طراحی ساختمان های اداری طراحی داخلی طراحی پلان طراحی نما راژه | arianarchitects

نمای اداری با طرح‌های گوناگونی با استفاده از متریال مختلف قابل اجرا است. سنگ، شیشه، فلز و ترکیب این متریال‌ها با یکدیگر از متداول‌ترین متریال‌های نمای اداری ساختمان هستند. در حال حاضر، مقرراتی در خصوص ساختمان های اداری استاندارد وجود دارد.

http://barbarinemoone.ir

فرقی ندارد یک ساختمان در زمان تاسیسات چقدر استاندارد کار ها را رعایت کرده باشد، در هر صورت به مرور زمان دچار فرسودگی می شود. گروه معماری آرکا با سال ها تجربه در زمینه ساخت و ساز هر نوع سبک و طرح مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. انتخاب روشی سازگار با ذینفعان و مصالح و تکنولوژی قابل بازیافت اهمیت زیادی دارد. قابلیت ماندگاری و نحوه به کارگیری مصالح باید به گونه ای باشد که چنانچه در ساختمانی از آنها استفاده شد. پس از تخریب ساختمان، مصالح قابلیت به کارگیری مجدد در بنایی دیگر را داشته باشد و به عنوان زباله ساختمانی باقی نمانند.

شاخص های طراحی ساختمان اداری سبز

توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله شیشه ها که معمولا اولین متریال هایی هستند که می توانند به روی گرما و سرما تاثیرگذار باشند. این ها از اصول اولیه طراحی پلان ساختمان اداری هستند که باید به آن ها توجه شود. همچنین محل قرار گرفتن بخش های مختلف در کنار هم باید منطقی و اصولی باشد. بعنوان مثال جایی همانند آشپزخانه یا غذاخوری که ممکن است ساعاتی از روز شلوغ باشد یا بوی زیادی از غذاهای مختلف در آن وجود داشته باشد در کنار دفتر مدیریت یا یک اتاق کنفرانس که فضایی رسمی و مهم است قرار نمی گیرد.

صرفه جویی در فضا به صورت هوشمندانه در آپارتمان های کوچک

برای کنترل گرمایش و سرمایش مجله خبری معماری آریانا، از نمای دو پوسته و مصالح بتن با جرم حرارتی بالا استفاده شده است. همچنین، این ساختمان دارای سیستم آیرودینامیکی به صورت آتریوم می باشد که گازهای زباله ضمن عبور از آن توسط مبدل های حرارتی برای استفاده مجدد گرم شوند. علاوه بر این، ساختمان برای کاهش مصرف آب، دارای سیستم جمع آوری آب باران می باشد. علاوه بر این، طراحان این بنا با توجه به پیش بینی های آب و هوا در سال 2050، این ساختمان را برای تغییرات احتمالی آب و هوایی در آینده آماده کرده اند. آنها در طراحی های خود افزایش احتمالی دمای متوسط 3 تا 5 درجه در طول تابستان و افزایش بارندگی 30٪ در زمستان را محاسبه کرده اند.

طراحی یک ساختمان سبز نتیجه تلاش تیمی از افراد حرفه ای و متخصص و همچنین کارفرمایی است که آرمان های محیطی مشترک را سهیم هستند. گروه طراحی برای یک ساختمان سبز از یک طرف با محاسبه هزینه های اجرایی درگیر بوده است. و از طرفی دیگر وظیفه تعدیل تأثیرات محیطی و بوم شناسی را با مصرف انرژی بر عهده دارند. چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود. اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید.

  • این ساختمان اداری، که توسط Behnisch & Partner طراحی شده است، دفتر مرکزی تعداد زیادی از شرکت های فناوری-زیستی می باشد.
  • از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود.
  • تحقیقات به شما اجازه می‌دهد تا با دینامیک سازه‌ها، بودجه و برنامه ریزی برای حوادث غیر قابل پیش بینی آشنا شوید.
  • این ساختمان اداری و تجاری از نظر عملکرد مکانی در چارچوب یکی از خیابانهای اصلی تهران شکل گرفته است.
  • پیشنهاد ما به شما طراحان خبره و کاریلد نمادیزاین هستد که به طراحتی از پس تمامی نماهای ساختمانی برمی‌آیند.