رقابت ایده‌های AJ & SAVE برای ساختمان M&S Oxford Street

پس از کشمکش طولانی بر سر آینده ساختمان، اوایل این ماه یک قاضی دادگاه عالی حکم داد که مایکل گوو، وزیر جوامع باید تصمیم خود را برای رد مجوز برنامه ریزی برای پیشنهاد M&S برای تخریب این سازه، که به سال 1929 بازمی گردد، بررسی کند. و آن را با یک ساختمان اداری و خرده فروشی 10 طبقه جدید جایگزین کنید.

در میان این عدم قطعیت، رقابت آزاد برای ورود مجدد به فروشگاه، که مستقل از M&S است، با هدف بهره‌برداری از خلاقیت و استعداد معماران و سایرین در محیط ساخته شده برای کشف اینکه آیا “احیای پایدار و عملی” ساختمان است یا خیر. ممکن است

Emily Booth سردبیر AJ گفت: “ما هیجان زده هستیم که این مسابقه را با SAVE Britain's Heritage برای تشویق ایده های خلاقانه، ترویج بحث و به اشتراک گذاشتن رویکردهای تخیلی برای استفاده مجدد از ساختمان راه اندازی کنیم.”

“در مواجهه با شرایط اضطراری آب و هوایی و فشارهای موجود در خیابان‌های بزرگ در سراسر کشور، امیدواریم که re:store به عنوان یک کاتالیزور برای تفکر تازه عمل کند – و ما مشتاقانه منتظر آثار شما هستیم.”

Henrietta Billings، مدیر SAVE می‌گوید: «مسئله چگونگی مدیریت آینده ساختمان‌های خرده‌فروشی برجسته مانند فروشگاه M&S در خیابان آکسفورد در خیابان‌های بزرگ و مراکز شهر در سراسر بریتانیا مطرح است.

“ما امیدواریم که این مسابقه ایده های تازه و تخیلی را در مورد زندگی های جدید برای این مکان های دیدنی مرکز شهر – مناسب برای قرن بیست و یکم آگاه به آب و هوا و فراتر از آن – ایجاد کند که همه می توانند از آن بهره ببرند.”

بر اساس این خلاصه، ورودی‌ها باید برای دستیابی به پنج هدف از جمله اولویت‌بندی اصول طراحی کربن کل زندگی، حفظ میراث، و شناخت چالش‌های پیش روی خیابان معروف آکسفورد، و بالقوه دیگر خیابان‌های مرتفع، تلاش کنند.

منبع: میراث بریتانیا نجات دهید

فروشگاه M&S Marble Arch

مسابقه re:store برای معماران، دستیاران معماری و دانشجویان معماری مستقر در بریتانیا آزاد است و تاریخ پایان آن چهارشنبه 24 آوریل است.

حداکثر 20 اثر انتخاب خواهند شد تا یک لیست طولانی با یک لیست کوتاه شش نفره تشکیل دهند و سپس برای شرکت در یک شبانه روزی که در ماه می برگزار می شود انتخاب می شوند. به این شش نفر 5000 پوند به ازای هر تیم برای توسعه ایده هایشان پرداخت می شود، بدون اینکه برنده کلی انتخاب شود. همه طرح‌های فهرست شده و همچنین طرح‌های فینالیست‌ها در AJ منتشر خواهند شد.

AJ و SAVE قبلاً با هم همکاری کردند و از دولت خواستند تا یک تحقیق عمومی در مورد پیشنهادهای M&S در زمینه‌های محیطی و میراث، چیزی که Gove در ژوئن 2022 دستور داد، آغاز کند.

در اواخر همان سال، SAVE مخالفت با طرح M&S را که توسط Pilbrow + Partners طراحی شده بود، در تحقیقات عمومی رهبری کرد.

تابستان گذشته، گوو مجوز برنامه ریزی برای این پروژه را در زمینه میراث و محیط زیست رد کرد. با این حال، پس از اینکه قاضی دادگاه عالی، خانم جاستیس لیون، حکم داد که M&S در پنج مورد از شش دلیل تجدید نظر موفق بوده است، او اکنون باید پرونده را دوباره تعیین کند.

زمینه‌های رویه‌ای این چالش به این موضوع مربوط می‌شود که چگونه وزیر امور خارجه سیاست برنامه‌ریزی را در تصمیم‌گیری خود تفسیر کرده است، و چگونه او مخالفت خود را با توصیه بازرس برنامه‌ریزی برای اعطای مجوز برنامه‌ریزی پس از تحقیق توضیح داده است.

انتظار می‌رود گوو در اواخر سال جاری تصمیم جدیدی اتخاذ کند و به طرف‌هایی که در تحقیقات عمومی شرکت کرده‌اند تا 3 آوریل مهلت داده است تا مدارک بیشتری ارائه کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد re:store و نحوه شرکت، لطفا خلاصه مسابقه را مطالعه کنید.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا