معماری و شهرسازی پایدار | arianarchitects

پرومجله خبری معماری آریانا ترسیم و طراحی باید در مراحل ابتدایی کار آغاز شود تا طرح پیشنهادی و کانسپت آن بتوانند دائماً نقد و اصلاح شوند. رشته معماری دو جنبه هنری و فنی دارد زیرا در درس های ارائه شده دروسی مانند طراحی ، زیبا شناسی که جنبه هنری رشته و همچنین دروسی مانند سازه های بتنی و فلزی ، مقاومت مصالح وجود دارد که به جنبه فنی این رشته مربوط می شود . در فرایند ساختن ساختمان تصمیم گیری در زمینه اسکلت سازه نظیر تیرها، ستون ها، بادبندها، پی و غیره به عهده مهندس عمران است و نمای ساختمان، پلان های طبقات، دکوراسیون داخلی و این قبیل کار معمار است. به همان اندازه که یک معمار، نقش های مختلفی را ایفا می‌کند، محیط‌های کاری متفاوتی نیز در انتظار اوست.

http://barbarinemoone.ir

مواد و مصالح زیادی هستند که در گذشته برای ساخت ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شده‌اند و هنوز هم در همین زمینه کاربرد دارند. در میان اره‌های مختلف نوعی اره وجود دارد که با شکل و شمایلی متفاوت از اره‌های معمولی، برای برش، مناسب سازی شده و ساختار آن … تعمیر وسایل قدیمی و ساختن وسایل جدید از لذت‌بخش‌ترین سرگرمی‌هایی است که منجر به ایجاد یک دکور زیبا و خلاقانه در خانه یا محل کارمان … منگنه کوب دستگاهی است با کاربردی مشابه ماشین منگنه معمولی، با این تفاوت که برای اتصال اجسام سخت‌تر به یکدیگر همانند دو قطعه چوبی مورد … دریل برقی از ابزار آلاتی است که با وجود عدم تفاوت ظاهری زیاد میان نمونه اولیه و نمونه کنونی‌اش، تغییرات ساختاری عمده و خوبی را … شرایطی را تصور کنید که لازم است پیچی را باز کنید یا ببندید ولی پیچ گوشتی در دسترستان نیست، در چنین شرایطی تنها کاری که …

وظایف مهندسین عمران

ملحقات تیره، از این رو چشمان شما به سمت رنگ تیره‌تر کشیده می‌شوند و شما در روشی قادر خواهید بود ملحقات و اثاثیه‌ها را نظم دهید تا هادی دید و کیفیت بصری روان باشند. دیوارها و پیش زمینه‌های روشن رنگ‌های سرد، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می‌کنند و رنگ‌های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می‌شوند. به لحاظ بصری، رنگ گرم پیش می‌آید و رنگ سرد پس می‌نشیند. پرمایگی (اشباع)، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می‌کند (گاه واژهٔ شدت را در این مورد به کار می‌برند). فام‌های چرخهٔ رنگ صد در صد خالصند ولی در طبیعت به ندرت می‌توان فام خالصی یافت.

  • همچنین ثبات از بین رفته و تلویحاً نوعی تکان بصری ایجاد می‌کند.
  • این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگ‌ها حاکم می‌کند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگ‌ها، منتقل خواهد کرد.
  • نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود سایر موارد تجهیزاتی و لوله ها در ظاهر بیرونی ساختمان.
  • جیواوباتا در بحث پیرامون طرح پیشنهادی اش برای موزه هوا فضا در واشنگتن بر اهمیت داشتن این مطلب که در پروژه های معظم، حل کردن کدام مسأله اساسی تر است تأکید می کند.

جیواوباتا در بحث پیرامون طرح پیشنهادی اش برای موزه هوا فضا در واشنگتن بر اهمیت داشتن این مطلب که در پروژه های معظم، حل کردن کدام مسأله اساسی تر است تأکید می کند. اهمیت این مسأله زمانی دو چندان می شود که در فاکتور اقتصادی پروژه افزایش هزینه ها در اثر تورم وجود داشته باشد. اولین وظیفه هر معمار این است که برنامه ای را دریافت می کند و برگردان فضایی آنها را ارائه دهد و به این ترتیب لابی یعنی فضایی برای ورود راهرو یعنی یک گالری و بودجه یعنی اقتصاد. نظر شما تا حداکثر 3 روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد. با توجه به آن‌که نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ (۴۰۱۱) تا ۱۶ بهمن‌ماه به پایان می‌رسد؛ جهت اطلاع از وضعیت سنوات ورودی‌های مختلف در نیمسال جاری، کلیک نمایید.

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته مهندسی معماری چه هستند؟

هر چند کابینت آشپزخانه مدل های متفاوت و گوناگونی دارد؛ با کمی جستجو و تحقیق در خواهید یافت؛ در حقیقت کابینت آشپزخانه به طور کلی … دستگاه کارواش به کمک یک نازل، آب را با فشار بالا بر روی سطوح می پاشد و با کمک آن جرم و آلودگی را از … هر سال با فرا رسیدن سال جدید میلادی، صنعت دکوراسیون با تغییرات جدیدی همراه می شود. برخی از این تغییرات دکوراسیون منزل، با استقبال بیشتری … افت فشار آب در خانه بسیار آزار دهنده است؛ به خصوص وقتی ندانید مشکل از کجاست و چطور میتوان آن را حل نمود.

دوره های آموزشی

تحریریه اخبار معماری آریانا