دکتر بینگ وانگ علیه مدیر و رئیس دانشگاه هاروارد MRE شکایت می کند

دانشیار GSD هاروارد، دکتر بینگ وانگ، اخیراً علیه آن شکایت کرده است جرولد کایدن، مدیر برنامه GSD در املاک و مستغلات (MRE) و رئیس سارا وایتینگ. وکیلی به نمایندگی از دکتر وانگ و سخنگوی هاروارد به این موضوع گفتند AN که هیچ یک از طرفین نمی توانند در این زمان در مورد این دعوا اظهار نظر کنند.

این طرح دعوی در دادگاه، که در 15 مارس در دادگاه عالی میدلسکس ثبت شد، ادعا کرد که پروفسور کایدن و رئیس دانشگاه وایتینگ “بر اساس نژاد، اصل و نسب، منشاء ملی و جنسیت دکتر وانگ را مورد تبعیض قرار داده اند.” همچنین ادعا شد که کیدن و وایتینگ دکتر وانگ را در معرض “تبعیض و تلافی فراگیر” قرار دادند. علاوه بر این، شکایت ادعا می‌کرد که پاملا بالودین، هماهنگ‌کننده منابع عنوان IX برای دانشکده GSD، «هیچ اقدامی برای رسیدگی، تصحیح، یا بررسی رفتار تبعیض‌آمیز گزارش‌شده انجام نداده است» که طبق قانون باید انجام دهد. استاد GSD پرستون اسکات کوهن در این پرونده نیز نام برده شد، اما هیچ اتهامی علیه وی مطرح نشد.

در اکتبر 2023، پس از اینکه کایدن از این ادعاها مطلع شد، در سند دادگاه آمده بود که او با دکتر وانگ روبرو شد و به او گفت: «درخت اشتباهی پارس کردی. اگر این کار را با من ادامه دهید، من به دنبال شما خواهم رفت. من نمی‌خواهم این اتفاق برای تو بیفتد، بینگ.» در نتیجه تبعیض و قلدری، دکتر وانگ ادعا کرد که از دستمزد، مزایا، آسیب به شهرت، ناراحتی عاطفی رنج خواهد برد. و به شغل علمی و حرفه ای وی آسیب وارد خواهد شد.

بنابراین، در 15 مارس، دکتر وانگ شش اتهام علیه هاروارد، کایدن و وایتینگ (“همه متهمان”) مطرح کرد. شمارش اول در برابر همه متهمان تبعیض نژادی، اجدادی و منشأ ملی. اتهام دوم علیه همه متهمان تبعیض جنسیتی. اتهام سوم علیه همه متهمان به قصاص. شمارش IV علیه هاروارد ادعای شکست در تحقیق. شمارش پنجم علیه کایدن و وایتینگ مداخله ادعایی در حقوق. و شمارش ششم علیه وایتینگ به اتهام کمک و مشارکت.

فضای داخلی ساختمان GSD هاروارد
سینی‌های گان هال (Bobak Ha'Eri/Wikimedia Commons/CC BY 3.0 DEED)

دکتر وانگ در سال 2004 دکترای خود را در هاروارد به پایان رساند. بین سال های 2005 تا 2012، او مدرس برنامه برنامه ریزی و طراحی شهری GSD بود. و بین سالهای 2010 و 2012، او به عنوان رئیس تمرکز املاک و مستغلات GSD در برنامه کارشناسی ارشد مطالعات طراحی خدمت کرد.

پروفسور کایدن در طول دوران تصدی خود در GSD، به ادعای شاکی، دکتر وانگ را “قلدری و تبعیض” کرد. دکتر وانگ یک مورد را در سال 2008 به یاد آورد که او با پروفسور کایدن ملاقات داشت تا در مورد انتصاب مجدد خود صحبت کند: کایدن “در تمام طول جلسه با پاهایش روی میزش به پشتی صندلی تکیه داد.” در سند دادگاه اشاره شده است که “حالت کایدن بی احترامی و بی احترامی به دکتر وانگ بود” در یک جلسه مهم برای آینده شغلی او.

سپس در سال 2012، زمانی که دکتر وانگ در فرآیند انتصاب اولیه به عنوان دانشیار بود، کایدن “پیشنهاد غیرمعمول” را به دفتر امور دانشکده GSD ارائه کرد. در آن سال، کایدن پیشنهاد کرد که دولت باید برای تعیین اینکه آیا دکتر وانگ باید منصوب شود یا خیر، «از دانشجویان خود نظرسنجی کند». چنین اقدامی هرگز برای انتصاب اساتید انجام نشده بود و نقض خط مشی مربوطه بود. به نوبه خود، دکتر وانگ ادعا کرد که پیشنهاد کایدن تبعیض آمیز بوده است. پس از آن، Kayden با ارتقاء دکتر وانگ به هیئت علمی ارشد مخالفت کرد.

این دادخواست همچنین ادعا می کند که کیدن به طور مداوم در ارائه دوره های دکتر وانگ مداخله کرده است. به مدت ده سال، دکتر وانگ یک دوره عمومی با عنوان تدریس کرد املاک و مستغلات و شهرسازی در چین. در نوامبر 2022، کایدن به دکتر وانگ گفت که قصد دارد دوره را به پایان برساند، زیرا «فکر نمی‌کند کسی «به چین یا دوره (شما) علاقه‌مند باشد.» (براکت در اصل).

سپس در فوریه 2023، کایدن به دکتر وانگ گفت که سه “همکار مرد آمریکایی” به عنوان مربی برای یک برنامه جداگانه به او خواهند پیوست. بین المللی املاک و مستغلات و توسعه شهری. یکی از آن مربیان پرستون اسکات کوهن بود، فردی که دکتر وانگ به کایدن گفت: “او رابطه حرفه ای ناخوشایندی با او دارد”. به نوبه خود، کایدن “یک اظهارنظر بسیار نامناسب” را بیان کرد. او از دکتر وانگ پرسید: «آیا او می‌تواند همسرش را به خاطر خیانت به او ببخشد و گفت که فکر نمی‌کرد خودش بتواند این کار را بکند». دادخواست ادعا می کند که کایدن گفته بود که «دکتر. وانگ در اصل داشت پروفسور کوهن را فریب می داد.

هاروارد GSD
گان هال (پیتر آلفرد هس/فلیکر/CC BY 2.0 DEED)

در 10 فوریه 2023، دکتر وانگ ملاقاتی را با پاملا بالدوین، دستیار رئیس دانشکده در GSD و هماهنگ کننده منابع Title IX برنامه ریزی کرد. در آن زمان بود که دکتر وانگ گزارش داد که توسط اساتید ارشد “تبعیض و آزار” قرار گرفته است، بدون اینکه نام کیدن را ذکر کند. او ادعا کرد که اعضای ارشد هیئت علمی “به دلیل اینکه او یک زن آسیایی است، علیه او تعصب داشتند.” علیرغم این ادعاها، «دستیار دین بالدوین هیچ اقدامی برای رسیدگی، تصحیح، یا بررسی رفتار تبعیض آمیز گزارش شده طبق قانون انجام نداد.»

در 13 سپتامبر 2023، دکتر وانگ پس از یک جلسه اولیه در 29 اوت، دوباره با سارا وایتینگ ملاقات کرد. در آنجا، دکتر وانگ به وایتینگ گزارش داد که “سالها با تبعیض، طرد و به حاشیه رانده شدن توسط پروفسور کایدن مواجه شده است.” در این دادخواست می‌گوید: «دین وایتینگ نگرانی‌های دکتر وانگ را رد کرد، با این پرسش که پروفسور کایدن چگونه می‌تواند علیه دکتر وانگ به‌عنوان یک زن آسیایی تبعیض قائل شود، وقتی که او با یکی دیگر از اعضای هیئت علمی آسیایی کار می‌کرد». دکتر وانگ در پاسخ گفت که “توانایی کایدن برای کار با یک زن آسیایی مانع از تبعیض قائل شدن او علیه زن نمی شود.”

سند دادگاه ادامه داد: در جلسه روز بعد در 14 سپتامبر 2023، پاملا بالدوین “علناً” ادعاهای دکتر وانگ را رد کرد. بالدوین به دکتر وانگ گفت که کیدن در “موقعیت بسیار مهم و قابل احترامی” قرار دارد.

در 2 اکتبر 2023، دکتر وانگ نامه‌ای به وایتینگ فرستاد و رسماً درخواست بررسی کرد و توضیح داد که “او معتقد است که به دلیل اینکه یک زن آسیایی است، مورد تبعیض قرار گرفته است.” روز بعد زمانی بود که کیدن با دکتر وانگ روبرو شد و به او گفت: “اگر این کار را با من ادامه دهی، من به دنبالت خواهم رفت.” به دکتر وانگ گفته شد که درخواست او برای بازنگری رد شده است و او دیگر پس از ژوئن 2025 در GSD پستی نخواهد داشت.

مجموعه ای از اتهامات منجر به شکایت در ماساچوست در 15 مارس شد. اکنون، دکتر وانگ برای جبران خسارت شکایت کرده است.

AN به نظارت بر این داستان ادامه خواهد داد.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا