آیوی استودیو رنگ های یکپارچهسازی با سیستمعامل را در رستوران اتاوا Buvette Daphnée ترکیب می کند

رستوران‌های رنگارنگ یکپارچهسازی با سیستمعامل کبک بر فضای داخلی این رستوران در اتاوا که توسط استودیو Ivy مستقر در مونترال طراحی شده است، تأثیر گذاشت.

بار شراب و رستوران بووت دافنه در فضای تجاری 1500 فوت مربعی در یک ساختمان صنعتی قدیمی در منطقه تاریخی بازار بیوارد شهر واقع شده است.

فضای داخلی رستوران Buvette Daphnée در منطقه ByWard Market اتاوافضای داخلی رستوران Buvette Daphnée در منطقه ByWard Market اتاوا
رستوران Buvette Daphnée در منطقه ByWard Market اتاوا از غذاخوری های رنگارنگ یکپارچهسازی با سیستمعامل استفاده می کند.

آیوی استودیو گفت: «این مؤسسه به رهبری یک سرآشپز با ریشه‌های عمیق در کبک و سال‌ها تجربه در اتاوا، با هدف به نمایش گذاشتن ترکیبی از هر دو فرهنگ از چشم یک فرانسوی‌فون نوستالژیک ساکن پایتخت این کشور است».

بنابراین استودیو برای ارجاع به طراحی به رستوران‌های پر جنب و جوش یکپارچهسازی با سیستمعامل مونترال نگاه کرد و یک پالت کاراملی، قهوه‌ای و کرم را با لهجه‌های متضاد آبی و نارنجی سوخته ترکیب کرد.

فضای داخلی رستوران با سقف کرم براق، دیوارهای آجری نمایان و ضیافت های قهوه ایفضای داخلی رستوران با سقف کرم براق، دیوارهای آجری نمایان و ضیافت های قهوه ای
این رستوران به دو قسمت شامل فضایی با سقف های پایین تر در یک طرف ورودی تقسیم شده است

فضای ناهار خوری در جلو که از خیابان بسیار قابل مشاهده است، به دو بخش اصلی تقسیم شده است.

یک فضای پایین تر و صمیمی تر با سقف های هشت فوتی در سمت راست ورودی قرار دارد، در حالی که یک فضای بلندتر به ارتفاع 15 فوت که در آن آشپزخانه اپن، یک نوار U شکل به طول 36 فوت و کانترهای مرتفع می توانند قرار گیرند. سمت چپ پیدا شد

آجرکاری نمایان، روکش‌های چوبی طبیعی و تودوزی با رنگ کنیاک در داخل رستورانآجرکاری نمایان، روکش‌های چوبی طبیعی و تودوزی با رنگ کنیاک در داخل رستوران
آجرکاری نمایان، روکش‌های چوبی طبیعی و تودوزی با رنگ کنیاک همگی در این رستوران وجود دارند

در قسمت بلندتر، سقف ها به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده اند تا ارتفاع اضافی پنهان نشود و دیوارها با پوشش کرم رنگ و تخته V پوشیده شده اند که بالای سر در قسمت پایینی ادامه می یابد.

هم صندلی های بار و هم صندلی های نیم دایره ای که در غرفه هایی با آستر تنبور قرار گرفته اند با مخمل آبی پوشانده شده اند، در حالی که صندلی های ناهارخوری قدیمی دارای صندلی های نارنجی و ضیافت ها به رنگ کنیاک و شکلاتی هستند.

غرفه های نیم دایره با صندلی های مخملی آبی با پوشش تنبورغرفه های نیم دایره با صندلی های مخملی آبی با پوشش تنبور
غرفه های نیم دایره ای با صندلی های مخمل آبی با پوشش تنبور پوشیده شده اند

از گردوی طبیعی برای اکثر آسیاب‌کاری‌ها استفاده می‌شد و بخش‌هایی از آجرکاری‌های اولیه ساختمان نمایان شد.

در جلوی ورودی، یک ایستگاه سرور لاکی با پلانی قرص‌دار و قفسه‌های طبقه‌بندی شده، چشم‌ها را به مرکز رستوران می‌کشاند.

آیوی استودیو گفت: “برای گره زدن همه چیز به هم، یک موزاییک سفارشی پر جنب و جوش با رنگ های اصلی، کل کف رستوران را می پوشاند.”

این تیم که یک قطعه لوله‌ای سفارشی به طول 30 فوت توسط Hamster مستقر در مونترال را بالای میله نصب کرد، اضافه کردند: «لوله‌های مختلف در فضا هر کدام داستان خود را روایت می‌کنند».

یک میزبان نارنجی سوخته روی زمین کاشی کاری شده ایستاده استیک میزبان نارنجی سوخته روی کف کاشی کاری شده ایستاده است
پایه میزبان نارنجی سوخته توجه را به خود جلب می کند، در حالی که کاشی های موزاییک کف تمام رنگ های استفاده شده در فضای داخلی را ترکیب می کند.

در همین حال، آویزهای کره‌ای شکل مات که توسط استودیو بوته از لامپ‌های خیابانی دهه 1960 مونترال بازیافت می‌شوند، از سقف سیاه آویزان هستند.

این استودیو در پایان گفت: طراحی بووت دافنی مانند منوی معروف آن که بر اساس مواد اولیه پرورش یافته محلی است، طعمی اصیل از فرهنگ غنی آشپزی مونترال را به اتاوا ارائه می دهد.

نور نارنجی لوله ای بالای یک میله پیشخوان با صندلی آبینور نارنجی لوله ای بالای یک میله پیشخوان با صندلی آبی
وسایل نورپردازی سفارشی ایجاد شده برای فضا شامل طراحی لوله ای توسط Hamster است که از شکل میله پیروی می کند.

استودیو آیوی چندین دکوراسیون داخلی رستوران را در شهر اصلی خود مونترال تکمیل کرده است، از جمله غذاخوری خاورمیانه که اخیرا تکمیل شده است، که دارای یک پالت رنگی بر اساس “تناژهای خاکی صحراهای سوریه” است.

نمونه‌های قبلی از Piatti، یک نقطه ایتالیایی که استودیو پس از آسیب آتش‌سوزی آن را بازسازی کرد، تا جک رز با مضمون گرمسیری در یک مغازه بدنه‌فروشی سابق را شامل می‌شود.

عکاسی توسط Alex Lesage است.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا