مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | arianarchitects

گرایش عمومی به استفاده از منابع و نمونه های مجله خبری معماری آریانا پیشین، چه تاریخی و چه متأخر به جای نمونه های بومی هم عصر، از زمان ظهور لویی کان در دهه ۶۰ به عنوان یک طراح فرمها مجدداً مورد توجه قرار گرفت. او صریحاً معماری روم باستان و آثار لوکوربوزیه را منابع اصلی الهام خویش برشمرد. گرچه او هیچوقت درباره معاصرینش به صراحت سخنی نگفته بود اما در زمانی که مشغول طراحی ساختمان کتابخانه آکادمی ارکستر بود از کتابخانه طراحی شده بوسیله هیواستابینز در دانشکده پزشکی هاروارد با عنوان کتابخانه ای بسیار خوب یاد کرد. پادکست این‌آرشی در جهت ارائه بهترین و دقیق ترین اطلاعات معماری شروع به فعالیت کرده و با توجه به پشتوانه 16 ساله مرکز معماری ایران ، سعی در ارائه اطلاعات دقیق و سالم دارد. همچنین معماران می‌توانند در حوزه ای خاص متبحر باشند. به عنوان مثال بعضی از آنها در حوزه ترمیم و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی تبحر دارند.

  • کار با آهن در بسیاری از ساخت و سازها و صنایع ضروری است.
  • زمانی اصلی ترین الگوی قابل قبول برای کلیساها و کالج ها و دانشگاه ها “گوتیک”، برای بانک ها “دوریک یونانی” و برای ساختمان های مقر حکومت “سنت پیتر” در نظر گرفته می شد.
  • درجه علمی پژوهشی دوفصلنامه مطالعات معماری ایران طی نامه شماره ۱۶۱۶۷۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ دبیرخانه کمیسیون نشریات علمی کشور،‌ وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ابلاغ گردیده است.
  • تکنولوژی برای این به وجود آمده تا انواع کارها در حداقل زمان، به آسانی و به بهترین شکل انجام شود.

موزه لوور و کاخ ورسای با طراحی منحصر به فردی که دارند باعث مجذوب شدن بیننده شده و از بهترین ترین مثال های سبک باروک می‌باشند. بی شک سبک باروک سبکی، بسیار مجلل و شکوهمند، پر عظمت، بی‌مانند و چشم‌گیر و نمادی از عظمت و اقتدار است که باعث می‌شود هر بیننده ای مجذوب آن شده و به این سبک علاقه مندشود. در یک نگاه تاریخی می‌شود گفت عمل‌کرد -با تعاریف مدرنیست‌ها- اثر کمی بر ریخت‌شناسی معماری داشته‌است. ساختمان‌ها را می‌توان با توجه به عملکردشان به ساختمان‌های مذهبی، حکومتی، اقامتی، تولیدی، آموزشی، تفریحی و غیرو رده‌بندی کرد؛ ولی نمی‌توان به آسانی پذیرفت که شکل یک ساختمان بر اثر عمل‌کرد آن ساخته می‌شود. یک خانه با نیاز به خوابیدن، پخت‌وپز، ذخیرهٔ غذا و گاهی کار کردن تعریف می‌شود ولی مفهوم خانواده و روابط بین زن و مرد نیز بر ریخت آن تأثیر به سزایی دارد.

گرافیک و شبیه سازی سه بعدی

دروس عمومی همچون ادبیات، معارف اسلامی و غیره که در دانشگاه به تعداد مقتضی بایستی واحدهای عمومی و مشابه آن‌ها گذرانده شود. مباحث مربوط به درس ریاضی و حسابان به صورت عمومی؛ در حدی که بتوان محاسبات اولیه مهندسی را انجام داد. چرا سطوح را صاف یا بالعکس ناصاف می‌کنید؟ چرا ابزارهایی مانند تیغه چرخ‌گوشت و امثال آن را تیز می‌کنید؟جواب این سؤال‌ها روشن است برای اینکه …

ویلای سالاری

لاستیک هایی که فاقد تویوپ داخلی هستند ( Tubeless … سیستم های تیوب لس حدود چند سالی است که برای دوچرخه های کوهستانی با مزایای چشم‌گیری وجود دارد. می‌دانستید که روغن موتور حکم شاهرگ حیاتی موتورسیکلت را دارد؟ درست است که قیمت روغن موتور بالا است؛ اما در عین حال، کاربرد آن از … اگر شستن خودرو یا حیاط و دیوار های خانه و ویلا یکی از آخرین کارهایی است که علاقه‌مند به انجام آن در آخر هفته خود … در ماشین‌ها، واشرهای مختلف با کاربردهای متفاوتی وجود دارند که هر یک در بخش مشخص به‌کار می‌روند تا کارکرد معین داشته باشند.

بنابراین باید از موتور قدرتمند و نازل مقاوم برخوردار باشند که … همانطور که در مقاله سشوار صنعتی چیست نیز اشاره کردیم، سشوار صنعتی یک ابزار برقی است که می تواند مقدار زیادی هوای گرم را از … اره برقی که با نام اره زنجیری نیز شناخته شده است از ابزارهای کاربردی جهت انجام کارهایی همانند هرس کردن درختان میوه، قطع درختان خشک … اره ها از پرکاربردترین لوازم برای برشکاری و جدا کردن قطعات مختلف هستند. در هنگام خرید و تهیه محصولات الکتریکی همانند لوازم خانه، تجهیزات صنعتی و … اگر جز افرادی هستید که در منزل و کارگاه خود ابزارهای برقی متنوعی دارید و کار با ابزارآلات برقی را تجربه کرده اید، حتما متوجه …

http://barbarinemoone.ir

تحریریه اخبار معماری آریانا