ساختمان اداری Akshaya 27 ؛ چشم اندازی منحصر به فرد در بافت قدیمی شهر کانون معماران | arianarchitects

اگر مجله خبری معماری آریانا شما در یک ساختمان قدیمی با سنگ های شکسته و آجرهای شوره زده قرار گرفته باشد مطمئنا تاثیر اولیه ی بدی در ذهن مخاطب به جای خواهد گذاشت. عناصر به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید پیوستگی کامل داشته باشند. تمام عناصر و تجهیزات به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید با هم هماهنگ باشند و به گونه ای به کار رفته باشند که پیوستگی را به تمام ساختمان القا کند. چنانچه کیفیت و بازدهی کاری کارکنان یک ساختمان سبز اداری به دلیل سطح روحی و احساس تندرستی بالای ناشی از محیط کاری معتدل، به مراتب افزون بر یک ساختمان اداری معمولی است. حداکثر استفاده از منبع نور طبیعی، انرژی خورشیدی برای گرمایش یا سرمایش و مصالح الی در ساختمان سازی تماماً در یک ساختمان سالم تر، از آنچه در یک ساختمان اداری یا دانشگاهی که با تهویه مصنوعی کار می کند، جمع می شوند. درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است.

فراخوان رویداد میزان معماری

این ساختمان اداری، که توسط Behnisch & Partner طراحی شده است، دفتر مرکزی تعداد زیادی از شرکت های فناوری-زیستی می باشد. ویژگی برجسته Genzyme آتریوم بالای 12 طبقه آن است که تا 75٪ در ساختمان نور طبیعی ایجاد می کند و از طریق هواکش هوای داخل را تازه می کند. تعداد زیادی پنل های آینه ای آویزان، نور حاصل از آتریوم را منعکس می کنند تا در کل ساختمان انتشار پیدا کند. بتن به دلیل کاربردهای مختلف و جرم گرمایی زیاد در این ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین از آب باران در بام سبز ساختمان برای برجهای خنک و تبخیر استفاده می شود. این ساختمان اداری، طراحی شده توسط 3DReid در مقایسه با سایر ساختمانهای تجاری این شهر، با 50٪ کاهش در مصرف انرژی و 80٪ کاهش انتشار کربن، دارای بالاترین امتیاز BREEAM در انگلستان می باشد.

طراحی نمای ساختمان اداری باید به بهینه سازی فضای داخلی کمک کند

پارتیشن ها می توانند تاثیر بسیاری بر زیبایی و لوکس بودن محیط داشته باشند زیرا هم می توان از پارتیشن هایی به سبک امروزی و مدرن بهره گرفت و هم پارتیشن هایی که فضای کلاسیک را در محیط تداعی می سازند، نصب نمود. اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود. در مورد انتخاب رنگ دیوارها توجه داشته باشین که استفاده از رنگ‌های خنثی در تمامی بخش‌ها، فضا رو بی‌روح می‌کنه و برعکس، رنگ‌های شاد و متنوع می‌تونن انرژی مضاعفی به کارکنان تزریق کنن. برای انتخاب متریال بازه گسترده ای از انتخاب ها و گزینه های گوناگون پیش روی ما قرار دارد.

  • بنابراین انتخاب فضایی بعنوان اتاق IT باید با دقت انجام شود و از آنجایی که ممکن است عملکرد سرورها با سروصدا همراه باشد بهتر است این اتاق به دور از اتاق کارمندان باشد تا اختلالی در عملکرد آن ها ایجاد نکند.
  • با این اوصاف زمانی که میبینیم یک شرکت دست به بازسازی فضای کاری خود زده است متوجه میشویم که حتما یکی از چند دلیل مهم زیر را برای این کار در نظر داشته است.
  • امروزه کارخانه های قدیمی و متروکه در پکن، چیزی حدود 40 هزار متر مربع را اشغال کرده اند.
  • این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند.

به عنوان مثال اگر یک ساختمان اداری مربوط به کسب و کارهای حوزه ی معماری می شود بهتر است یک المان خاص که مرتبط با این حرفه می باشد در نما به نمایش درآید. از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد. در واقع در نمای ساختمان های اداری و اجرای آن بهتر است که متریال های سنتی مانند آجر، چوب و شیشه استفاده شود.

فراهم بودن امکان نصب به شکل دلخواه

این متریال ها در برابر تابش نور آفتاب تغییر رنگ نمیدهند و در برابر ضربه و شکستگی نیز مقاوم می باشند. یکی از محبوب‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای ساختمان‌های اداری، شیشه است. شیشه با وجود استفاده مکرر در نمای ساختمان‌های اداری و تجاری همچنان محبوبیت خود را از دست نداده است، زیرا تنوع در اجرای آن با توجه به طرح و رنگ شیشه، ابعاد آن و نورپردازی که بر روی ساختمان انجام می‌شود، زیاد است. اگر این مقاله را می خوانید به احتمال زیاد به دنبال انتخاب طراح حرفه ای دفترکار و فضای اداری خود در میان بسیاری از گزینه ها هستید با آرل با این مقاله برای انتخاب آگاهانه همراه باشید…. در ادامه با آرل با نکاتی که نشان می دهد چرا طراحی داخلی اداری بسیار مهم است و برخی از اقداماتی که می توانید برای بهبود فضای اداری خود انجام دهید همراه باشید… طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی”با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید.

http://barbarinemoone.ir