستان، مهم این بود که مدرسه دوباره به عنوان یک ساختمان مدرسه سابق تلقی شود.” با این حال، پس از تغییر اساسی ساختمان در طی یک بازسازی در سال 1952، مقدار بسیار کمی از این جوهر باقی مانده است.

فضای گالری داخلی در محل یادبود توسط Office Winhovفضای گالری داخلی در محل یادبود توسط Office Winhov
کلاس های درس قدیمی اکنون میزبان مجموعه ای از فضاهای نمایشگاهی است

فضاهای دیگر در ساختمان مدرسه تغییر یافته شامل یک سالن سخنرانی با دیوارهای آجری و ستون های چوبی است. در پشت این فضا، یک در شیشه ای بزرگ و پنجره های کف تا سقف، چشم اندازی از باغ پشتی را ارائه می دهد که به عنوان بخشی از مسیر فرار کودکان یهودی در طول جنگ مورد استفاده قرار می گرفت.

در حالی که دیوار باغ آجری قبلاً پنهان بود، استودیو دوباره آن را در معرض دید قرار داد و یک حیاط پر از کاشت و یک نصب عکاسی را اضافه کرد.

این استودیو گفت: بازدیدکنندگان می توانند با نمایان ساختن آن و معرفی غرفه جدید روبروی آن، به داستان های شخصی این کودکان و نجات دهندگانشان فکر کنند.

نمای رو به حیاط موزه ملی هولوکاست در آمستردامنمای رو به حیاط موزه ملی هولوکاست در آمستردام
یک حیاط پر از کاشت به ساختمان اضافه شد. عکس از استفان مولر

در سراسر خیابان، هالندشه شووبورگ موجود نیز با دقت بازسازی شد تا نیازهای بازدیدکنندگان و ایمنی را برآورده کند، با دیوارهای آجری رنگ‌آمیزی شده و حیاط یادبود بازسازی‌شده.

این ساختمان که در اصل یک تئاتر قبل از استفاده به عنوان مرکز تبعید در طول جنگ بود، به یک مکان یادبود برای ادای احترام به 104000 قربانی هلندی هولوکاست تبدیل شد.

این استودیو توضیح داد: «رویکرد طراحی نسبت به یادبود در The Hollandsche Schouwburg ماهیت ترمیمی داشت. “هدف بازگرداندن کیفیت های منحصر به فرد یادبود اصلی، بازگرداندن ارزش های فضایی اساسی و حیثیت ذاتی طرح بود.”

فضای گالری داخلی در بنای یادبود هولوکاست به روز شده توسط Office Winhovفضای گالری داخلی در بنای یادبود هولوکاست به روز شده توسط Office Winhov
این مکان یادبود به قربانیان هلندی هولوکاست ادای احترام می کند. عکس مایک بینک

موزه‌های دیگری که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند شامل یک موزه بلوکی با نمای ماسه‌سنگ لایه‌ای و یک موزه چینی مدور است که شبیه نماد یین یانگ طراحی شده است.

عکاسی توسط مکس هارت نیبریگ است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا