اعتراض کمیته مجمع لندن به گسترش فرودگاه سیتی


اعضای مجمع لندن ماه گذشته در نامه ای به اعضای شورای شهر نیوهام گفتند که افزایش ساعات کاری و تعداد بیشتر مسافران در فرودگاه سیتی با توجه به هدف صفر خالص لندن در سال 2030 نامناسب است.

تعداد مسافران در شهر در حال حاضر به 6.5 میلیون نفر در سال محدود شده است، اما بر اساس پیشنهادات تجدید نظر شده ارائه شده به شورای نیوهام در دسامبر، تا سال 2031 تا 9 میلیون نفر می توانند از فرودگاه استفاده کنند.

زاک پولانسکی، رئیس کمیته محیط زیست مجمع و نویسنده نامه اعتراض، استدلال کرد که سلامت و رفاه ساکنان نیز با برنامه هایی که اجازه پرواز بین ساعت 6:30 صبح تا 6:59 صبح و همچنین شنبه ها را می دهد، به خطر می افتد.

او گفت: ‘[We] افزایش تعداد مسافران در فرودگاه شهر و همچنین افزایش تعداد پروازها از سطح فعلی، صرف نظر از سقف های قبلی، مناسب نیست. در واقع، برای کاهش فعال سر و صدا و انتشار گازهای گلخانه ای در محدوده ایمن برای سلامت انسان و محیط زیست لندن، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

مالکان کنسرسیوم فرودگاه، که شامل AIMCo، OMERS، برنامه بازنشستگی معلمان انتاریو و مدیریت زیرساخت خانه رن می‌شوند، قبلاً Pascall + Watson را برای ارائه طرح اصلی فرودگاه برای تطبیق با افزایش مسافران منصوب کرده‌اند. کار برای ارائه این طرح در سال 2017 آغاز شد اما در سال 2020 به حالت تعلیق درآمد.

Pascall + Watson در یک برنامه برنامه ریزی ارائه شده در دسامبر گفت که حفظ امکانات فرودگاه موقت و یک ساختمان موقت مسافربری اضافی اجازه می دهد تا کار در نقطه نامعلومی در طرح اصلی 480 میلیون پوندی خود از سر گرفته شود.

پایه های یک سالن خروج جدید و مغازه ها در زمین است.

سخنگوی فرودگاه لندن سیتی به AJ گفت: «این بیماری همه گیر به طور موقت برنامه های ما برای ساخت یک ساختمان ترمینال جدید را متوقف کرد. با این حال، ما مجوز ساخت این را در آینده داریم و با ارتقای ترمینال فعلی خود که اخیراً اعلام شد به سرمایه گذاری روی مسافران خود ادامه می دهیم.

برای فعال کردن تحویل ما شهر فرودگاه در برنامه توسعه، ما برخی از تسهیلات موقت را ساختیم که با توجه به تاخیر در ساخت، کمی بیشتر به آنها نیاز خواهد بود.

«پیشنهادات ما شامل پروازهای بیش از حد مجاز نمی‌شود و ما را متعهد می‌سازد که فقط با هواپیماهای نسل جدید تمیزتر، بی‌صداتر و در هر دوره تمدید شده جدید پرواز کنیم، که این امر باعث تشویق شرکت‌های هواپیمایی برای معرفی این هواپیماها به ایران می‌شود. فرودگاه سریع تر.’

بیش از 500 اعتراض به افزایش برنامه ریزی شده در تعداد مسافران از جمله شورای لویشم ارائه شده است.

معماران به طور فزاینده ای برای طراحی فرودگاه مورد انتقاد قرار می گیرند. طبق گزارش‌ها، هوانوردی حدود 2 درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از انسان در جهان نقش دارد. شبکه اقدام اقلیمی معماران (ACAN) قبلاً به AJ گفته بود: “در مواجهه با شرایط اضطراری آب و هوایی، ساخت فرودگاه های بیشتر منطقی نیست.”

برای اظهار نظر به پاسکال + واتسون مراجعه شده است.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا