بنای یادبود هولوکاست، لیون


این مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای بنای یادبود جدیدی برای قربانیان هولوکاست واقع در مینی پارک Place Carnot در مجاورت ایستگاه قطار Perrache لیون است، جایی که یهودیان در طول اشغال فرانسه توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم به اردوگاه های مرگ تبعید شدند.

این پروژه 500000 یورویی با هدف مقابله با فزاینده یهودی ستیزی و بیگانه هراسی در جامعه فرانسه از طریق یادبود زندگی افرادی که در جریان هولوکاست در منطقه کشته شدند و کسانی که در محلی در برابر اشغال مقاومت کردند، است.

بر اساس این خلاصه: «ابتکاری برای ساخت یک بنای یادبود هولوکاست در لیون، فرانسه، در سال 2019 آغاز شد. این پروژه توسط انجمن pour l’édification pour un Memorial de la Shoah à Lyon، با حمایت منطقه Auvergne- هدایت می شود. Rhöne-Alpes و Métropole و شهر لیون.

این یادبود در نظر گرفته شده است تا به مکانی برای یادآوری، گردهمایی و بزرگداشت و گرامیداشت کسانی که جان خود را در این جنایت علیه بشریت از دست داده اند تبدیل شود. این مسابقه دو مرحله‌ای یک فراخوان آزاد برای همه معماران و طراحان است که از آنها دعوت می‌شود پیشنهادی برای بنای یادبود هولوکاست ارائه کنند تا در میدان کارنو در لیون، فرانسه، در نزدیکی مرکز حمل‌ونقل چندوجهی Perrache ساخته شود.

لیون که در حدود 90 کیلومتری مرز شرقی فرانسه با سوئیس در محل تلاقی رودخانه‌های رون و ساون قرار دارد، سومین شهر بزرگ این کشور است. از دیدنی‌های محلی می‌توان به ترمینال 1 فرودگاه لیون-سنت اگزوپری توسط راجرز استیرک هاربر + شرکا و استادیوم المپیک لیون طراحی شده توسط پوپولو اشاره کرد.

آخرین مسابقه با هدف ارائه یک اثر هنری فوراً قابل تشخیص است که توجه رهگذران را به تأمل در مورد تاریخی هولوکاست جلب می کند. کانسپت برنده در میدان کارنو نزدیک به مبادله چندوجهی Perrache در محور نمادین خیابان ویکتور هوگو و خیابان بلکور لیون ساخته خواهد شد.

ارسالی های دور اول باید شامل یک پیشنهاد اولیه باشد. مفاهیم باید با حداقل هزینه نگهداری بادوام باشند. پنج تیم منتخب هر کدام 5000 یورو برای طراحی مفاهیم طراحی دقیق تر دریافت خواهند کرد.

داوران شامل آنت بکر، استاد بازنشسته دانشگاه پاریس نانتر خواهند بود. سیلو رامون، مدیر کل مرکز موزه‌های هنر لیون؛ دیدیه رپلین، معمار ارشد افتخاری بناهای تاریخی لیون؛ و کریستف مارگرون، معمار شاغل در ساختمان های فرانسه.

برنده کلی در آوریل 2024 اعلام خواهد شد.

جزئیات مسابقه

عنوان پروژه یادبود لا شوآ در لیون
مشتری انجمن یادبود د لا شوآ – لیون
ارزش قرارداد 500000 یورو
مهلت دور اول 5 بعدازظهر به وقت محلی، 31 ژوئیه 2023
محدودیت های تی بی سی
اطلاعات بیشتر https://www.memorialshoahlyon.org/



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا