استودیو Urlo پاویون فولادی را برای باشگاه ورزشی اکوادور تکمیل می کند

استودیو اورلو یک باشگاه ورزشی «زیبایی و کاربردی» و باشگاه چند ورزشی را با یک آلاچیق شیشه ای و آلومینیومی با نمای کامپوزیت در اکوادور تکمیل کرده است.

این مجموعه 8772 متر مربعی (94421 فوت مربعی) که با نام باشگاه ورزشی موکولی یا باشگاه دپورتیوو موکولی شناخته می شود، در جزیره موکولی، خشکی کوچکی در رودخانه باباهایو خارج از شهر گوایاکیل در ساحل اقیانوس آرام اکوادور واقع شده است.

باشگاه ورزشی اکوادور توسط استودیو اورلوباشگاه ورزشی اکوادور توسط استودیو اورلو
استودیو Urlo یک باشگاه ورزشی و چند ورزش در اکوادور طراحی کرد

استودیو اورلو، که دفاتری در کیتو، اکوادور و والنسیا، اسپانیا دارد، این باشگاه ورزشی را در سال 2022 با “طراحی کارآمد و هوشیار، که در عین حال زیبایی‌شناسانه و کاربردی است” تکمیل کرد.

این مجموعه از یک خانه دو و میدانی مشترک و زمین های ورزشی اطراف تشکیل شده است.

باشگاه ورزشی مستطیلباشگاه ورزشی مستطیل
این مجموعه از یک خانه دو و میدانی مشترک و زمین های ورزشی اطراف تشکیل شده است

این تیم گفت: “غرفه اصلی مجموعه به صورت متعامد قرار گرفته است و روابط استراتژیک بصری و عملکردی بین بخش های کلیدی برنامه ایجاد می کند.”

یک آلاچیق تک ارتفاع از پشت پوشش گیاهی متراکم با یک پاسیو مرکزی بیرون می‌آید. این سازه که با قاب های فولادی روی پایه های پیوسته ساخته شده است، از یک عرشه فولادی و فونداسیون سبک وزن عایق پشتیبانی می کند.

آلاچیق قاب فولادی توسط استودیو اورلوآلاچیق قاب فولادی توسط استودیو اورلو
آلاچیق تک ارتفاع با اسکلت فولادی ساخته شد

ساختار فلزی سفید سبکی سازه را افزایش می دهد و الگوی ریتمیک ایجاد شده در نما را برجسته می کند.

دیوارکوب های کوچکی روی هر ستون تعبیه شده نصب می شوند که نور را به بالا و پایین اعضای ساختاری سفید می تابانند و نشان دهنده شبکه حمایت کننده از دیدبان ها هستند.

آلاچیق مستطیل کم تابآلاچیق مستطیل کم تاب
مهمانان در مرکز طرح وارد می شوند

این تیم گفت: “این پیکربندی به پروژه اجازه می دهد تا با محیط اطراف خود ترکیب شود، در حالی که تک ارتفاع آن دسترسی جهانی را تضمین می کند و تاثیر آن بر چشم انداز را کاهش می دهد.”

مهمانان در مرکز پلان وارد می شوند، جایی که حیاط محوطه سازی شده به فضای پذیرش ورودی و محوطه انتظار سرپوشیده منشعب می شود.

ایوان بلندایوان بلند
یک ایوان طولانی دور تا دور پلان می پیچد

دیوارهای بیرونی از لبه‌ی ساختمان عقب‌نشینی می‌کنند و ایوانی طولانی ایجاد می‌کنند که کل پلان را با یک راهروی کاشی براق و یک زیرانداز چوبی می‌پیچد.

در نیمه غربی ساختمان خطی، سالن بدنسازی قرار دارد که با شیشه های کف تا سقف پیچیده شده است، که به فضایی سرپوشیده برای یوگا در غرب و یک زمین ورزشی پوشیده از چمن در شمال نگاه می کند.

سالن ورزشسالن ورزش
در نیمه غربی ساختمان خطی سالن ورزش قرار دارد

در حرکت به سمت مرکز پلان، رختکن های خصوصی در پشت نمای سبز کم رنگ مات که از هواپیماهای آلومینیومی کامپوزیت ساخته شده است، پنهان شده اند.

برای بهبود عملکرد حرارتی نما، سیستم نمای تهویه شده دارای شیشه محفظه کم انتشار در طرفین شفاف است تا تاثیر نور خورشید استوایی را کاهش دهد.

مشابه اما نه متقارن، ضلع شرقی غرفه از یک رستوران تشکیل شده است، با آشپزخانه و فضاهای خدماتی که در آلومینیوم پیچیده شده اند و ناهارخوری از طریق همان سیستم لعاب به اطراف می نگرد.

این تیم گفت: “در داخل، مبلمان سیار با طراحی سفارشی با پوشش گیاهی گنجانده شده، به کارکنان اجازه می دهد تا بسته به مناسبت، فضاهای خصوصی یا بازتری را برای مشتریان ایجاد کنند.”

درهای کشویی که به استخر باز می‌شوند، رابطه مستقیم داخلی و خارجی ایجاد می‌کنند و رستوران و فضای سرپوشیده سالن را به هم متصل می‌کنند.»

استخر نیمه المپیک با لبه بی نهایتاستخر نیمه المپیک با لبه بی نهایت
در راستای لبه غربی غرفه یک استخر نیمه المپیک قرار دارد

در راستای لبه غربی غرفه، استخری با لبه بی نهایت قرار دارد که به طور یکپارچه از آب به منظره ای سرسبز تبدیل می شود. ضلع شمالی استخر کم عمق تر است تا امکان آفتاب گرفتن و ایمنی را برای شناگران جوان فراهم کند.

این تیم خاطرنشان کرد: “محوطه سازی که اطراف استخر را احاطه کرده است به دنبال ایجاد یک محیط تازه و خصوصی است که صمیمیت بصری بیشتری را هم از خیابان و هم از زمین فراهم می کند.”

مرکز ورزشی جزیره موکولیمرکز ورزشی جزیره موکولی
استودیو اورلو این پروژه را در جزیره موکولی ساخته است

در نیمه شمالی ملک، یک زمین فوتبال، یک زمین چند منظوره و دو زمین تنیس از غرب به شرق با جایگاه های سرپوشیده برای تماشاگران واقع در ضلع شمالی زمین فوتبال و ضلع شرقی زمین ها چیده شده است. لبه شرقی ملک دارای تجهیزات مختلفی برای کالیستنیکی است.

اخیراً استودیو اورلو یک مجتمع مسکونی مثلثی با طبقات چرخشی را در کیتو تکمیل کرد. در همین حال، خوان آلبرتو آندراده در همان نزدیکی در گوایاکیل، یک برنامه افزودنی زنده از خاک کوبیده به مسکن چندخانواری اضافه کرد.

عکاسی توسط JAG Studio انجام شده است.


اعتبار پروژه:

پیمانکار عمومی: Heh Constructores
نما: Acimco (پانل کامپوزیت آلومینیومی، “Stackbond”)
طراحی منظر: Clemencia Echaverri، FOLIA Paisajismo
HVAC: ایمکانیک
سیستم های الکتریکی و الکترونیکی: Aelec

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا