بازسازی میدان وان تایمز سکوی دید را اضافه خواهد کرد

هر 31 دسامبر، میلیون‌ها آمریکایی به تلویزیون متصل می‌شوند (یا تمام روز در خیابان کمپ می‌زنند) تا توپ را از صفحه عمودی میدان وان تایمز ببینند. ساختمانی که با تابلوهای تبلیغاتی پوشانده شده است، اکنون تحت یک بازسازی اساسی به رهبری جیمز تاون، مالک ساختمان است. این پروژه مستلزم تعدادی تغییرات است: نصب یک سیستم دیوار پرده جدید و افزودن یک پلت فرم مشاهده جدید و علائم دیجیتال. فضاهای داخلی، که سال‌ها اجاره‌نشده باقی مانده‌اند، به تجربه‌های همه‌جانبه برند و موزه‌ای تبدیل می‌شوند که تاریخ میدان تایمز را بازگو می‌کند. انتظار می رود ساخت و ساز در سال 2025 به پایان برسد.

میدان وان تایمز که در ابتدا در سال 1904 ساخته شد، به عنوان مقر اصلی آن عمل می کرد مجله نیویورک تایمز. ساخت این ساختمان مصادف با تغییر نام میدان Longacre بود که به عنوان میدان تایمز نامگذاری شد تا از ورود روزنامه خبر دهد. معمار شهر نیویورک، Cyrus LW Eidlitz، این ساختمان را با نمای بسیار تزئین شده به سبک نئوگوتیک طراحی کرده است.

هنگامی که برای اولین بار ساخته شد، میدان One Times بر روی ساختمان های همسایه قرار داشت. (واتسون، ادوارد بی. و ادموند وی. گیلون جونیور (1976). نیویورک پس از آن و اکنون (مینئولا، نیویورک: انتشارات کویر دوور) شابک: 9780486131061. ص 22./ویکی‌مدیا کامانز/دامنه عمومی)

در نهایت مجله نیویورک تایمز ساختمانی که به دلیل قرار گرفتن در تقاطع برادوی، خیابان هفتم و خیابان 42 بسیار باریک بود، رشد کرد. این روزنامه دفتر مرکزی خود را به خارج منتقل کرد، اما ساختمان اداری را برای کارهای پشتی خانه برای سال‌ها نگهداری کرد.

در دهه 1960 ساختمان توسط Allied Chemical خریداری شد، که اقدام به برداشتن نمای اصلی میدان One Times کرد و آن را با پانل های بتنی پیش ساخته جایگزین کرد.

این ساختمان با پانل های بتنی پیش ساخته در دهه 1960 بازسازی شد. (Yves le bail/Wikimedia Commons/CC BY-SA 4.0)

در طول چند سال آینده، ساختمان به طور مکرر تغییر خواهد کرد. در این مدت، نما به آرامی در تابلوهای تبلیغاتی محصور شد و تا به امروز یکی از گرانترین فضاهای تبلیغاتی فیزیکی در جهان باقی مانده است.

One Times Square از ابتدای قرن بیست و یکم از علائم دیجیتال استفاده کرده است. (Bruce Emmerling/Wikimedia Commons/CC BY-SA 4.0)

در سال 2022 جیمزتاون کار بر روی یک پروژه نوسازی را برای بازسازی نما و ساخت یک پلت فرم مشاهده بزرگ، a la The Edge و One Vanderbilt آغاز کرد.

قبل از نصب کرتین وال جدید، پانل های بتنی موجود باید تخریب می شدند. هنگامی که ساختار زیرین در معرض دید قرار گرفت، می توان شرایط لبه دال ساختمان را تایید کرد و یک استراتژی برای نصب سیستم جدید طراحی کرد.

دیوار پرده به طور چشمگیری عملکرد انرژی ساختمان را بهبود می بخشد و تیم پروژه در حال پیگیری صدور گواهینامه طلایی LEED است.

کاترین فایفنبرگر، مدیر توسعه و ساخت و ساز در جیمزتاون، گفت AN از آنجایی که (ساختمان) توسط پیش ساخته (پانل ها) پوشیده شده بود، ما نتوانستیم چیزی را تأیید کنیم. تا زمانی که واقعاً فاش نشود، نمی‌دانی.»

تیم ساخت و ساز تصمیم گرفتند سیستم را با استفاده از گیره از لبه دال آویزان کنند.

در حال حاضر سیستم کرتین وال جدید در نمای ساختمان در حال نصب است. (با احترام به جیمزتاون)

بخش های بدون لعاب نما، فضایی را برای صفحه های تبلیغاتی دیجیتال جدید فراهم می کند.

در بالای برج، یک خرپا ۷ تنی برای پشتیبانی از سکوی رصد جدید نصب شده است. این سکو در اطراف نمای ساختمان پیچیده خواهد شد و از طریق دو آسانسور شیشه ای قابل دسترسی خواهد بود.

پلتفرم رصدی بر تعداد بالای گردشگرانی که هر ساله از میدان تایمز بازدید می‌کنند، سرمایه‌گذاری می‌کند. (با احترام به جیمزتاون)

نصب کرتین وال که توسط WW Glass مدیریت می شود، با ساخت همزمان خرپا برای سکوی مشاهده، پیچیده شده است. به همین دلیل نما به صورت تکه تکه نصب شده است.

پروژه بازسازی شده نیز در حول و حوش ریزش توپ سالانه شب سال نو هماهنگ شده است. خوشبختانه، به عنوان مالک ساختمان، جیمزتاون هم بازسازی و هم تیم رویدادها را که بر جشن های سالانه پایان سال نظارت می کنند، مدیریت می کند.

در شب سال نو، توپ از بالای میدان وان تایمز می‌افتد. (آنتونی کوینتانو/ویکی‌مدیا کامانز/CC BY 2.0)

در دسامبر گذشته، ساخت و ساز در سایت به طور موقت متوقف شد و خدمه تولید قطره توپ ملزم به پوشیدن تجهیزات محافظ شخصی شدند. نیمه شب، آتش بازی همچنان از ساختمان شلیک می شد.

متیو مک دانل، معاون توسعه و ساخت و ساز در جیمزتاون، گفت AN «در (طبقه) 21 ما ایستگاهی برای وسایل آتش‌نشان داشتیم. همه این کارها با هماهنگی NYPD و FDNY انجام شد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز مطابق با الزامات آنها است.

جیمز تاون همچنین مجبور بود برای برداشتن جرثقیل از محل کار برای جشن، مجوز شهر را بگیرد.

فایفنبرگر افزود: «دست زدن به جرثقیل شما مهلت قانونی دارد، اما ما اجازه گرفتیم آن را در اواسط دسامبر پایین بیاوریم. وگرنه درست کنار توپ آویزان می شد.»

رندر میدان وان تایمز بازسازی شده. (با احترام به جیمزتاون)

ارتفاع شمالی میدان تایمز با یک صفحه تبلیغاتی LED بزرگ پوشانده شده است. این صفحه نمایش در طول مدت ساخت همچنان فعال باقی مانده است.

فضاهای داخلی ساختمان از دیرباز به دلیل کوچک بودن صفحه طبقه (تقریباً 5000 متر مربع) و نداشتن نما که توسط تابلوهای نما مسدود شده است، برای مستاجران اداری جذابیتی نداشته است. به همین دلیل، طبقات بالا سالهاست که خالی مانده اند.

برای غلبه بر این محدودیت ها، جیمزتاون تجربه ای فراگیر جدید را در نظر گرفته است که فضا را اشغال خواهد کرد. شش طبقه اول ساختمان توسط موزه ای اشغال می شود که تاریخچه میدان تایمز و ریزش توپ سالانه را بیان می کند. طبقات باقی مانده توسط برنامه ای به نام NextGen اشغال خواهد شد که در آن شرکت ها برای طراحی “تجربه های برند” دعوت خواهند شد.

شاید یکی از به شدت تغییر یافته ترین سازه ها در نیویورک، آخرین دور بازسازی میدان One Times با 120 سالگرد این ساختمان مطابقت دارد و گام های بلندپروازانه ای برای تطبیق با آخرین فناوری های تبلیغاتی برداشته است.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا