طرح مسکن نیوکاسل ویتام کاکس با شکست جدیدی از سوی دادگاه مواجه شد


شورای شهر نیوکاسل برای اولین بار در مارس 2021، طرح 292 خانه ای برای St Ann’s Quayside را به دلیل نگرانی در مورد اندازه، ظاهر «یکپارچه» و تأثیر آن بر کلیسای سنت آن، یک سازه درجه یک نزدیک، رد کرد.

پیشنهادات ویتام کاکس برای زندگی بسته بندی شده هفته گذشته (31 مارس) با حمایت قضات دادگاه استیناف از امتناع شورای شهر نیوکاسل و تصمیم دادگاه عالی در ماه نوامبر، ضربه بیشتری وارد کرد.

آن حکم دادگاه عالی تصمیم یک تحقیق عمومی را به نفع Packaged Living لغو کرد، که همچنان می‌تواند این طرح را به یک تحقیق عمومی بازگرداند.

کیت لیندبلوم، رئیس ارشد دادگاه گفت که بازرس برنامه‌ریزی که بر تحقیقات عمومی نظارت می‌کرد، در ارزیابی خود از آسیب احتمالی به دیدگاه‌های کلیسا واضح نبود، زیرا او دلایل تصمیم اخیر را بیان کرد.

کلیسای سنت آن، که از سال 1764 تا 1768 با طرح‌هایی توسط معمار برجسته محلی ویلیام نیوتن ساخته شد، یکی از معدود نمونه‌های بازمانده در نیوکاسل از طراحی کلاسیک ماسه‌سنگ محسوب می‌شود.

لیندبلوم گفت همچنین مشخص نیست که آیا پیشنهادات دیگر برای سایت Quayside نیز آسیب مشابهی را به همراه خواهد داشت یا خیر – از نظر قانونی “یک ملاحظات غیر مادی”. وی افزود که اگر بازجویی دوم انجام شود، ممکن است نتیجه متفاوتی از آن حاصل شود.

هنوز مشخص نیست که آیا Whittam Cox و Packaged Living یک تحقیق عمومی جدید را انتخاب خواهند کرد یا طرح های جدیدی را برای رسیدگی به نگرانی های اعضای شورا در مورد طرح ارائه خواهند کرد. برای نظر دادن با عمل و توسعه دهنده تماس گرفته شده است.

شورای شهر نیوکاسل در بیانیه ای به AJ تصمیم دادگاه استیناف را تایید کرد.

گرت کین، مشاور لیبرال دموکرات بخش اوزبرن که ساختمان پیشنهادی در آن قرار می گیرد، به AJ گفت: «ما از این تصمیم خرسندیم، اگرچه فکر می کنیم دلایل بیشتری وجود دارد. [to reject it] از آن

طرح‌های این ساختمان برای ادغام خود با منظره شهری در امتداد اسکله بسیار کم بود. این یکی از آخرین شکاف ها در توسعه مجدد اسکله است و مهم است که با آنچه قبلاً وجود دارد مطابقت داشته باشید.

ساختمان‌ها منحنی کاملاً دلپذیری از یک سر اسکله به سمت دیگر ایجاد می‌کنند و این منحنی خارج از آن خط بود و منحنی را با یک دیوار آجری به پایان می‌رساند. و همچنین می توانست بلوک همسایه همسایه خود، اسکله سنت آن را تحت الشعاع قرار دهد.

لوئیز ریچلی، مدیر شرکت مدیریت ساختمان St Ann’s Quay، گفت پژواک شمالی اگر وضعیت St Ann’s را در نظر بگیرد، “دیدگاه معقول تر” برای طرح توسعه نیافته استقبال می شود.

او گفت: “بدیهی است که محدودیت های زیادی در مورد سایت وجود دارد، اما امیدوارم دفعه بعد این موضوع بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.”



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا