ساختمان با مصالح احیا کننده


موادی که آنها در مورد آنها بحث کردند – زمین کوبیده شده، بلوک های خاکی و کنف – همگی منابع محلی هستند و در نتیجه انتشار کربن کمتری دارند. آنها به انرژی کمتری برای پردازش نیاز دارند و عملکرد حرارتی بالایی دارند.

اما معماران همچنین چالش‌های موجود در این مواد را آشکار کردند، از جمله جذب مشتریان، غلبه بر موانع برنامه‌ریزی، و کار با متخصصان و پیمانکاران مناسب.

منبع: تئو وود

هتی هارتمن ویراستار پانل (Lr) AJ پایداری، نیکولای شاهپازوف، آنا لیزا مک سوئینی و جاناتان تاکی

تاکی در مورد تجربه‌اش از استفاده از خاک خرد شده – مخلوطی از خاک رس و سنگدانه – برای یک خانه جدید در ویلتشایر به مخاطبان گفت. موکلش 21 می خواستخیابان خانه قرنی که سازگار با محیط زیست بود و رابطه واضحی با منظره داشت.

با گرفتن نشانه از درز خاک رس که در سراسر جنوب انگلستان گسترده شده و در زیر سایت امتداد یافته است، تصمیم به ساختن با خاک کوبیده گرفته شد. تیم طراحی با همکاری مارتین راخ متخصص اتریشی و متخصص بریتانیایی رولند کیبل، مخلوط های ساخته شده از سنگ خرد شده، آجر خرد شده و ترکیبی از این دو را برای کشف رنگ های مختلف برای دیوارها آزمایش کردند.

تاکی کار ساخت و ساز در یک پروژه زمین کوبیده را “متفاوت از یک پروژه معمولی” توصیف کرد. او توضیح داد که به جای دسته ای از کامیون ها که مواد را تحویل می دهند، این سایت به معدن کوچکی از مردم تبدیل شده است که خاک رس را حفر می کنند و سنگدانه ها را مخلوط می کنند.

دیوارها بسیار ضخیم تر از یک ساختمان معمولی هستند و بین 600 تا 800 میلی متر هستند. تاکی گفت: «این ماهیت زمین کوبیده است – ساخت یک دیوار ضخیم از یک دیوار نازک ارزان‌تر است». این طرح با ایجاد «دیوارهای مسکونی» از این دیوارهای ضخیم بهره می برد. اتاق ها درون دیوارها، راه پله ها درون دیوارها. وی افزود: پنجره‌های خلیجی، لبه‌های پخ‌دار، حفره‌هایی مانند یک قلعه وجود دارد.

اما زمین درهم شکسته، در طول تاریخ طولانی که به هزاران سال قبل می رسد، به ندرت به تنهایی مستقر شده است. طراحان اغلب از “پا” آجری و “کلاه” سفالی برای به حداقل رساندن نفوذ آب استفاده می کنند. ساختمان با زمین کوبیده نیز می تواند کند و کار فشرده باشد.

شاهپازوف هنگام استفاده از بلوک های خاکی در مقیاس بسیار بزرگتر در ساختمان Apex، که در حال حاضر در محل توسعه Tribeca در نزدیکی King’s Cross لندن قرار دارد، با موانع متعدد برنامه ریزی و نظارتی مواجه شد. بلوک های خاکی – مخلوطی از خاک زیرین حفاری شده، کاه و ماسه – به جای بلوک های بتنی برای دیوارهای محیطی داخلی در زیرزمین استفاده می شود.

شاهپازوف در حین زندگی در روستایی دوون در دوران قرنطینه تجربه قبلی با بلوک های زمینی داشت. به عنوان معمار پروژه در ساختمان Apex، او از این فرصت استفاده کرد تا آنها را در مقیاس بزرگ مستقر کند و با Keable و آجرسازان HG Matthews برای نمونه برداری از خاک در محل در حالی که سازندگان در حال انباشته شدن بودند، همکاری کرد.

پس از آزمایش های طولانی برای تعیین قابلیت تحمل بار و اعتبار ایمنی آتش نشانی، او موفق شد مشتری REEF را متقاعد کند که بلوک ها برای استفاده غیرسازه ای در زیرزمین مناسب هستند.

اما پس از آن سازمان محیط زیست نگران استفاده از بلوک های خاکی شد، زیرا پیمانکار فرعی مجوزهای لازم را نداشت. این امر مستلزم مذاکرات بیشتر بود – در نهایت تیم مجاز به استفاده از بلوک ها شد، اما تنها در صورتی که از خاک در محل به تنهایی برای آن پروژه استفاده کنند.

تیم طراحی سه نوع بلوک خاکی را آزمایش کرد: یکی با 100 درصد زیرزمین. دیگری با 75 درصد زیر خاک و 25 درصد کاه و شن. و یک سوم با 50 درصد زیر خاک و 50 درصد کاه و ماسه. آنها ترکیب محافظه کارانه 50/50 را انتخاب کردند زیرا ثابت شد که قوی ترین است.

چالش دیگر آموزش پیمانکار فرعی در استفاده از بلوک های زمین بود. سازندگان سپس هزینه خود را دو برابر کردند که تقریباً منجر به لغو کل آزمایش توسط مشتری شد. شاهپازوف گفت: «بنابراین مجبور شدم پیمانکار را به چالش بکشم – که باعث محبوبیت من نشد.

مرکز سرطان Velindre’s White Arkitekter در نزدیکی کاردیف در ماه مارس سال جاری برای درخواست امور محفوظ مورد تایید قرار گرفت و این پروژه قرار است تابستان امسال در محل اجرا شود.

معمار پروژه McSweeney این طرح را توصیف کرد که مشتری می خواهد “سبزترین بیمارستان بریتانیا” باشد. دارای ساختار ترکیبی CLT، گلولام و بتنی، و همچنین آجرهای اصلاح شده و استفاده گسترده از چوب و خاک رس در سراسر فضای داخلی است. اما مصالح ساختمانی تجدیدپذیر برجسته در این پروژه، بلوک‌های کنفی خواهد بود که از مخلوط کنف و آهک ساخته شده است که برای پوشش ساختمان استفاده خواهد شد.

مک‌سوینی گفت: «ما می‌دانستیم که به مواد کم کربن نیاز داریم و اهداف کاملاً سخت‌گیرانه‌ای داشتیم که توسط NHS ولز تعیین شده بود.

ساختن با استفاده از کنف نیز جذاب بود زیرا استفاده از آن سریع و آسان است. مک سوینی گفت: «این یک ماده بسیار در دسترس است. در شکل بلوکی خود، به نوعی تخصص در ساختن نیاز ندارد. کار کردن با آن آسان است.

کنفکریت اغلب در پروژه‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود، بنابراین مک‌سوئینی و تیمش اطمینان حاصل کرده‌اند که با تامین‌کنندگان در سراسر زنجیره تماس می‌گیرند تا اطمینان حاصل کنند که مواد کافی در محل در هنگام شروع کار ساختمانی در اختیار دارند و از نظر کیفیت مقاومت در برابر آتش و استحکام آن به درستی آزمایش شده است. .

مک سوینی با تاکید بر اهمیت «شبکه‌های دانش» نتیجه‌گیری کرد: کار با افراد «سخاوتمند» که قبلاً دانش و تجربه در زمینه نوپای مصالح ساختمانی احیاکننده دارند. این موضوعی بود که هر سه معمار را متحد کرد – ارزش اساسی بحث و همکاری با پیشگامان و متخصصان در این زمینه ها، که می توانند به تبدیل برنامه های بلندپروازانه به واقعیتی پایدار کمک کنند.

حمایت شده توسط



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا