شیگرو بان از خانه چوبی کاغذی در خانه شیشه ای فیلیپ جانسون رونمایی کرد

معمار ژاپنی شیگرو بان به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد خانه شیشه ای معمار آمریکایی فیلیپ جانسون در کانکتیکات ایالات متحده، غرفه ای از لوله های کاغذی، چوب و جعبه های شیر ساخته است.

این سازه 13.5 فوت در 13.5 فوت (10 متر در 10 متر) با همکاری دانشجویان کوپر یونیون دانشگاه نیویورک ایجاد شد و در محل خانه تاریخی جانسون ساخته شد.

خانه کاغذی شیگرو بان در خانه شیشه ایخانه کاغذی شیگرو بان در خانه شیشه ای
شیگرو بان خانه چوبی کاغذی را در خانه شیشه ای ایجاد کرد

این خانه در نیو کنان، کانکتیکات که در سال 1949 ساخته شد، توسط جانسون به عنوان خانه خود طراحی شد و یکی از مهم ترین ساختمان های قرن بیست و یکم به حساب می آید.

خانه چوبی کاغذی برای تضاد با خانه اصلی ساخته شده است، خانه ای که همانطور که از نامش پیداست دیوارهای کاملاً شیشه ای در یک قاب فولادی زغالی رنگ دارد.

خانه چوبی کاغذی در کانکتیکات خانه چوبی کاغذی در کانکتیکات
غرفه از لوله های کاغذی، چوب و جعبه های شیر ساخته شده بود

این سازه با دیوارهایی ساخته شده از 156 لوله کاغذی ساخته شده است که در چارچوبی ساخته شده از تخته سه لا روی پایه ای از 39 جعبه شیر قرار گرفته است.

تمام اجزای ساختمان در کوپر یونیون در منهتن ساخته شد و سپس توسط 17 دانشجو، اساتید و کارکنان شیگرو بان به محل انتقال داده شد و در 15 ساعت مونتاژ شد.

آلاچیق مقواییآلاچیق مقوایی
غرفه آخرین سازه موجود در سایت است

اعتمادی که خانه را اداره می‌کند، بان را مأمور کرد تا میراث نوآوری در املاک خانه شیشه‌ای را ادامه دهد، جایی که جانسون مجموعه‌ای از گالری‌ها، فضاهای رویداد و احمقانه‌ها را در نیمه دوم قرن بیستم طراحی کرد.

کریستن ریوچ، مدیر اجرایی خانه شیشه ای گفت: «ما از ارائه کار معماران شیگرو بان در خانه شیشه ای در هفتاد و پنجمین سالگرد ما بسیار هیجان زده هستیم.

او ادامه داد: «زمانی که خانه شیشه‌ای و خانه آجری در سال 1949 تکمیل شد، فیلیپ جانسون درست در آغاز پردیس وسیعی بود که پر از سازه‌هایی بود که به طور مداوم در طول بیش از 50 سال مرزها را در طراحی و مصالح جابجا می‌کرد. .

خانه چوب کاغذی این اخلاق آزمایشی و نوآوری را ادامه می دهد و انرژی خلاق بان را به سمت حل مشکلات اجتماعی فوری با مواد قابل بازیافت و به راحتی در دسترس معطوف می کند.

ساختار مقوایی یک غرفه توسط Shigeru Banساختار مقوایی یک غرفه توسط Shigeru Ban
ساختار آن در تضاد با خانه اصلی است

بان به خاطر کارش با مقوا شناخته شده است و بیش از 30 سال است که مجموعه ای از سازه ها را در واکنش به بلایای طبیعی طراحی کرده است.

او ابتدا مدل خانه چوب کاغذی را در پی زلزله بزرگ هانشین در سال 1995 در کوبه ژاپن ایجاد کرد. نسخه‌های آن اخیراً پس از زلزله سال گذشته در مراکش ساخته شده و در آنتاکیا برای استفاده به عنوان مدرسه پس از زلزله ترکیه-سوریه در سال 2023 نصب شده است.

این مدل همچنین به عنوان پناهگاه موقت در اروپا برای اسکان اوکراینی هایی که از تهاجم روسیه فرار می کردند استفاده شد.

جانسون که در سال 2005 درگذشت، یکی از شناخته شده ترین معماران قرن بیست و یکم بود. او همراه با خانه شیشه‌ای، ساختمان‌های مدرنیستی و پست مدرن متعددی از جمله ساختمان AT&T در نیویورک را طراحی کرد که اخیراً توسط Snøhetta بازسازی شد.

عکاسی توسط مایکل بیوندو انجام شده است.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا