جشنواره خانه باز «23» فراخوانی باز برای معماران پروژه‌هایی که کمتر دیده می‌شوند راه‌اندازی می‌کند

«هم‌چنین شریک طراحی جشنواره بودن یک راه عالی برای تجلیل از چیزهایی است که نمی‌توانید در عکس‌های زیبای یک پروژه تکمیل‌شده ببینید – تعاملی که به شکل‌گیری آن کمک کرد و ارزش اجتماعی که به دست آمده است».

دبورا دنر، رئیس شهر باز و مدیر پروژه‌های فریم گفت: جشنواره خانه باز رویدادی منحصربه‌فرد در تقویم معماری است که به طراحان فرصتی می‌دهد تا آثار خود را برای مخاطبان عمومی به نمایش بگذارند.

Zoë Cave، متصدی ارشد جشنواره Open House می‌گوید: «جایزه شریک طراحی جشنواره یک تمجید است که هم شایستگی معماری یک پروژه را نشان می‌دهد و هم شیوه‌هایی که از مشارکت واقعی عمومی و ارزش اجتماعی معماری حمایت می‌کنند.

چرا هر سال به جشنواره خانه باز کمک می کنید؟

محبوبیت آن نشان می دهد که مردم چقدر به کاری که معماران انجام می دهند علاقه مند هستند. تمرین‌هایی که پروژه‌های تکمیل‌شده خود را به عنوان بخشی از جشنواره افتتاح می‌کنند، به ایجاد گفتگو در مورد چگونگی ساخت شهر و ارزش مهارت‌های طراحی کمک می‌کنند.

جشنواره خانه باز که در سال 1992 تأسیس شد، معمولاً حدود 250000 نفر را با جذاب ترین معماری، میراث و جوامع لندن درگیر می کند. جشنواره امسال به مدت دو هفته از 6 تا 17 شهریور برگزار می شود.

جشنواره خانه باز یک راه باورنکردنی برای نشان دادن کارمان به مشتریان بالقوه و آینده بوده است و ما چندین قرار ملاقات داشته ایم که نتیجه مستقیم بازدید مردم از پروژه های ما در خانه باز بوده است. همیشه بودن در آنجا لذت بخش است. اشکال سابق این بود که ما همیشه از آن روز آنقدر خسته بودیم که دیگر انرژی برای بازدید از پروژه‌ها نداشتیم، اما از آنجایی که به دو آخر هفته گذشته است، اکنون می‌توانیم از این فرصت برای دیدن معماری عالی پنهان در غیر این صورت برای خودمان استفاده کنیم.



منبع

ده معمار برنده که برای باز کردن قفل ساختمان‌ها یا فضاهایی که معمولاً برای همه باز نیست، یا میزبان یک روز باز از یک فضای عمومی به شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز هستند، بیشترین تلاش را می‌کنند، به عنوان شرکای طراحی در کانال‌های خیریه معرفی خواهند شد. در مجموع 30 نفر از متقاضیان فهرست نهایی می توانند درهای پروژه های خود را باز کرده و در مجموعه ای ویژه که بهترین معماری نوظهور لندن را به نمایش می گذارد، حضور پیدا کنند.

برای در نظر گرفتن جایزه شریک طراحی – فهرست‌ها باید شامل توری باشد که توسط معمار یا طراح اجرا می‌شود، حداقل برای یک روز باز باشد، و تلاش‌های واقعی برای «درگیر کردن بازدیدکنندگان و عموم به روش‌های جالب و معنادار» انجام شود.

تیم اوکالاگان

از معماران دعوت می شود تا پروژه های خود را برای گنجاندن در جشنواره سالانه ای که از 6 تا 17 سپتامبر برگزار می شود و معمولاً 800 ساختمان را به صورت رایگان در تمام 33 منطقه لندن به روی عموم باز می کند، ارائه دهند.

پروژه‌های شرکت‌کننده در جشنواره سال گذشته عبارتند از: Sands End Arts & Community Center توسط Mae Architects، ساختمان LSE Marshall Grafton، باشگاه اجتماعی Moorings در تیمزمید توسط Project Orange و Verity-Jane Keefe، و باغ Walworth توسط Matrix Feminist Design. تعاونی.

در آخرین مسابقه، 10 روش باز می‌شوند که پروژه‌هایی را باز می‌کنند که هم مختصر و هم معیارهای جشنواره را باز می‌کنند و هم معیارهای شرکای طراحی را که به‌عنوان شرکای طراحی حمایت می‌کنند و برای بزرگداشت پروژه‌هایشان و کارهایی که برای باز کردن آنها برای جشنواره انجام می‌شود، تبلیغ بیشتری می‌کنند.

داوری مسابقه بر عهده حفصه آدان، دستیار کیوریتور جشنواره خانه باز و فرانسیس ویلیامز، ویرایشگر فنی و معاون سردبیر معماری AJ خواهد بود. برندگان به عنوان بخشی از برنامه جشنواره در اواسط مرداد اعلام خواهند شد.

جزئیات مسابقه

Open House یک فرصت واقعاً ویژه برای جشن گرفتن پروژه هایمان با روحیه کنجکاوی و صراحت است. ما همیشه از طیف افرادی که می آیند شگفت زده می شویم: علاقه مندان به معماری، دانشجویان، همسایگان کنجکاو. در بیش از یک بار، ما افرادی را داشته ایم که برای پروژه های بازدید عملی کار کرده اند. حتی یک بار گروهی از طرفداران فوق‌العاده nimtim داشتیم که فقط برای بازدید از پروژه‌های ما یک روز را در لندن گذراندند.

ما از همان روزهای ابتدایی تمرین، پروژه هایی را در جشنواره خانه باز داشته ایم. این همیشه یک تجربه خارق‌العاده و همچنین راهی بی‌نظیر بوده است که اجازه می‌دهیم کار ما توسط مخاطبان بیشتری تجربه شود. کار ما تا به امروز بیشتر بر روی خانه های شخصی بوده است و در حالی که رضایت زیادی از بهبود زندگی روزمره برای خانواده ها و صاحبان خانه وجود دارد، یکی از ایرادات این است که به ندرت (در زندگی واقعی) توسط کسی خارج از خانواده نزدیک تجربه می شود.

چگونه با حمایت از جشنواره خانه باز همکاری کردید؟

متقاضیان تشویق می شوند تا مکان های مورد علاقه جامعه یا معماری داخلی را باز کنند، از رویکردهای پایدار حمایت کنند، راه های نوآورانه ای برای اشتراک گذاری فضا با بازدیدکنندگان ایجاد کنند و بیش از یک پروژه را برای جشنواره باز کنند. معماران با کمتر از 50 کارمند یا دارای “سوابق ثابت شده در زمینه همکاری نوآورانه در جامعه یا ساکنان” تشویق می شوند که درخواست دهند.

عنوان پروژه جشنواره خانه باز
مشتری شهر باز
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 1 ژوئن 2023
محدودیت های تی بی سی
اطلاعات بیشتر https://programme.openhouse.org.uk/take-part/contributor برای اینکه به عنوان یک شریک طراحی در نظر گرفته شوید، مرجع (DPA2023) را در نام برنامه جشنواره خانه باز خود وارد کنید، به عنوان مثال: «خانه روی تپه (DPA2023 )”

پرسش و پاسخ

چرا باید رویه ها برای برنامه Design Partners اعمال شود؟

تیم اوکالاگان، یکی از بنیانگذاران معماران nimtim

تیم اوکالاگان

در عوض، جشنواره فرصتی نادر برای تمرین‌کنندگان است تا کار خود را با مخاطبان غیرحرفه‌ای گسترده و متنوع به اشتراک بگذارند. این فرصتی است برای برقراری ارتباط معنادار و صحبت در مورد کارشان در مقیاسی که به ندرت در تمرین روزانه امکان پذیر است.

وقتی این پروژه ها به خوبی انجام شوند، می توانند امید و خوش بینی را برای آنچه معماری می توانند به دست آورند، ایجاد کنند. معمارانی که یک یا چند پروژه را افتتاح می کنند و تورهای نمونه ای از پروژه های خود را برای جشنواره ارائه می دهند، زمان و تخصص خود را اهدا می کنند و در نهایت برنامه را غنی تر می کنند.

تحریریه اخبار معماری آریانا