معماران کوین کلی برنده مسابقه Foula ‘Beacon’ به ارزش 5 هزار پوند شد

سایر فینالیست ها هر کدام لباس و کفش مرل به ارزش 300 پوند دریافت خواهند کرد.

برنده: سنگ های زائر

برنده: سنگ های زائر اثر کوین کلی از معماران کوین کلی

رقابت آزاد – با حمایت نام تجاری بین المللی کفش که در ورمونت در سال 1981 توسط رندی مرل و کلارک ماتیس تأسیس شد – از معماران، مهندسان، هنرمندان، طراحان و دانشجویان مستقر در بریتانیا دعوت کرد تا مفاهیم طرح را برای یک سازه کوچک و موقت ترسیم کنند. یا “فانوس دریایی” که می تواند از مصالح ساختمانی طبیعی یا کاملاً قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست ساخته شود.

برنده: سنگ های زائر اثر کوین کلی

سنگ ها از چشم انداز تراش خورده به نظر می رسند، و سطح ایجاد شده برای چنگ زدن به محیط اطراف، جذب خاک و دانه های ناشی از باد می شود که هر دو را در داخل چشم انداز جاسازی می کند. روزنه‌ها برای نقشه‌برداری از آسمان‌ها، مناظر روز از ستاره شمالی، و مسیر خورشید ترتیب داده شده‌اند که ذهن را فراتر از مشاهده‌های فیزیکی برای اندیشیدن به آنچه که همیشه نمی‌توان دید ارتقا می‌دهد. ذهن اوج می گیرد، شما احساس آرامش می کنید.

مسابقه Beacon برای معماران، مهندسان، هنرمندان، طراحان و دانشجویان مجزا در بریتانیا آزاد بود.

این طرح اشاره ای به مسافران گذشته است که از جزیره دورافتاده فولا دیدن کرده اند. کسانی که قبلاً آمده بودند – که به نام peregrini، در لاتین به معنای «زائر» شناخته می‌شوند – توسط ستاره‌ها هدایت می‌شدند. آنها در سنگ ساخته اند و به دنبال تنهایی هستند. این نصب گواهی بر عمل جهت گیری مجدد ذهن و بدن در فضای باز است.

شرکت لندنی – که توسط کوین کلی در فوریه 2022 تأسیس شد – پیش از شش فینالیست رقیب، از جمله آنگوس بولاند از معماران ریچارد مورفی اینبورگ، بنیانگذار DaeWha Kang Design DaeWha Kang و دانشجوی دانشکده معماری UCL Bartlett، ادواردو لوس، انتخاب شد.

ما از استقبال از مسابقه و کیفیت کار ارسالی بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم – بنابراین تعداد فینالیست ها را افزایش دادیم تا این موضوع را منعکس کند. مایلیم نه تنها از فینالیست های خود بلکه از معماران و طراحان بسیاری که برای شرکت در مسابقه وقت گذاشتند تشکر کنیم.

داوران پیتر شارپ، متصدی و سفارش دهنده هنر و معماری معاصر در هنر و معماری کیلدر بودند. پیرس گوف، یکی از بنیانگذاران CZWG؛ مرلین فولچر، سردبیر مسابقات مجله معماران و جف ساترن، معاون مدیر گروه IBI انگلستان.

Simon Sweeney، مدیر بازاریابی در Merrell گفت: «کوین بیان زیبایی از خلاصه ارائه کرده است که طراحی هوشمندانه و روایتی جذاب را برای تحقق هدف پروژه ترکیب می‌کند. ما فوق العاده هیجان زده هستیم که در کنار کوین برای تحقق چشم انداز او در ماه های آینده کار کنیم.

فضای داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که فضایی آرام و متشکل، به شکلی ساده با منحنی‌های ملایم ایجاد کند. در حالی که استحکام سنگ دارای وزن محسوسی است، به طوری که ساکنان با علم به اینکه در هنگام طوفان محافظت می شوند – فیزیکی، عاطفی یا غیره، ایمن هستند.

برنده یک جایزه نقدی 1000 پوندی به اضافه لباس و کفش مرل به ارزش 500 پوند دریافت کرد. همچنین به برنده هزینه هایی برای مشارکت در توسعه مفهوم داده می شود.

کوین کلی، مدیر، معماران کوین کلی



منبع

هدف این پروژه ارائه فضایی سرپناه است که بازدیدکنندگان بتوانند در آن به فکر محیط اطراف خود بپردازند و «از شگفتی های دنیای طبیعی لذت ببرند». برنده کلی اکنون طرح های خود را در جزیره ساخته می شود.

فولا که در حدود 32 کیلومتری غرب شتلند واقع شده است، یک توده زمینی به وسعت 1265 هکتار است که تصور می شود یکی از دورافتاده ترین جزایر دارای سکونت دائمی در بریتانیا باشد. حدود 30 نفر در شهرک کوچک هام زندگی می کنند و همچنین دارای یک فانوس دریایی است.

به گفته کلی، مفهوم برنده سنگ های زائر از بازدیدکنندگان اولیه فولا، دورافتاده ترین جزیره مسکونی بریتانیا الهام گرفته است. این پروژه که قرار است در پاییز امسال نصب شود، دارای شش «سنگ خیس» به هم پیوسته است که چشم‌اندازهای قاب‌دار را برای تماشاگران پرنده ایجاد می‌کند.

جسیکا کندال از شرکت در حال ظهور IDK، لوک لوپتون از استودیو لوک لوپتون و جاست لبلانک از معماران ST فهرست نهایی را تکمیل کردند. این مسابقه 100 اثر جذب کرد.

تحریریه اخبار معماری آریانا