چگونه بریتانیا به اهداف تغییر آب و هوا که در توافقنامه پاریس تعیین شده است، دست خواهد یافت؟

رویکرد بریتانیا تا به امروز بر اساس دستورالعمل عملکرد انرژی ساختمان ها (EPBD) بوده است، که در حال حاضر در مرحله نهایی فرآیند قانونی اتحادیه اروپا است، با مذاکراتی که در حال انجام است تا مشخص شود که چگونه ZEB ها انتشار کربن در محل را از سوخت های فسیلی حذف می کنند. . اجرای EPBD در انگلستان بر عهده دپارتمان ارتقاء سطح، مسکن و جوامع (DLUHC) است که مقررات 25B را در مقررات ساختمان در سال 2012 معرفی کرد تا EPBD را به قانون انگلستان منتقل کند.

همانطور که به جلو می رویم، تصمیمات کلیدی وجود دارد که باید در مورد نحوه به روز رسانی Reg 25B اتخاذ شود که عبارتند از:

  • تعریف ZEB یک درک مشترک در مورد تعریف ZEB ها در حال شکل گیری است. توافق شده است که این ساختمان ها باید انتشار کربن در محل را حذف کنند و در طول عمر خود صرفاً به منابع تجدیدپذیر متکی باشند. با این حال، هنوز هیچ تعریف واحد پذیرفته شده ای وجود ندارد.
  • انتشار کربن چرخه حیات ما در نهایت به نقطه ای می رویم که در آن تشخیص داده می شود که انرژی صفر موضوعی گسترده تر از اندازه گیری در حال استفاده است. مقررات آینده نیاز به رسیدگی به انتشار کربن کل عمر ساختمان ها دارد که شامل کربن تجسم یافته مرتبط با مصالح ساختمانی، حمل و نقل، نگهداری و دفع می شود. ایجاد اصول، جدول زمانی و برنامه اجرایی برای اندازه گیری و ارزیابی انتشار کربن چرخه حیات حیاتی است.
  • پاسپورت نوسازی ساختمان (BRP) BRP به عنوان ابزاری در حال توسعه است که دستورالعمل‌های بازسازی شخصی را به مالکان ساختمان ارائه می‌کند، بنابراین به تحریک تلاش‌های نوسازی کمک می‌کند. BRP به عنوان تکاملی در گواهی‌های عملکرد انرژی (EPC) با هدف افزایش سودمندی و کیفیت آنها در نظر گرفته می‌شود.
  • ارزیابی چرخه زندگی (LCAs) اینها به طور فزاینده ای به عنوان یک روش مهم برای ارزیابی سیستماتیک اثرات زیست محیطی ساختمان و اطلاع رسانی برای تصمیم گیری بهتر شناخته می شوند. با این حال، پذیرش و اجرای روش‌های LCA در کشورهای مختلف متفاوت است که منجر به چالش‌هایی در معیار و مقایسه می‌شود. مطالعه اخیر رامبول (زیر را ببینید) مشخص کرد که حتی تغییرات روش شناختی در حوزه های قضایی همسایه می تواند منجر به تفاوت های قابل توجهی در داده های عملکرد شود.
  • استاندارد ساختمان‌های کربن خالص صفر (NZCBS) در ماه مه 2022، یک گروه راهبری بین‌صنعتی، به نمایندگی از سهامداران در سراسر محیط ساخته شده، به هم پیوستند تا استانداردی برای تأیید ساختمان‌های بریتانیا به‌عنوان خالص کربن صفر (NZC) ایجاد کنند. این استاندارد معیارها و محدودیت هایی را که بر اساس آن عملکرد خالص صفر در صنعت ساخت و ساز بریتانیا ارزیابی می شود، تعریف می کند. انتظار می رود که هر دو کربن عملیاتی و تجسم یافته در نظر گرفته شود. مشاوره تا پنجشنبه 31 آگوست 2023 وجود دارد و می توانید در اینجا شرکت کنید.
  • اهداف مبتنی بر علم (SBTs) انتشار کربن مجاز در NZCBS برای همراستایی با SBT ها تعریف می شود که سال به سال کاهش می یابد. یک بحث مهم در طول توسعه اهداف این است که آیا استاندارد باید جبران انتشار گازهای گلخانه ای را الزامی کند یا خیر. سؤال دیگر این است که آیا معافیت‌ها باید برای سوخت‌های فسیلی مورد استفاده برای مصارف اضطراری و ایمنی زندگی – یعنی برق پشتیبان برای بالابرهای آتش‌نشانی و تخلیه، یا به طور گسترده‌تر در ساختمان‌های کلیدی مانند بیمارستان‌ها، نیروگاه‌ها و مراکز داده اعمال شود.
جف ویلکینسون مدیر عامل بازرسان تایید شده مشاوران ساختمانی ویلکینسون است



منبع ما در نقطه حساسی در فرآیند تصمیم گیری استانداردهای فنی و قانونی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا در سراسر اروپا (و در واقع در جهان) هستیم. جنگ روسیه علیه اوکراین به این امر انگیزه بیشتری داده است، زیرا ساخت و بازسازی ساختمان‌هایی به عنوان ساختمان‌های انرژی صفر (ZEB) برای کاهش وابستگی اتحادیه اروپا به سوخت‌های فسیلی روسیه ضروری است.

این مثال ساده تحریف بالقوه ای را نشان می دهد که می تواند از طریق رویکردهای مختلف به LCA هنگام مقایسه ایجاد شود و نیاز به درک زمینه LCA قبل از انجام مقایسه است.

در یک مطالعه اخیر، رامبول 3000 متر یکسان (نظری) را مدلسازی کرد2 ساختمان های اداری سه طبقه با اسکلت چوبی در هر طرف پل Øresund که دانمارک و سوئد را به هم متصل می کند. دفتر فرضی در دانمارک با استفاده از مقررات ساختمان دانمارکی (BR18) ارزیابی شد، در حالی که مطالعه دفتر در سوئد از مقررات سوئدی (Klimatdeklaration) استفاده کرد.

با این جنبه‌های کلیدی، می‌توانیم ببینیم که چگونه استانداردهای مقاوم‌سازی و پایداری باید ایجاد شود و تصمیمات کلیدی باید بدون تأخیر اتخاذ شود تا زمینه بازی مساوی ایجاد شود و اطمینان حاصل شود که به اهداف تعیین‌شده در توافق‌نامه پاریس می‌رسیم.

مطالعه تطبیقی ​​رامبول در مورد روش‌های ارزیابی چرخه زندگی

با این حال، در واقعیت، هیچ تفاوت عملی در این ساختمان های نظری وجود ندارد و کربن تجسم یافته آنها باید تقریباً یکسان باشد.

تعداد بیشتر عناصر ساختمانی و مراحل چرخه حیات که در مقررات دانمارکی گنجانده شده است، پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) بالاتری را ایجاد می کند، حتی اگر انرژی عملیاتی حذف شود. با احتساب گازهای گلخانه ای از انرژی عملیاتی، GWP ساختمان دانمارکی تقریباً سه برابر ساختمان سوئدی است.

تحریریه اخبار معماری آریانا