برندگان جوایز جین درو و آدا لوئیس هاکستبل اعلام شدند

لمبرت به خاطر سفارش و همکاری با میس ون در روهه برای طراحی ساختمان سیگرام در دهه 1950 معروف است و مرکز معماری کانادا (CCA) را در سال 1979 تأسیس کرد.

فیلیپ جانسون، لودویگ میس ون در روهه و فیلیس لامبرت در مقابل تصویری از مدل ساختمان سیگرام، نیویورک، 1955

فیلیپ جانسون، لودویگ میس ون در روهه و فیلیس لامبرت در مقابل تصویری از مدل ساختمان سیگرام، نیویورک، 1955

برندگان قبلی عبارتند از: مونا هاتوم مجسمه‌ساز و هنرمند بریتانیایی-فلسطینی (2022)، لسلی لوکو (2021)، معلم و نویسنده، بئاتریز کولومینا (2020)، عکاس و هلن بینه (2019)، هنرمند هلندی، مادلون ویریزندورپ (2018)، مجسمه ساز ریچل وایترید (2017)، مدیر سابق گالری سرپنتاین جولیا پیتون جونز (2016) و حامی معماری جین پریستمن (2015).

منبع:ریچارد مارکس

آخرین کتاب لمبرت مشاهده ثابتی است که زیربنای همه رویکردها است، توسط منتشر خواهد شد لارس مولر در مارس 2023، و او در حال حاضر روی کتاب بعدی خود کار می کند. شهر شما چگونه رشد می کند؟، که اواخر سال جاری منتشر می شود.

سجیما یکی از بنیانگذاران SANAA برنده پریتزکر است که با Ryue Nishizawa در توکیو در سال 1995 تاسیس شد و کار خود را در دفتر تویو ایتو آغاز کرد و دفتر خود را به نام Kazuyo Sejima & Associates در سال 1987 تأسیس کرد. Sydney Modern, طراحی شده توسط SANAA، در پایان سال گذشته افتتاح شد و اولین پروژه این عمل در استرالیا است.

برای رزرو بلیط و کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید w-programme.architectural-review.com



منبع

فیلیس لمبرت، معمار و حامی کانادایی، برنده جایزه آدا لوئیز هاکستبل برای مشارکت در معماری است، که از افرادی که در صنعت معماری گسترده‌تر کار می‌کنند که سهم قابل توجهی در معماری و محیط ساخته شده‌اند، تقدیر می‌کند.

سجیما برنده جایزه جین درو 2023 در W Lunch صحبت خواهد کرد، جایی که برندگان جایزه Moira Gemmill و جایزه MJ Long معرفی خواهند شد. W Lunch در روز جمعه، 3 مه در مرکز هنر Battersea برگزار می شود.

SANAA همچنین به دلیل طراحی گالری های هنری مانند موزه جدید هنرهای معاصر در نیویورک، 21 معروف است.خیابان موزه هنرهای معاصر قرن در کانازاوا، لوور-لنز در فرانسه و پروژه‌های مدرن سیدنی در نیو ساوت ولز. سال گذشته، Sejima و Nishizawa جایزه معماری 2022 Praemium Imperiale را دریافت کردند.

غرفه سرپانتین SANAA

جایزه معماری جین درو به افتخار جین درو، که مدافع زنان در حرفه ای مردانه بود، نامگذاری شده است. او در سال 1929 از AA فارغ التحصیل شد و پس از جنگ جهانی دوم تمرین خود را آغاز کرد. کار او نقش مهمی در معرفی جنبش مدرن در بریتانیا ایفا کرد.

غرفه سرپانتین SANAA در لندن از سال 2009

بنابراین این جایزه یک طراح معماری را قدردانی می کند که با کار و تعهد خود به طراحی عالی، شهرت زنان در معماری را ارتقا داده است و بخشی از جوایز W است که توسط AJ و AJ اداره می شود. بررسی معماری. برندگان قبلی عبارتند از: فرشید موسوی (2022)، کیت مکینتاش (2021)، یاسمین لاری (2020)، الیزابت دیلر (2019)، آماندا لیوت (2018)، دنیس اسکات براون (2017)، اودیل دک (2016)، بنیانگذاران Architects ایوان فارل و شلی مک نامارا (2015)، زاها حدید (2014)، کاترین فیندلی از اوشیدا فیندلی (2013) و اوا جیرجیچنا (2012).

جایزه Ada Louise Huxtable به نام منتقد معماری آدا لوئیز هاکستبل – اولین منتقد معماری تمام وقت در یک روزنامه آمریکایی در زمان پیوستن او به نیویورک تایمز. او بعداً در سال 1970 اولین جایزه پولیتزر را برای نقد دریافت کرد. این جایزه برای منتقدان، سیاستمداران، مشتریان و برنامه ریزان یا هر کسی که بر فرهنگ معماری تأثیر می گذارد آزاد است.