استودیو Stolon مسکن مقاوم در برابر سیل کم کربن را در بکنهام تکمیل می کند

داده های پروژه

منبع:رابرت بارکر

با وجود اینکه شهری پرجنب‌وجوش و چندفرهنگی است، نوع‌شناسی مسکن موجود در لندن هنوز تا حد زیادی به بلوک‌های آپارتمانی یا ردیف‌هایی از خانه‌ها با فرصت کمی برای تعامل و توسعه جامعه محدود است. از طریق کار خود در مورد فضاهای اجتماعی، ما متوجه افزایش تقاضا برای گونه‌شناسی جایگزین شده‌ایم.

خانه‌های ساده از سقف‌های طاق‌دار بهره می‌برند که به خنک‌کننده‌های منفعل کمک می‌کنند، و پنجره‌هایی که به عنوان پرده‌های حریم خصوصی و سایه‌انداز تابستانی عمل می‌کنند.

فضای خصوصی با امکانات مشترک ارزشمند برای حمایت و کمک به جامعه ترکیب شده است.

Stables Yard یک رویکرد پارچه‌ای را برای کاهش کربن مصرفی اتخاذ می‌کند و یک پوشش ساختمانی (پارچه) بسیار عایق‌شده را با جهت شرق به غرب ترکیب می‌کند تا از بهره خورشیدی، بدون خطر گرمای بیش از حد بهره‌مند شود. خانه‌ها با استفاده از پمپ‌های حرارتی منبع هوا گرم می‌شوند که به‌طور محتاطانه در امتداد عرشه قرار گرفته‌اند و بازیابی مکانیکی حرارت و PV‌های خورشیدی را در خود جای داده‌اند. هر خانه دارای یک نقطه شارژ ماشین الکتریکی است.

پروژه مسکن در یک محوطه پشتی در پشت تراس خانه های ویکتوریایی واقع شده است. این شامل شش خانه رنگارنگ و یک خانه اتوبوس است که همگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کربن کم و مقاوم در برابر سیل هستند و فرمی در پاسخ به محدودیت‌های سایت ایجاد شده است.

تولید انرژی در محل 71%
مصرف سالانه آب اصلی 37.6 متر3/ساکن
ضد هوا در 50Pa 3.89 متر3/hm2
گرمایش و بار آب گرم 25.78 کیلووات ساعت در متر2/سال
U-value وزن کلی منطقه 0.21 وات بر متر2ک
زندگی طراحی 100 سال
کربن تجسم یافته / کل زندگی محاسبه نشده است
CO سالانه2 انتشارات 5.16 کیلوگرم CO2eq/m2



منبع

دیدگاه مشتری

قسمت‌های غذاخوری در جلوی خانه‌ها به یک سکوی دسترسی مشترک باز می‌شوند – فضای نیمه خصوصی برای قهوه‌های صبحگاهی، بازی درب منزل و تعامل. مناطق نشیمن به عرشه‌های خصوصی در فضای باز در پشت خانه‌ها با باغ‌هایی فراتر باز می‌شوند.

تاریخ تکمیل فوریه 2023
سطح ناخالص طبقه داخلی 530 متر مربع
قرارداد JCT سنتی
هزینه ساخت 1.75 میلیون پوند
هزینه ساخت در هر متر مربع 3300 پوند
معمار استودیو استولون
مشتری توسعه حیاط اصطبل
مهندس سازه StrutureHaus
مشاور M&E دیوید مایلز و شرکا
مشاور زهکشی محیطی
هماهنگ کننده CDM مشاوره گدارد
بازرس تایید شده ساحل
پیمانکار اصلی پروژه های اینترکو
قاب چوبی الوار قلیه
نرم افزار CAD استفاده شده است Revit

داده های عملکرد زیست محیطی

شکل این طرح ناشی از قرار گرفتن آن در منطقه ای با خطر سیل و همچنین حق ارتفاق، چشم انداز و حریم خصوصی است که همه اینها باعث شد تا این عمل از روش های مدرن ساخت و ساز استفاده کند.

خلاصه: خانه‌های مدرن با استانداردهای بسیار بالا طراحی شده‌اند که ساده، محجوب و کاربردی هستند. من می‌خواستم خانه‌ها کاملاً منحصربه‌فرد و آرزومند باشند. طراحی همچنین باید اثرات مضر بر محیط زیست را در ساخت و ساز و استفاده به حداقل برساند.

یک قاب چوبی تولید شده در خارج از محل با تخته های سیمانی رنگارنگ با یک الگوی کاملاً هماهنگ اما ظاهراً تصادفی پوشیده شده است. این چیدمان بازیگوش نمایشی را با نوری که از میان درختان اطراف فیلتر شده اما با هویتی یکپارچه ایجاد می کند.

جاده های اطراف حیاط اصطبل باریک است و ماشین ها بر آن غالب هستند. الزامات پارکینگ و نیاز به مقاومت در برابر سیل با تنظیم پارکینگ بیش از 70 متر ترکیب شده است.3 مخزن ذخیره سلولی که توسط یک سطح نفوذ پذیر پوشیده شده است.

Stables Yard نمونه‌ای از فلسفه طراحی در حال توسعه ما است، مسکن اجتماعی – خانه‌هایی که فرصت‌هایی را برای تعامل بین ساکنان ایجاد می‌کنند تا حس اجتماع و تعلق را تقویت کنند و به رفاه کمک کنند. اصطبل حیاط زندگی جمعی را به جای اشتراکی ارائه می دهد. پیاده‌روی تخته‌ای فضایی را برای ساکنان فراهم می‌کند تا نحوه و زمان تعامل را انتخاب کنند. هر خانه می‌تواند به روی پیاده‌روی مشترک باز شود – برای یک فنجان چای با هم و بازی پشت در – اما ساکنان همچنین می‌توانند در مواقعی که به حریم خصوصی نیاز دارند به فضای خود عقب نشینی کنند.

از ابتدا، با توجه به موقعیت برون فیلد شهری، چشم انداز صرفاً ساختن بهترین خانه های ممکن برای سایت بود – خانه هایی که نه تنها اکنون بلکه در آینده به آنها افتخار می کنیم. به عنوان یک توسعه دهنده، من همچنین می خواستم خانه هایی بسازم که بخواهم در آن زندگی کنم.

حیاط اصطبل می توانست یک تراس استاندارد خانه ها باشد. با این حال، ما خانه ها را طوری طراحی کردیم که دارای یک خط الراس مورب و پلان متناوب باشند. ترکیبی از پلان پراکنده و برآمدگی‌های زاویه‌دار، لبه‌های نامنظم ایجاد می‌کند، به شخصیت می‌افزاید، مقیاس ساختمان‌ها را کاهش می‌دهد و یک پیاده‌روی سخاوتمندانه ایجاد می‌کند. آشنا، در عین حال بازیگوش و پر از رنگ – حتی در خاکستری ترین روزها.
جسیکا بارکر، کارگردان استودیو استولون

این همچنین یک تغییر سطح ایجاد می کند که برای میانجیگری فضای خصوصی و اشتراکی استفاده می شود.

منبع: جرج وارد

دیدگاه معمار

نتیجه: خانه های زیبا و با کارایی بالا، با استفاده از تمام تکنیک های موجود امروزی برای به حداکثر رساندن پایداری و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی در آینده.
تونی رابرتز، استبلز یارد توسعه