هامبرتو کامپانا اولین مجموعه را پس از مرگ برادرش عرضه کرد

گالری طراحی نیویورک فریدمن بندا 13 قطعه مبلمان را ارائه کرده است که برخی از آنها از ضایعات آلومینیوم توسط شرکت طراحی برزیلی Estúdio Campana ساخته شده است.

این مجموعه اولین هامبرتو کامپانا بود که بدون برادر و همکارش فرناندو کامپانا، که در سال 2022 درگذشت، توسعه یافت. این برادران به دلیل تأسیس گروه سائو پائولو Estúdio Campana شناخته می شوند.

مبلمان Humberto Campanaمبلمان Humberto Campana
هامبرتو کامپانا 17 قطعه کار را در فریدمن بندا در نیویورک به نمایش گذاشت

نمایشگاه On the Road پنجمین نمایشگاه انفرادی استودیوی طراحی با فریدمن بندا بود و چهلمین سالگرد تاسیس این استودیو را نشان داد.

این نمایشگاه شامل تکرارهایی از طرح‌های گذشته استودیو مانند صندلی عنکبوتی و همچنین قطعاتی بود که توسط هامبرتو در سال‌های پس از 2022 توسعه داده شد، اگرچه همه آنها زیبایی‌شناسی و دغدغه‌های عملی برادران را منعکس می‌کنند.

فریدمن بندا گفت: “هومبرتو فصل جدیدی از تمرینات استودیو را باز کرده است.”

او از دیدگاه‌های معنوی، تأثیرات مادی اخیر و غریزه خلاق دعوت می‌کند و در عین حال به کشف و آوردن زمینه‌های جدید به سنت‌های صنایع دستی محلی در سراسر برزیل ادامه می‌دهد.»

صندلی شاخه کامپانا و دیوارهای نارنجیصندلی شاخه کامپانا و دیوارهای نارنجی
این اولین نمایش انفرادی پس از درگذشت برادر هومبرتو و همکار قدیمی فرناندو در سال 2022 است.

قطعات مجسمه‌سازی جدید منعکس‌کننده هدف اعلام‌شده استودیو کامپانا در استفاده از مواد خام محلی در حین استفاده مجدد از زباله است.

کامپانا گفت: “ما از مواد یاد می گیریم؛ آنها به ما می گویند که چه اشکالی باید داشته باشند.”

میز ضایعات آلومینیوممیز ضایعات آلومینیوم
سری Paisagem دارای ضایعات آلومینیوم است

کنسول بوفه Capim Dourado که با استفاده از چوب محلی Jequitibá ساخته شده است، با حلقه‌های گرد از الیاف طلایی رنگی به نام capim dourado که منحصراً در منطقه Jalapão برزیل یافت می‌شود و معمولاً برای صنایع دستی استفاده می‌شود، پوشانده شده است.

صندلی سفید Jalapão دارای یک نشیمنگاه از پوست گوسفند و حلقه هایی از همان فیبر در قسمت زیرین و روی پاهای آن است.

Paisagem Mirror با استفاده از ضایعات آلومینیوم باقی مانده از تولید صنعتی ساخته شد.

در میز Paisagem از همان مواد جوش داده شده شل استفاده شده است. به گفته گالری، این طرح همچنین از خشت روی میز خود استفاده می کند، ماده ای که برای استفاده در ساختمان های روستایی و فروتنی آن انتخاب شده است.

نمایش انفرادی Humberto Campanaنمایش انفرادی Humberto Campana
قطعات شامل چوب، الیاف و جنبه های فلزی بود

فریدمن بندا گفت: آثار این نمایشگاه هم تنش و پویایی زندگی شهری و هم پتانسیل همزیستی انسان و طبیعت را منعکس می کند.

با این همگرایی پیچیده، کامپانا مطالب آشنا را در زمینه های جدید احیا و ارائه می کند.

نسخه جدیدی از مبل شعبه که برای اولین بار در سال 2017 ساخته شد نیز در معرض دید قرار گرفت. این طراحی نشان می دهد که Estúdio Campana از شکل طبیعی شاخه های درخت برای تشکیل ساختار نیمکت ها و صندلی های استراحت استفاده می کند.

Mesa Taboão، تعاملی بر روی یک طراحی که در سال 2013 آغاز شد، دارای قسمت بالایی است که از تخته های چوبی با رنگ های متفاوت ساخته شده است. برنز ریخته گری اوفیدیا
لوستر بالای آن آویزان بود.

کامپانا همچنین برای کمک به بازسازی یک جنگل بومی در نزدیکی زادگاهش بروتاس، برزیل، کار کرده است. این پروژه شامل ایجاد یک پارک عمومی است که در ژوئن 2024 افتتاح می شود.

میز چوب سخت کامپانامیز چوب سخت کامپانا
Mesa Taboão چوب‌های سخت با رنگ‌آمیزی متفاوت را به نمایش می‌گذارد

از دیگر نمایشگاه‌های طراحی کلکسیونی بهار ۲۰۲۴ می‌توان به نمایشگاه ۰۰۱ پارچه شهری مجموعه Gallery Collectional در دبی و ارائه افتتاحیه Objects گالری بروکسل با اولین فضای دائمی Narrative اشاره کرد.

عکاسی توسط تیموتی دویون است

On the Road از 7 مارس تا 20 آوریل 2024 در فریدمن بندا در نیویورک قابل مشاهده است. برای رویدادها، نمایشگاه ها و گفتگوهای بیشتر در زمینه معماری و طراحی، از راهنمای رویدادهای Dezeen دیدن کنید.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا