محاسبه رنگ ساختمان: تخمین مقدار رنگ در 9 گام

AutoCAD Civil نرم افزاری مناسب در زمینه طراحی ساختمان محسوب می شود چرا که به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند آیتم های معماری یک ساختمان را به طور دقیق طراحی و مدل سازی کنند. نرم افزار اتوکد آرشیتکچر (AutoCAD Architecture) نام یکی از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان است که می تواند امکانات لازم برای طرح های دو بعدی و سه بعدی به همراه جزئیات نقشه را فراهم آورد. بر همین اساس در این مقاله می خواهیم به معرفی 10 مورد از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان بپردازیم. هر آپارتمان با توجه به قوانین تملک و آییننامهی مربوطه دارای اساسنامه آپارتمان است که اغلب توسط یک فرد حقوقی و بهصورت اختصاصی برای آن مجتمع مسکونی نوشته میشود. البته شیوه و سبک های دیگری نیز در معماری ایران وارد شده است که می توان به وارد زیر اشاره کرد. ساختِمان یا بنا، سازهای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته میشود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم میکند. نرم افزار کتیا (CATIA) در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار با برخورداری از یکسری قابلیت، همچون ترسیم سه بعدی و طراحی با حداقل درصد خطا، توانسته به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.

نرم افزار آرشی کد قابلیت ویرایش و ذخیره سازی طرح های ترسیم شده را دارد تا اگر طراح نیاز به ویرایش داشته باشد بتواند تغییرات لازم را اعمال نماید. همچنین نرم افزار کتیا از قابلیت نگهداری تاریخچه برخوردار می باشد که کمک می کند مهندس معمار بتواند برای ویرایش به قسمت های قبل برود و طرح ترسیم شده را مجددا تصحیح نماید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار، قابلیت ویرایش و تغییر در هر مرحله از ترسیم است تا اگر طراح بخشی را اشتباه ترسیم کرده باشد به راحتی بتواند تغییرات لازم را اعمال کند. همانطور که در ابتدا مطرح شد، درس معماری کامپیوتر یکی از دروس پایه و اصلی رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی و همچنین یکی از گرایشهای مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد است. ساختمان هایی که خرابی آنها موجب تلفات جانی ومالی زیاد می شود. ساختمان هایی که از بین رفتن آنها باعث از دست رفتن ثروت ملی می شود. در مواردی معدود، قطعات زمینها بهگونهای است که ممکن است دو یا سه یا حتی چهار ضلع رو به فضای شهر داشته باشد و در این شرایط است که حجم و پلاستیک ساختمان، فرصت خودنمایی و عرضاندام پیدا میکند یا حتی بعضا ضوابط و مقررات شهری در برخی قطعات زمین، این اجازه را میدهد که یک ساختمان از اضلاع پیرامون زمین خود عقبنشینی کرده و فرصت بازیهای حجمی داشته باشد.

چگونگی طراحی ساختمان توسط مهندسین معمار بسیار حائز اهمیت است چرا که مستقیما با دکوراسیون، بهینه سازی انرژی و همچنین رفاه ساکنین ساختمان در ارتباط است. ساختمان 8 طبقه نیاوران دارای 5 طبقه 6 واحدی است که مجموع 30 واحد مسکونی را در خود جای داده و در کنار مشاعات ساختمان که شامل لابی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و استخر می باشد یکی از لوکس ترین مجتمع های این منطقه را تشکیل داده است. معماری یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در کشور است که به هنگام فرا رسیدن موعد انتخاب رشته، بخش عمده ای از انتخاب رشته داوطلبان را به خود اختصاص می دهد. چرا رویت بهترین نرم افزار برای طراحی ساختمان است؟ نرم افزار رویت (Revit) به دلیل این که قابلیت های فراوانی در زمینه طراحی داخلی و طراحی نمای بیرونی ساختمان در اختیار مهندسین معمار قرار داده، توانسته یکی از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان باشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت معماری آرین لطفا از صفحه ما بخواهید.

در این مقاله به معرفی 10 نرم افزار برتر در زمینه طراحی ساختمان پرداختیم که در این بین، نرم افزار رویت و انحصارا بخش معماری آن، با داشتن قابلیت های برجسته تری توانسته به عنوان بهترین نرم افزار برای طراحی ساختمان مورد استفاده مهندسین معمار قرار بگیرد. نرم افزار شف آرشیتکت (chief Architect) نیز در لیست بهترین نرم افزار طراحی ساختمان قرار دارد. نرم افزار میکرواستیشن (Micro Station) را نیز می توان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان به شمار آورد چرا که به مهندسین معمار این امکان را می دهد تا بتوانند طراحی ساختمان را به صورت دو بعدی و یا سه بعدی با کمترین درصد خطا انجام دهند. بر طبق گزارشها حسین عبدالباقی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره هلدینگ عبدالباقی، در حادثه فروریختن برج شماره دو درگذشت. برج شماره یک متروپل یک برج تجاری، پزشکی و اداری در ۱۰ طبقه با بیش از ۶۰۰۰ مترمربع زیربنا در خیابان امیری آبادان واقع است. در این مطلب سعی شده است مهمترین سرفصلها و عناوین از منابع و کتابهای شاخص در حوزه معماری کامپیوتر گردآوری شده و هر یک به بیانی ساده و به اختصار شرح داده شوند.

هدف اصلی حفظ هویت معماری ایرانی در عین نوگرایی و توجه به معماری پایدار بوده است. برنامه های پیشرفته تعریف شده برای این نرم افزار به متخصصین حوزه معماری این اجازه را می دهد تا بتوانند مدل سازی و ترسیم آیتم های معماری را به صورت کامل تری ارائه دهند. معماری گوتیک در دومین مرحلهی خود یعنی گوتیک پیشرفته (High Gothic)، به ۲ زیرمجموعهی سبک ریونانت (Rayonnant) و گوتیک تزئینیافته یا همان مزین (Decorated Gothic) تقسیم شد و استفاده از دکور هندسی پرجزئیات در آن افزایش پیدا کرد. طراحی نورپردازی نمای ساختمان، به اندازه طراحی خود نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از دلایل آن ایجاد مکش و فشار و بر روی نما است تا اجازه دهد که هوای تازه به داخل ساختمان جریان یابد و در نتیجه نیازی به استفاده از دستگاه های سرمایشی وجود نداشته باشد. در مواردی که متقاضی واحدهای درسی مرتبط با رشته­ های مجاز در آزمون نظارت معماری نظام مهندسی را گذرانیده باشد ميتوانند با ارائه ريز نمرات خود به دفتر سازمانهاي مهندسی و امور بينالملل، درخواست صدور يا تمديد پروانه اشتغال به كار مهندسی نمايند و در صورت وجود كسر واحد ميتوانند فقط پس از بررسي در كميسيون همارزي رشتهها و كسب نظر موافق كميسيون مذكور، جهت گذرانيدن كسر واحدها در يكي از دانشگاههاي معتبر براي حداكثر 4 درس معادل 10 واحد اقدام نمايند.