انواع ساختمان جامع ترین مقاله در مورد انواع ساختمان و ویژگی ها آن شرکت سازه سبک آرسام | arianarchitects

انفجار مرگبار گاز در یک ساختمان مسکونی در روسیه عصر ساختمان- روز گذشته (پنجشنبه) دست کم ۱۲ نفر بر اثر انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی در شهر “نووسیبیرسک” در سیبری جان خود را از دست دادند. بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی در قشم رفع تصرف شد عصر ساختمان- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف یک قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۵۵ هزار و نهصد و پنجاه و شش متر مربع در جزیره قشم خبر داد. از ستون ‌های مارپیچ به ‌طور معمول برای جک زدن ستون‌ های بالایی سازه استفاده می‌ شود. فاصله بین این ستون ‌ها باید حدود 1.5 متر باشد و تا رسیدن به یک خاک مناسب یا بسترهای سنگی ادامه پیدا می ‌کند. در این نوع نشست کل پایه و زیربنای ساختمان در همان نقاط با سرعتی برابر به پایین حرکت می‌ کند. معمولاً در صورت ایجاد شکست یکنواخت هیچ نوع ترک ‌خوردگی به نشانه نشست ایجاد نمی ‌شود و در صورت ایجاد ترک، بسیار ناچیز هستند.

آخرین اخبار

در مجله خبری معماری آریانا معمولاً برای ساختن ستون ها از تیر آهن های دوبل یا بال پهن های تکی استفاده می نمایند. چرا بلوک هبلکس؟ چرا بلوک هبلکس؟ بلوک هبلکس نوعی بتن است که طی فرایند خاصی دچار تخلخل شده است. سقف کوبیاکس چیست؟ سقف کوبیاکس چیست؟ سقف هایی با عرض بلند را می توان جزو ارکانی دانست که در مکان هایی نظیر پارکینگ ها، بیمارستان ها و… استفاده… بلوک AAC، بلوکی اتوکلاوشده است که در این میان بلوک سیپورکس بهترین انتخاب است. پیشنهاد ما برای امنیت و مقاومت بیشتر استفاده از ” بلوک سبک “ است. در کشور عزیز ما ایران معمولاً برای ساختن این ستون‌ ها از تیر آهن‌ های I دوبل یا بال پهن‌ های تکی (آهن‌های هاش H) استفاده می‌ شود.

  • این ساختمان ها، شامل بارخانه ها، سردخانه ها، واحدهای ذخیره غلات، انبارها، اصطبل ها، انبارهای حمل بار، مخازن ترانزیت، آشیانه ها، پایانه های کامیون، گاراژهای عمومی و غیره می باشند.
  • ترک‌ها ممکن است وسعت خرابی رانشان دهند یا نشانه حجم بیشتری از مشکلات باشند.ترک‌ها ممکن است در بتن نرم و خمیری روی دهد و یا در بتن سخت.
  • پس از خشک شدن رزین و کسب مقاومت الیاف نوبت به اجرای عملیات تزریق است.
  • رانت ملکی از شبکه بانکی؟ / آیا بانک‌ها زیان می کنند؟ اجازه موقتی به بانک‌ها برای «استرداد فقط دسته‌ای از املاک مسکونی تملک‌شده به برخی بدهکاران شبکه بانکی»، از دو بابت سوال‌برانگیز شده است.
  • هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود.
به‌ علاوه اگر در سازه مورد نظر از سیستم پی منفرد استفاده شده باشد، میزان سرعت نشست هر ستون با دیگری متفاوت خواهد بود که باعث افزایش خرابی ‌های ناشی از نشست ساختمان خواهد شد. به عنوان تخصصی ترین سازنده ساختمان و مشارکت در ساخت در تهران و کرج با داشتن نیروهای متخصص در زمینه ساخت و ساز تلاش میکند خدمات ارزنده ای به شهروندان عزیز ارائه دهد. برای اطلاع از هزینه صفر تا صد ساختمان سازی با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت رایگان در محل حاضر شده و برآورد هزینه پروژه تان را در اختیار تان قرار دهند. بطور کلی مقاوم سازی به دو روش سنتی و نوین تقسیم بندی می شود که روشهای نوین در حال گسترش هستند. زیرا دو روش های قدیمی تر مانند افزودن زاکت بتنی و یا افزودن دیوار برشی سازه علاوه بر سنگین شدن هزینه بیشتری نسبت به روشهای نوین تر صرف می کرد.

۱۵ هزار و ۳۵۰ خانوار از مزایای طرح‌های بنیاد مسکن استان سمنان بهره‌مند شدند

اگر به خسارت های ناشی از زلزله، انفجار و یا هر تخریبی که متوجه ساختمان است توجه کنیم، بیشترین تخریب و آوار ایجاد شده که موجب آسیب جانی و مالی میشود خرابی دیوار‌ها است. در یک تعریف عمومی و جامع، به ساختمان هایی که از نظر ارتفاع از اندازه مشخصی بلندتر باشند، ساختمان بلندمرتبه اطلاق می گردد. طبق مصوبه سال ۱۳۷۷ شورای عالی شهرسازی و معماری در ایران، ساختمان بلندمرتبه به ساختمان های بالاتر از شش طبقه گفته می شود. به ساختمان های بسیار بلند نیز اصطلاحاً آسمان خراش یا برج گفته می شود. ساختمان مهم ترین بخش در هر کشور و شهری است که انواع ساختمان بنا به نوع کاربری آن که می تواند شامل مسکونی، اداری، تجاری و… باشد.

الیاف چاپد FRP – بتن الیافی

این ساختمان ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند. ساختمان های تحت این طبقه، شامل تأسیساتی هستند که بطور کامل یا جزئی از آن، برای تجارت و یا تولید عمده فروشی استفاده می شود. موسسات عمده فروشی ها، از ساختمان های بارخانه و یا انبار خود، برای ارائه خدمات حمل و نقل کامیون و یا خدمات رزرو حمل و نقل کامیون استفاده می کنند.

http://barbarinemoone.ir

تحریریه اخبار معماری آریانا