کارگاه ساختمان پیانو رنزو دیوان عدالت انتاریو را طراحی می کند

معمار:کارگاه ساختمان پیانو رنزو
محل:
تورنتو، اونتاریو
تاریخ تکمیل:
2023

کارگاه ساختمانی رنزو پیانو (RPBW) از تکمیل یک مرکز جدید برای دادگاه دادگستری انتاریو خبر داده است. بزرگترین دادگاه در انتاریو دفاتر و وظایف مختلف دادگاه را که قبلاً در تأسیسات جداگانه قرار داشتند، یکپارچه خواهد کرد. برای نمای این مجموعه، RPBW یک استعاره معماری نسبتاً استاندارد را تکرار کرده است: استفاده از لعاب به عنوان نمادی از شفافیت سازمانی.

این ساختمان 800000 فوت مربعی در مرکز مدنی تورنتو واقع شده است و فضایی مشترک با چندین دادگاه مهم از لحاظ معماری طراحی شده در قرن نوزدهم دارد. به عنوان مثال، همسایه آن، Osgoode Hall، یک سازه نئوکلاسیک گسترده است که دادگاه استیناف انتاریو و شعبه ای از دادگاه عالی دادگستری کانادا را در خود جای داده است.

دادگاه دادگستری در روبروی خیابان از گوشه شمال شرقی میدان ناتان فیلیپس، میدان عمومی که تالار شهر تورنتو را در خود جای داده است، قرار دارد. (نیک لهوکس)

نکته مهم این است که معماران RPBW وظیفه طراحی یک ساختار مدنی را داشتند که از همسایگان خود بهتر نباشد. به همین دلیل، ارتفاع دادگاه به 314 فوت محدود شد، کوتاهتر از تالار شهر تورنتو در ویلجو رول.

RPBW در درجه اول شهرت خود را از طریق طراحی مؤسسات فرهنگی به دست آورده است. با این حال، در دهه گذشته، این دفتر چندین کمیسیون برجسته دولتی، مانند مجلس پارلمان در مالت، و دادگاه پاریس، که یکی از بزرگترین دادگاه های اروپا است، برنده شده است.

دیوان عدالت انتاریو از دو جلد اصلی تشکیل شده است. یک سکوی چهار طبقه از یک برج 13 طبقه که بین خیابان سنتر و خیابان چستنات قرار دارد پشتیبانی می کند. جلوی تریبون یک دهلیز و فضای لابی با لعاب 65 فوتی قرار دارد. چندین دادگاه با حجم بالا در داخل تریبون قرار دارند، در حالی که سالن‌های دادگاه کوچک‌تر برج بالا را اشغال می‌کنند. دیوان عدالت از خط مالکیت خود عقب نشینی کرد تا بتواند فضای عمومی بزرگی در مقابل در ورودی تهیه کند.

دادگاه دادگستری انتاریو شمالی ترین قسمت سایت خود را اشغال می کند و فضایی را برای یک میدان عمومی باقی می گذارد. (نیک لهوکس)

آموری گریگ، مدیر عملیات در RPBW، گفت AN به دلیل ردپای بزرگ برج، تقریباً 200 در 200 فوت، لعاب برای حفظ اثر سبکی، کاهش تأثیر مقیاس و عدم تحمیل در میراث ثبت شده در ساختمان تالار شهر تورنتو یا تالار Osgoode انتخاب شد.

حجم برج تنها 40 درصد شفاف است. تقریباً 60 درصد دیوار پرده ای از واحدهای جعبه سایه عایق بندی شده تشکیل شده است که عملکرد انرژی ساختمان را بهبود می بخشد و الزامات ایمنی را برآورده می کند. این واحدها به دلیل استفاده از یک پانل فلزی هیدروفرم شده کاملاً مات هستند که فضای داخلی را پنهان می کند در حالی که از طریق بازتابش با بخش های شفاف دیوار پرده ترکیب می شود. پانل ها برای کاهش هزینه و دشواری ساخت هیدروفرم شدند.

شفافیت برای طراحی دهلیز لعابدار ساختمان که کاملاً با شیشه روبه‌رو شده است، ممتاز بود. برای به حداکثر رساندن شفافیت و پنهان کردن ساختار، دیوار پرده از یک سیستم کشش کابل آویزان می شود. RPBW لعاب‌هایی را با حداقل بازتاب‌پذیری مشخص کرد و برای جلوگیری از ضربه‌ها، یک الگوی فریت مناسب برای پرندگان اجرا کرد. الگوی فریت از یک الگوی نقطه چاپی تشکیل شده است که روی شیشه رو به داخل شیشه دوجداره که لابی را می پوشاند اعمال می شود. سایبان های بالای دهلیز به کاهش افزایش گرمای خورشیدی کمک می کند.

الگوی خال‌خالی روی شیشه از برخورد پرنده جلوگیری می‌کند. (نیک لهوکس)

در مد معمولی رنزو پیانو، دیوار پرده از برج معلق به نظر می رسد. توانایی منحصر به فرد این شرکت در انتقال حس سبکی مواد باعث شده است تا آنها در سراسر جهان کار کنند. سیستم کرتین وال در خارج از محل ساخته شد و واحدهای تکی آن بزرگتر از حد متوسط ​​بودند و قدشان 17 فوت و عرض آن 5 فوت بود.

دیوار پرده لابی تنها از طریق کشش کابل در جای خود ثابت می شود. (نیک لهوکس)

ساختار ساختمان در رئوس بین ارتفاعات نمایان است. این جزئیات معماری نشان می دهد که دیوار پرده از ساختار ساختمان معلق است و هدف طراحی را که به دنبال انتقال سبکی سازه است، بیشتر می کند.

آسانسورهای با روکش کوارتز زرد رنگی را در لابی خاموشی که در آن راه پله‌ای معلق در کنار دیوار قرار دارد، می‌افزایند. (نیک لهوکس)

در آتریوم، هسته‌های آسانسور ساختمان با پانل‌های کوارتز زرد تزئین شده‌اند – طرحی که در قسمت‌های مختلف سازه دوباره ظاهر می‌شود. چراغ های لابی، راه پله ها و تصاویر تاریخی همگی از سقف آویزان شده اند.

چوب راش برای فضای داخلی دادگاه مشخص شد تا ظاهری سنتی داشته باشد.

طبق سنت، صفحات چوبی فضای داخلی دادگاه را تزئین می کند. (نیک لهوکس)
یک گلدسته سفید در امتداد وجه جنوبی دادگاه دادگستری انتاریو قرار دارد. (نیک لهوکس)

راهروهای داخلی برج همگی به ارتفاع شرقی ساختمان ختم می‌شوند. سقف های دو ارتفاع در نقطه انتهایی اجرا شده و توسط سایبان های معلق که از ساختمان عمود بر دیوار پرده امتداد دارند سایه می اندازند.

بالای برج، دکلی بلند می شود. به گفته این شرکت، دکل با رواق شرقی تالار اسگود همسو می شود و ارتباط بصری بین دو نقطه عطف قضایی ایجاد می کند.

طبق توضیحات پروژه، RPBW با Two Row Architects، یک شرکت طراحی بومی، در اجرای یک «مرکز آموزش بومی در دسترس عموم» و همچنین مجموعه‌ای از «قدردانی‌های فرهنگی و تاریخی در سراسر سایت» همکاری کرد. این ویژگی ها مطابق با یافته های کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا اجرا شد.

مشخصات پروژه

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا