کونیشی گافنی مرکز Greyfriars Charteris را در ادینبورگ بازسازی می کند

راه پله های طبقه بندی شده جدید و محل نشیمن نمایی از داخل و پایین به مرکز کار مشترک و از طریق سالن اصلی امکان پذیر است.

ساختمان موجود از دسترسی ضعیف به سطوح مختلف رنج می برد و از خیابان بسته و نامرئی بود. این طرح، نمای جلوی ساختمان را دوباره پیکربندی می‌کند تا یک درب ورودی، پذیرش و منطقه لابی جدید را تشکیل دهد.

یک پلکان وسیع و منطقه نشیمن تشکیل شد که هم برای ایجاد نماها از طریق ساختمان از خیابان و پایین به سطح پایین و هم برای اتصال مرکز همکاری با عملکردهای اجتماعی بالا خدمت می کند. ما از همان مراحل اولیه با متخصصان محلی Old School Fabrications همکاری نزدیک داشتیم تا جزئیات ساده اما مؤثر را برای پله‌ها و پالت مواد افرا، دماغه‌های گردو و تخته‌لایه‌ای با صورت توس ایجاد کنیم. این در سرتاسر ساختمان برای تمام عناصر جدید استفاده شد، به طوری که آنها از نظر بصری متمایز هستند، در عین حال تکمیل کننده بافت ساختمان های کلیسا هستند.
آدام ویلیامز، معماران کونیشی گافنی

در داخل، یک پالت مواد مهار شده برای یکپارچه سازی تمام عناصر جدید نازک کاری ساختمان با افرا مورد استفاده برای کف، پله ها و مبلمان توکار به دلیل رنگ جذاب، دوام و دانه ثابت استفاده شده است. این با تخته سه لا با صورت توس، که در یک شستشوی سفید تکمیل شده است، مطابقت دارد.

مرکز Greyfriars Charteris در ژوئن 2016 به عنوان یک مرکز اجتماعی دفاتر برای افراد محلی، گروه های اجتماعی و مشاغل راه اندازی شد.

دیدگاه معمار

سقف کاج سالن اصلی با استفاده از تکنیک سودا بلاست از یک لکه چوب ماهون قدیمی پاک شده است، که فضا را سبکتر کرده است، همراه با نورپردازی دقیق و شیشه های دوجداره جدید که جایگزین یک پنجره شیشه ای مبهم شده است. یک صفحه نمایش ظریف افرا با ارتفاع 6 متر، سالن را از فضای مقدس جدید “همه ادیان و هیچ” در بالا جدا می کند.

پنجره های لانست موجود بریده شده و فضا باز شده است تا رهگذران بتوانند فعالیت های داخل را ببینند.

کونیشی گافنی بهترین روش برای دستیابی به این هدف را شناسایی کرد و پیشنهادات خود را به طرز ماهرانه ای در محل اجرا کرد. به‌عنوان یک گروه موقت از ساختمان‌ها که در طول سال‌ها در اطراف کلیسای اصلی گرد هم آمده بودند، هیچ نقطه‌ای از ورود وجود نداشت که بتوان از مردم استقبال کرد و به اطراف ساختمان هدایت کرد. همچنین یک مشکل با تغییرات جزئی مختلف در سطح در طبقه همکف وجود داشت که دسترسی افراد معلول را محدود می کرد. حل این دو نکته بخش مهمی از موفقیت پروژه بوده است. ورودی اصلی با دقت در بین بخش‌های ساختمان موجود سوراخ شده است و به آن یک حضور مشخص خیابانی از بیرون می‌دهد و از نظر داخلی، تمام قسمت‌های ساختمان به صورت بصری به سمت راهرو ورودی، هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی باز می‌شوند و از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند. یاتاقان ها و از طریق ساختمان حرکت کنید.

کرک اوفیلد به‌عنوان یک ساختمان سنتی کلیسایی، قبلاً از نظر منظره شهری، با مکان گوشه‌ای، پنجره‌های قوس‌دار و سنگی، در خیابان حضور داشت. کاری که ما باید انجام می‌دادیم این بود که ساختمان را از این تصور که تنها توسط یک اشغالگر، یک جماعت کلیسا مورد استفاده قرار می‌گرفت، تبدیل کنیم تا بتوانیم از گروه‌های مختلف جامعه استقبال کنیم.

