قاب ستون های بتنی مزرعه Bury Gate توسط Sandy Rendel Architects

یک ستون دو طبقه “کلاسیک” مشخصه این خانه خانوادگی در پارک ملی South Downs است که توسط استودیوی لندنی Sandy Rendel Architects تکمیل شده است.

این خانه پنج خوابه که مزرعه بوری گیت نام دارد، جایگزین یک خانه ییلاقی متعلق به دهه 1950 در مکانی شیبدار در حومه پولبورو شده است که مشرف به مزارع و جنگل‌ها است.

نمای بیرونی مزرعه بوری گیت در پارک ملی ساوت داونزنمای بیرونی مزرعه بوری گیت در پارک ملی ساوت داونز
یک ستون دو طبقه مشخصه مزرعه بوری گیت است

به گفته معماران سندی رندل، این بنا به عنوان تفسیری مدرن از یک “ویلای پارکلند” طراحی شده است که برای تکمیل مکان روستایی و زبان محلی محلی طراحی شده است.

این منجر به ارتفاع ستون‌دار جنوبی آن شد که از معماری کلاسیک استفاده می‌کند، اما از بتن و آجر ساخته شده و ظاهری امروزی‌تر ارائه می‌دهد.

نمای ورودی خانه توسط معماران سندی رندلنمای ورودی خانه توسط معماران سندی رندل
خانه از آجر و بتن ساخته شده است

سندی رندل، بنیانگذار معماران Sandy Rendel به Dezeen گفت: «پارک ملی ساوث داونز نیازمند رویکردی مبتنی بر منظر است که به شخصیت محلی احترام می‌گذارد.

او ادامه داد: «چالش این بود که چگونه می‌توان یک طراحی حساس معاصر ایجاد کرد که به این منظره محافظت‌شده پاسخ دهد و بدون توسل به تقلید تاریخی، آن را تقویت کند.

ستون بزرگ خانه مزرعه بوری گیت در پارک ملی ساوت داونزستون بزرگ خانه مزرعه بوری گیت در پارک ملی ساوت داونز
هدف این مصالح تکمیل معماری محلی است

مزرعه بوری گیت دارای پلکانی است که فضاهای زندگی در سمت جنوب قرار گرفته و به صورت خطی در امتداد ستون سازماندهی شده است.

رندل می‌گوید: «کلناد حضور و مقیاس ساختمان را در چشم‌انداز وسیع‌تر و نظم کلاسیکی را ارائه می‌دهد که یادآور یک ویلای پارک است.

او افزود: «در سطح عملگرایانه‌تر، سایه‌های خورشیدی غیرفعال را برای مناطق بزرگ شیشه‌ای در نمای جنوبی و جیب‌های بیرونی محافظت‌شده فراهم می‌کند تا از منظره لذت ببرید.»

از نظر بیرونی، خانه با پالتی از آجر و بتن کوبیده و پیش ساخته تعریف می شود. رنگ های خاموش آنها برای تکمیل درختان بلوط در جنگل در شمال و همچنین معماری سنگی در این منطقه انتخاب شده است.

نمای داخلی خانه توسط معماران سندی رندلنمای داخلی خانه توسط معماران سندی رندل
دیوارهای گچ بری شده و کف چوبی در داخل نمایان است

رندل توضیح داد: «ماسه‌سنگ‌ها و سنگ‌های آهن تاریخی محلی غالب یکی از ویژگی‌های کلیدی محیط ساخت محلی هستند، اما متأسفانه دیگر با کیفیت مناسب برای سنگ ساختمانی استخراج نمی‌شوند».

او ادامه داد: «در عوض رنگ‌ها و بافت‌های آن‌ها در خانه جدید با پالت ساده‌ای از مصالح متشکل از آجرکاری‌های آب‌خورده همراه با بتن کوبیده و پیش‌ساخته منعکس شد.

فضای داخلی فضای زندگی در مزرعه Bury Gate در بریتانیافضای داخلی فضای زندگی در مزرعه Bury Gate در بریتانیا
قسمت های بزرگی از لعاب در پشت ستون قرار دارد

در داخل مزرعه Bury Gate، دیوارها با گچ سفالی و کف ها با چوب ساخته شده اند و ظاهری گرم و طبیعی به همه فضاها ارائه می دهند.

این خانه با مجموعه ای بزرگ از پنل های خورشیدی روی پشت بام، یک پمپ حرارتی منبع هوا و یک سیستم MVHR برای افزایش عملکرد انرژی آن کامل شده است.

Sandy Rendel Architects یک استودیوی لندنی است که توسط رندل در سال 2010 تأسیس شد. پروژه‌های قبلی این استودیو شامل تبدیل انبار طاق‌دار در غرب ساسکس و خانه‌ای باریک در کوچه‌ای بلااستفاده در پکهام است.

عکاسی توسط Ståle Eriksen است.


اعتبار پروژه:

معمار: معماران سندی رندل
معمار پروژه: سوفی رویکرافت
مهندس سازه: کارگاه سازه
مشاور M&E: انرژی پاک Invicta (طراحی ASHP و PV)/فناوری محیط ساخته شده (MVHR)
بازرس ساختمانی تایید شده: MC Plan و خدمات سایت

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا