بیکن، شهر فرهنگی برادفورد 2025

“این مکان جدید مشاء فضایی باورنکردنی برای مردم خواهد بود تا دور هم جمع شوند تا خلاقیت منطقه ما را به نمایش بگذارند و همچنین رویدادها و اجراهای دیدنی را برای مخاطبان برادفورد گسترده تر ارائه دهند.”

آخرین مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای مکان متحرکی است که در پارک های سراسر منطقه در طول سال 2025 قرار گیرد و امکان برگزاری رویدادهای بزرگتر در قلب جوامع محلی را فراهم کند.

علاوه بر مسابقه معماری، برادفورد 2025 همچنین یک صندوق سرمایه فرهنگی 3 میلیون پوندی برای مکان های موجود به منظور بهبود دسترسی و ارتقاء امکانات در ساخت سال شهر فرهنگ اعلام کرده است. دو طرح کمک مالی وجود خواهد داشت: مقیاس کوچک تا سقف 5000 پوند و مقیاس بزرگتر برای حداقل 50000 پوند.

جزئیات مسابقه

انتظار می رود جمعیت شهر تا سال 2022 به 584000 نفر افزایش یابد و شورای منطقه شهری برادفورد در نظر دارد حدود 30000 خانه جدید تحویل دهد و تا سال 2038 به منطقه ای با کربن صفر تبدیل شود.

پروژه “Beacon” قصد دارد “میراث فرهنگی برادفورد را جشن بگیرد و جوامع مختلف و جهان وطنی آن را منعکس کند”. انتظار می رود مفهوم برنده دارای «پایداری در قلب خود» باشد و در عین حال «تبادل معنادار بین جوامع» را نیز ترویج کند.

عنوان پروژه فانوس دریایی
مشتری شهر فرهنگی برادفورد بریتانیا 2025
ارزش قرارداد 500000 پوند (به اضافه هزینه ها)
مهلت دور اول ابراز علاقه تا 12 ظهر، 27 ژوئن 2023
محدودیت های شرکت در این مسابقه برای معماران، معماران منظر، طراحان و هنرمندان آزاد است. از همکاری استقبال می شود، با این حال پروژه باید به طور فعال توسط یک معمار نامی هدایت شود. ابراز علاقه از تیم های طراحی به رهبری معمار در سراسر جهان دعوت می شود. شرکت معمار اصلی باید شامل یک معمار باشد که حق دارد در کشوری که دارای صلاحیت است یا در کشوری که در حال حاضر در آن ساکن یا در آنجا فعالیت می کند، فعالیت کند. بنابراین متقاضیان مستقر در بریتانیا باید در هیئت ثبت معماران (ARB) با متقاضیان مستقر در خارج از کشور که در یک نهاد نظارتی معادل ثبت نام کرده اند، ثبت نام کنند. هیچ عضو یا کارمندی از نهاد ارتقا دهنده، هیئت ارزیابی، یا هیچ شریک، همکار نزدیک یا کارمند آنها واجد شرایط رقابت یا کمک به یک رقیب نیست.
اطلاعات بیشتر https://ribacompetitions.com/press/beacon/



منبع

بردفورد، در دامنه‌های پنین در حدود 14 کیلومتری غرب لیدز، مرکز بین‌المللی تولید پارچه در قرن نوزدهم بود. امروزه این مرکز بزرگ گردشگری و خرده فروشی و شهر فیلم یونسکو است.

Greig & Stephenson دو سال پیش مجوز برنامه ریزی برای تعمیرات اساسی یک منطقه خرید در مرکز شهر برادفورد را دریافت کرد. موزه ملی علم و رسانه برادفورد سال گذشته AOC را برای مجموعه جدید 2.9 میلیون پوندی گالری صدا و دید انتخاب کرد.

مشاور معمار RIBA برای مسابقه Tumpa Husna Yasmin Fellows، یکی از بنیانگذاران و مدیر طراحی ساختمان ما، گفت: “Beacon مسابقه ای برای هنر و طراحی فضایی عملکردی است که به دنبال پاسخ از طریق دریچه عمل معماری غیر استعماری، روش های طراحی است. و پیشنهادات

بردفورد در ماه مه سال گذشته برنده مسابقه شهر فرهنگی بریتانیا در سال 2025 اعلام شد و رقیب کانتی دورهام، ساوتهمپتون و شهرستان راکسام کانتی را شکست داد. برادفورد اولین شهر در یورکشایر است که این عنوان را به خود اختصاص داده است.

صحبت از تأثیرات جهانی تغییرات اقلیمی و تمایل به ایجاد فضاهای عمومی عادلانه تر از طریق تسهیل صدای جوامع محلی و کم نمایندگی در طراحی، ساخت و استفاده از Beacon. گسترش دسترسی به هنر، معماری و طراحی.

ورودی برنده توسط هیئت داوران شامل نمایندگانی از برادفورد 2025، موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) و شورای شهر برادفورد انتخاب خواهد شد. انتظار می رود که یک برنده کلی در پاییز امسال اعلام شود.

شاناز گلزار، مدیر خلاق برادفورد 2025، گفت: «این بسیار مهم است که سال ما به عنوان شهر فرهنگ به هر گوشه منطقه برادفورد برسد و Beacon تنها یکی از راه‌های ما باشد.

مسابقه بین‌المللی سازمان‌دهی شده توسط RIBA به دنبال پیشنهادهایی برای «فضای نمایش نمادین سفر» برای میزبانی از اجراها، اینستالیشن‌ها و رویدادهای زنده در طول دوره حضور برادفورد به عنوان شهر فرهنگی بریتانیا در سال 2025 است.

تحریریه اخبار معماری آریانا