مکانی فراگیر طراحی شده توسط هاورث تامپکینز در کینگز کراس افتتاح می شود

لایت روم، با همکاری متخصصان طراحی اجرا 59 Productions با شرکت تئاتر لندن، به عنوان فضای خواهر تئاتر بریج Southwark، همچنین توسط هاورث تامپکینز در نظر گرفته شده است.

در قلب آن یک نمایشگاه بزرگ و زیرزمینی (18.5W x 26L x 12H متر) با ظرفیت حداکثر 380 نفر در تفرجگاه قرار دارد. سیستم‌های صدا و پروجکشن به هنرمندان اجازه می‌دهد تا فضا را تغییر دهند، که به تدریج از طریق مناطق سازگاری خطی از سرسرا و بار در سطح خیابان به آن نزدیک می‌شود.

داده های پروژه

لایت روم که در میدان لوئیس کوبیت در ساختمانی توسط آلفورد هال موناگان موریس واقع شده است، یک فضای چهار طبقه مجهز به پروژکتور دیجیتال و فناوری صوتی است و با نمایشگاهی از آثار دیوید هاکنی راه اندازی شده است.

نمایشگاه دیوید هاکنی

دیدگاه معمار

کار در کنار 59 Productions برای اولین بار و با دوستان قدیمی ما در کمپانی تئاتر لندن یک ماجراجویی فوق العاده برای استودیو بوده است. از نظر فنی، فضا به طرز فریبنده ای پیچیده است، اما از نظر معماری وظیفه ما طراحی نوع جدیدی از فضای فرهنگی برای هنر دیجیتال بوده است: سبک پا، بسیار سازگار و برهنه به اجزای اساسی آن. دیدن نمایش افتتاحیه دیوید هاکنی در فضا، نمایش قدرتمندی از امکانات لایت روم است.
راجر واتس، کارگردان، هاورث تامپکینز

یک تابلوی بزرگ لایت روم را به میدان اعلام می کند. در داخل سرسرا، زبان بصری مشابهی با زبان پل، با کف چوبی، فانوس های کاغذی و یک راه پله چوبی مرکزی به سمت فضای نمایش استفاده می شود. یک دیوار دراماتیک مسی رنگ اتاق نمایشگاه را در آن سوی اتاق نشان می دهد. سرسرا شامل یک کافه/بار با همکاری سنت جان، فروشگاه هدیه و صندلی است.

دیدگاه مشتری

کار با هاورث تامپکینز در این پروژه باورنکردنی بوده است. ترکیب دانش عمیق معماری، چشم انداز پایدار معنادار و حساسیت مواد زیبا، با تیم طراحی متمرکز بر داستان و از لحاظ فنی مبتکر در 59 سالگی، منجر به فضایی شده است که نمی توانم منتظر استقبال مخاطبانمان باشم.
ریچارد اسلینی، مدیرعامل لایت روم

محل میدان لوئیس کوبیت، N1 لندن
مشتریان شرکت تئاتر لندن، 59 پروداکشن
معمار هاورث تامپکینز
مهندس سازه تکانه
مهندس خدمات کندال
مدیر پروژه مشاوره بریستو
نقشه بردار کمیت بریستو
پیمانکار مشاور ساخت و ساز Borras
مشاور آتش نشانی مشاوران OFR
بازرس تایید شده نقشه برداران مجاز AIS
آکوستیک طراحی آکوستیک Cundall/Gillieron Scott
پذیرایی طراحی کیت وینتون
نورپردازی سرسرا شرکت نور استاتیک



منبع

منبع:جاستین ساتکلیف

نمایشگاه همه جانبه دیوید هاکنی: بزرگتر و نزدیکتر (نه کوچکتر و دورتر) تا 4 ژوئن 2023 ادامه دارد.