بومپاس و پار برای موزه همهجانبه شکپیر در شوردیچ انتخاب شدند

پار گفت این پروژهدر راستای مأموریت ما برای ایجاد تجربیات مبتنی بر مکان است که لندن را به مکانی جالب‌تر و شهری بی‌رقیب در اهمیت فرهنگی و شهرت آن برای سرگرمی‌های در سطح جهانی تبدیل می‌کند.

این موزه غوطه ور، اشیای اصیل ویکتوریایی را در خود جای خواهد داد، همچنین «تجربه های چندحسی» و فرصتی برای قدم زدن روی صحنه ای که شکسپیر نمایشنامه های اولیه خود را ارائه کرده است، ارائه می دهد.

این موزه 3 متر زیر زمین در بقایای باستان شناسی خانه بازی پرده قرار خواهد گرفت. این یک مرکز فرهنگی در زمان شکسپیر بود، و بقایای آن از زمانی که توسط کاوش‌های MOLA در این مکان بین سال‌های 2011 و 2016 آشکار شد، در محل حفظ شده است.

استودیوی سام بومپاس و هری پار مستقر در برموندزی، که متخصص در “طراحی تجربه چند حسی” است، در پروژه شرق لندن با موزه باستان شناسی لندن (MOLA) و انگلستان تاریخی، در آنچه پار به عنوان آنها توصیف کرده است، همکاری می کند. “جاه طلبانه ترین پروژه” تاکنون

بompas & Parr بیشتر به خاطر آزمایش‌هایش با مواد غذایی، از جمله یک سری قالب‌های ژله‌ای معماری شناخته می‌شود. قبلاً پروژه ها، آثار هنری و نمایشگاه های چندحسی از جمله: معماری الکلی تولید کرده است. اولین نمایش آتش بازی چند حسی جهان برای شب سال نو لندن 2013. و تجربه طعم برای انبار گینس در دوبلین.



منبع

پرده اولین بار در سال 1577 افتتاح شد و میزبان برخی از اولین نمایشنامه های شکسپیر از جمله رومئو و ژولیت و هنری وی. این یکی از معدود خانه‌های بازی تک‌منظوره الیزابتی در لندن و یکی از اولین نمونه‌های بازمانده از تئاتر غیرچند ضلعی است.

این همان شکسپیر خواهد بود که قبلاً آن را تجربه نکرده اید.

بازدیدکنندگان با بازسازی پیش بینی شده خانه بازی با فناوری هوش مصنوعی احاطه خواهند شد که آنها را در اجراهای انیمیشنی قرار می دهد. آنها “می توانند خود را در فرهنگ لندن الیزابتی غوطه ور کنند تا در مورد زندگی، الهامات و روند خلاقانه ویلیام شکسپیر بیاموزند”.

موزه شکسپیر در پروژه توسعه صحنه، پروژه ای با 412 خانه پرکینز و ویل در جاده پرده شوردیچ قرار خواهد گرفت.

Bompas & Parr می گوید که تیم 20 نفره طراحان، تکنسین های متخصص، تهیه کنندگان و فیلمسازان انتظار می رود موزه را در بهار سال آینده آماده افتتاح کنند.

تحریریه اخبار معماری آریانا