تحلیل محتوای مجله های «هنر معماری»، «معمار» و «معماری و ساختمان» براساس نظریه برجسته سازی بازه زمانی 1377 تا 1397 | arianarchitects

ما در این مطلب شما را با کارهایی که یک معمار انجام می دهد و همینطور رایج ترین زمینه ها و انواع معماری و مراحلی که شما را به یک معمار تبدیل می کند آشنا می کنیم. بخشی از عوامل تاثیر گزار بر کیفیت زندگی انسانها از طریق طراحی درست معماری ساختمان و چیدمان تجهیزات داخلی و تاسیسات قابل حصول هستند و با رعایت استانداردها وبهره گیری از مصالح مناسب می توان بدان دست یافت . هر فضا نیاز به آرامش خاص خود دارد ،در مبحث هیجدهم مقررات ملی ساختمان نوفه مجاز هر فضا گفته شده است و پوسته خارجی ساختمان و ظیفه دارد نوفه فضای بیرون را که حدود 80 تا 100 دسی بل است کاهش داده و آنرا به حد مجاز برساند .

  • در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان حفظ می شود اما داخل ساختمان با المان های مدرن تزئین می گردد.
  • برای طراحی مکان های تجاری نیز موقعیت ملک از لحاظ دسترسی و توان مالی منطقه بررسی می گردد.
  • همفکری مهندس معماری، سازه و تأسیسات سبب انسجام، هماهنگی و افزایش کیفیت نقشه‌ها خواهد شد.
  • کارهای معمارانی که به طبیعت از دید جامع استعاری نگریسته‌اند و ساختمان‌های خود را بر مبنای آن بنا کرده‌اند بهترین الگوی این راهبرد خلاقیت هستند.
  • دیوارها و پیش زمینه‌های روشن رنگ‌های سرد، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می‌کنند و رنگ‌های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می‌شوند.

در انتخاب سبک معماری موقعیت جغرافیایی اولین نکته حائز اهمیت می باشد و باید ارزیابی شود. بدیهی است که یک منطقه بارانی شرایط متفاوتی در مقایسه با یک منطقه آفتابی دارد. ساختمان MI6 در لندن و ساختمان خدمات عمومی پرتلند به سبک معماری پست مدرن ساخته شده اند.

طراحی درب ها و پنجره ها

با مبلمان و مجله خبری معماری آریانا‌های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط می‌توانیم ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را می‌توان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به‌طور مؤثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته‌است تا با نظم مبلمان و میزان نور، آن‌ها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید. همین اشیاء مزاحم، صحنه‌ها را مخدوش می‌کنند و همچنین، بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزئیات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید.

مدرنیسم[ویرایش]

اصول طراحی ویلا و اجرای آن مانند سایر بناها و پروژه ها باید به آنها توجه شود و طبق آن طراحی را انجام داد تا کاملا مطابق خواسته کارفرما باشد و در ادامه اجرای پروژه هم باید با قوانین هماهنگ باشد و هنگام طراحی مدرن و کلاسیک خود باید به عوامل زیادی توجه کنید. همیشه قبل از شروع فرآیند هر چیزی را که می خواهید داشته باشید برنامه ریزی کنید.در ادامه اصول طراحی و اجرای ویلا را باهم بررسی خواهیم کرد. ویژگی های طراحی نمای کلاسیک برگرفته از معماری یونانی قرن پنجم و معماری رومی قرن سوم است. 4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند.

ساختمان های در حال تخریب تهران

انتخاب مصالح خوب و با کیفیت ، درک کلی از مقیاس و بافت نما ، همچنین حفظ تعادل و توازن بصری از اصول اساسی طراحی نما است. البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. سبک معماری رمانسک یا رومی وار یکی از سبک های قرون وسطی مربوط به دهه یازدهم و دوازدهم می باشد که مرکز آن ایتالیا بود. در طراحی بنا از معماری روم و بیزانس تاثیر گرفته بود و در تزیینات داخلی از نگاره های ایرانی و بین النهرین تاثیری زیادی پذیرفته بود. این بناها دارای دیوارها و بدنه ضخیم و سنگین، پایه های محکم، طاق های گرد، برج های بزرگ، دالان های تزیین شده و پنجره ها بسیار محدود و کوچک می باشند. تمامی نقشه‌های معماری، نقشه‌های سازه و نقشه‌های تأسیسات طراحی شده که در فاز یک انجام شده بود، در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

http://barbarinemoone.ir

تحریریه اخبار معماری آریانا