وقتی اصول شما مورد تردید است … تفویض کنید!


دوباره زمان امتحان فرا رسیده است و این هیئت تشکیل شده است و تلاش می کند گروه بعدی معماران را به ثبت نام برساند. من یاد گرفته ام که انتظاراتم را ثابت نگه دارم، زیرا این بیماری همه گیر همچنان کوچک ترین ها را مجازات می کند. با این حال، من به افزایش خلق و خوی در میان قسمت 3 در دفتر توجه می کنم. کمی خوش‌بینی می‌کنم.

دو مصاحبه اول به طرز غیرمسلح کننده ای خوش خیم هستند. آنها فکر کرده اند، قوانین رفتاری ARB را مجدداً مطالعه کرده اند و مایلند موضع خود را در مورد کار با پول نقد تجدید نظر کنند. هورا برای شما، از شنیدن آن خوشحال شدم.

یکی دیگر با مدیر خود گپ زده است و نه، آنها در واقع هزینه ها را بر اساس ‘5 درصد هزینه ساخت و ساز + 2 درصد دیگر محاسبه نمی کنند زیرا این مرد در حال دیدن کابوس است’. مشخص شد که جدول زمانی، برنامه منابع و حتی جلسات هفتگی وجود دارد. این چندان اطمینان بخش نیست، اما من آن را قبول می کنم.

و سپس … این مرد. بله، قرارهای سفارشی “کمی شیطون” هستند و عجیب است که مدیر انحصاری درست قبل از تبدیل شدن شرکت به یک تراست مالکیت کارکنان، سود سهام عظیمی را پرداخت کرد.

من مطمئن نیستم که مقررات ساختمان فقط “دستورالعمل های آزاردهنده” هستند … ممکن است یک بازرس یا افسری وجود داشته باشد که باید برخی از نقشه ها را قبل از ساخته شدن تایید کند؟ نه؟ هیچ چی؟ واقعا؟! اگر نقد زیرکانه باشد و بهترین عملکرد به خوبی درک شده باشد، همه اینها نگران کننده هستند، اما لزوماً پایانی نیستند. آنچه واقعاً نگران کننده است این است که پاسخ همه این سؤالات یکسان است.

PD باید آن را انتخاب می کرد.

قرار ملاقات ها؟ تقصیر PD فروپاشی سازه در محل؟ PD باید درستش کنه پیمانکار از دسترسی به سایت امتناع می کند؟ مسئولیت PD

آنها آنقدر پیگیر هستند که من مجبور شدم بررسی کنم که آنها فکر می کنند PD دقیقاً چه معنایی دارد. طراح اصلی، بله، عالی، آفرین.

پس PD پروژه شما چه کسی بود؟ تو بودی؟! نه، درست است، نه این دیوانه خواهد بود، اینطور نیست. هاها ام خوب، متأسفم، چه کسی در پروژه شما PD بود؟

خوب، عالی، شما نقش را قرارداد فرعی دادید. درخشان خوب روشن نیست، بدیهی است، زیرا؟ زیرا اساساً یک توصیه کلیدی گزارش هکیت را تضعیف می کند که در آن دیم جودیت می گوید که مسئولیت های طراحی باید بر عهده گرفته و حل و فصل شود، نه مبادله یا «کاهش» از طریق پیمانکاری فرعی؟ نه، این نیست. بله، کمی گران است. در مورد ریسک قیمت گذاری صحبت کنید! اهم

کف دستم کمی عرق کرده است. هرچه بیشتر این موضوع را بررسی می کنیم، بیشتر آشکار می کنیم که برای این فرد، نقش طراح، طراح اصلی، مشاور اصلی، PD، PM، QS، CA و حتی EA گره گودی از کلمات اختصاری بی معنی است. و قهرمان ما با تیغه Vorpal خود – نقش PD – از آن عبور می کند! یک طراح اما با اصول که نقش اصلیش هدایت پروژه از اصول اولیه است! بسیار پرمعناست!

با عقل جور در نمی آید. او باید یک زن شلوغ این مشاور فرعی PD باشد. آیا به همین دلیل است که او همیشه در جلسات دوربینش را خاموش می کند؟ چگونه او همه این کارها را تنها با یک صفحه گسترده کوچک پر از جعبه های قرمز/کهربایی/سبز انجام می دهد؟ جای تعجب نیست که گزارش مرحله 3 نام پروژه اشتباهی روی آن نوشته شده بود. او باید خیلی گیج شده باشد، همه چیز را انجام می دهد!

من به او حسادت نمی‌کنم، تنها مانده تا تمام درس‌های فاجعه گرنفل را جذب کند، در حالی که او حتی چیزی طراحی نمی‌کند. اگر کسی در مورد درجه آتش پوشش خود دروغ بگوید چه؟ اگر فردی بیش از حد صلاحیت خود را برای طراحی ساختمان های بلند نشان دهد چه؟ اگر Building Control (که قول می‌دهم واقعی هستند) توجه نکند و اجازه خروج از آتش را برای بیش از 400 نفر ندهد، چه؟ او هرگز نمی دانست، آیا، مگر اینکه کسی به او بگوید.

شاید شخص دیگری در پروژه دخیل باشد که برای آن نقش مناسب تر باشد؟ کسی که به طور پیچیده درگیر طراحی است، که می تواند حمل کند – بگذارید آن را یک نخ طلایی بنامیم؟ – از استراتژی تا جزئیات و بر روی سایت؟ کسی که دائماً ساختمان‌ها را طراحی می‌کند و یک نهاد نظارتی دارد که صلاحیت‌های اولیه را بررسی می‌کند؟ به نظر شما چه کسی ممکن است باشد؟

مکث می کنند. نگو لطفا نگو

PD



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا