فصلنامه معماری و ساختمان | arianarchitects

موضوع این دستاوردها را می توان در قالب نظام های ارزیابی پایداری در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. بعد نحوه قرارگیری این ستون ها را در نقشه طبق طبقات بررسی کنیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. نکته دیگری که باید در مورد سبک معماری مورد توجه قرار گیرد این است که معماری و دکوراسیون داخلی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

  • حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند.
  • این روش در سازه‌های طبیعی به وفور مشاهده می‌شود و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است.
  • با مبلمان و پنجره‌های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط می‌توانیم ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم.
  • مسجد اباصوفیه در استانبول، کلیسای جامع سنت مارکو در ونیز و کلیسای سکره کر در پاریس از بناهای معروفی هستند که به سبک روم شرقی ساخته شده اند.
  • اکثر سبک هایی که بعد از رنسانس در اروپا به وجود آمدند می توانند جزء معماری کلاسیک محسوب شوند.
  • شکل ها و ساختار های مستطیلی و مکعبی و همینطور پنجره های بزرگ در این مدل از معماری به وفور دیده می شوند.

همفکری مهندس معماری، سازه و تأسیسات سبب انسجام، هماهنگی و افزایش کیفیت نقشه‌ها خواهد شد. تغییرات و پلان نهایی پروژه می‌بایست مطابق با آخرین مقررات ملی ساختمان اجرا شده و به پیمانکار ارائه شود. مطابقت نقشه‌های فاز دو معماری با نقشه‌های سازه (طراحی سازه) و نقشه‌های تأسیسات (طراحی تأسیسات مکانیکی و برقی) از الزامات فاز دو معماری است. طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک…

(طراحی شده توسط دفتر طراحی براکت)

برای تأکید بر مجله خبری معماری آریانا تندیسی ساختمان، مصالح بکار رفته در آن ساده نگه داشته شده اند، دیوارها در داخل و خارج بنا به رنگ سفیدرنگ آمیزی شده اند. کف های چوبی بکار رفته در قسمت داخلی و مطابق با سطح تراس هستند و همچنین چندتخته چوب نیز دیوارها را پوشانده است. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد. شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است.

ساختمان مسکونی اندرزگو

ویلاهای کوهستانی مکان های بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات هستند، جایی که دوستداران کوهستان می توانند در فضایی آرام زندگی کنند و وقت خود را با انجام فعالیت ها و… ما به واکنش‌های شما گوش می‌دهیم و مشاهده می‌کنیم، سپس ایده‌ها را با توجه به بازخورد شما اصلاح می‌کنیم تا زمانی که به یک طراحی توافق شده برسیم. مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که در طول این مرحله کاملاً درگیر باشند و قبل از ادامه کار، از آنها درخواست تأیید طرح شماتیک شود. مطمئن شوید که اگر چیزی را متوجه نشدید به متخصص طراحی خود اطلاع دهید و زمان لازم را برای ارائه بازخورد متفکرانه صرف کنید. همیشه می‌توان بعداً تغییراتی ایجاد کرد، اما در این مرحله که طراحی روان‌تر است، تغییر آسان‌ترین کار است.

مدرنیسم و پست-مدرنیسم توسط افرادی در تخصص معماری مورد نقد قرار گرفته‌اند، با این نگرش که معماری موفق اهداف فردی زیبایی شناختی، فلسفی یا شخصی نیست، بلکه هدف آن باید برطرف کردن نیازهای روزانه افراد باشد و باید از فناوری برای بهبود شرایط زندگی در آن استفاده شود. توسعه و ساخت طرح سازه لوله ای توسط فضل الرحمان خان در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه یک دستاورد فنی محسوب می‌شود. مجموعه در تقاطع خیابان های‌ جمهوری اسلامی و حافظ به عنوان یک مولفه مهم شهری‌در میان بورس کالاهایی نظیر موبایل، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، کامپیوتر و لوازم جانبی واقع شده است. مجتمع چارسو با طراحی بروز، زیبا و حجمی گسترده، از بهترین نمونه های معماری ساخته شده در ایران می باشد. قرار گیری یک نورگیر بزرگ مرکزی و حرکت متنوع پله های برقی در اطراف آن ضمن ایجاد یکپارچگی در میان عملکردهای مختلف، حرکت بین طبقات را برای بازدید کنندگان به یک موضوع و تجربه خاص تبدیل کرده است. تحولات و پیشرفت های چند دهه اخیر موجب رشد سریع جمعیت جهان شده است و پیامدهای ناخوشایندی نیز برای محیط زیست داشته است.

http://barbarinemoone.ir

تحریریه اخبار معماری آریانا