به رهبری تیم وزارت در Greyfriars، جماعت تصمیم گرفت که وزارت خود را در محله فوری با ایجاد یک “مرکز برای جامعه” گسترش دهد، که تنوع افرادی را که در منطقه زندگی و کار می کنند گرد هم می آورد.

علاوه بر این راه حل های عملی برای طراحی، جزئیات داخلی نیز توسط Konishi Gaffney به خوبی مدیریت شده است. عناصر جدید، که عمدتاً از پالت محدودی از شیشه و چوب ساخته شده‌اند، با ساختمان اصلی همدلانه می‌نشینند، با ظرافت بر روی ویژگی‌های اصلی لایه‌بندی می‌شوند و اجازه می‌دهند زیبایی‌شناسی بسیار معاصری بدون پوشاندن گذشته داشته باشند.
جانی وبستر، مرکز چارتریس

در سایت شروع کنید دسامبر 2019
تکمیل دسامبر 2021
سطح ناخالص طبقه داخلی 740 متر2
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 763 متر2
فرم قرارداد قرارداد استاندارد ساختمان با مقادیر برای استفاده در اسکاتلند
هزینه ساخت 1.7 میلیون پوند
هزینه ساخت در هر متر مربع 2230 پوند
معمار معماران کونیشی گافنی
مشتری Greyfriars Charteris Center
مهندس سازه عاقل/فورشاو گولد
مشاور M&E مهندسین مشاور آیرونز فولنر
QS تامسون گری
طراحی نورپردازی فرانسیس میلوی
همکاری مجسمه سازی گچ گچ
پیمانکار اصلی خدمات املاک SJS
نازک کاری ساخت و سازهای مدرسه قدیمی



منبع

تمرکز ما این بود که ورودی را منطقی و ساده‌سازی کنیم، با ادغام قسمت پذیرش و لابی در یک سطح واحد با دسترسی آسانسور به سایر قسمت‌های ساختمان در یک ساختمان “پیوند” که بین کلیسا و ساختمان اداری مجاور شکاف داشت. این پیوند به عنوان ورودی جدید، واضح و متمایز به مجموعه ساختمان دو چندان می شود.

طرح طبقه همکف

دیدگاه مشتری

کلید خلاصه این پروژه بهبود دید و دسترسی مرکز Charteris بود. ساختمان موجود در چند تغییر سطح کوچک در طبقه همکف بدون نقطه ورود مشخص و گردش گیج کننده تقسیم شده است.

دفتر مستقر در ادینبورگ پیش از معماران Hoskins، Zone Architects و Morgan McDonnell برای ایجاد این شغل در سال 2017 انتخاب شد.

حرکت اصلی انجام شده، یک ساختمان پیوند چوبی است که بین کلیسا و بلوک اداری همسایه قرار گرفته است، که یک دهلیز با ارتفاع سه گانه با دسترسی آسانسور به تمام سطوح را تشکیل می دهد. این قسمت بیرونی با پانل‌های ترازو سفید با نقش برجسته مجسمه‌ای به عنوان تفسیری مدرن از پایه‌های روستایی ساختمان‌های گرجستانی شهر پوشیده شده است. این پانل ها با یک سری باله های چوبی باریک در بالای سطح خیابان شکسته می شوند و به ارتفاع ریتم و نظم می بخشند.

معماران کونیشی گافنی پس از یک مسابقه دعوت شده در سال 2017 مأموریت یافتند تا کلیسای سابق و خانه فعلی Greyfriars Charteris Center در Pleasance را بازسازی کنند.

بخش

داده های پروژه

جماعات کلیسا گریفریرز کرک و کرک اوفیلد در پایان سال 2016 به دلیل کاهش عمومی سطح اعضای کلیسا ادغام شدند. در نتیجه، جماعت مشترک در گریفریرز باید تصمیم می گرفت که با گروه ساختمان های کلیسا در سایت سابق کرک اوفیلد در جنوب شرقی مرکز شهر ادینبورگ چه کند.

تحریریه اخبار معماری آریانا