مؤسسه آفریقای «عمقاً آشفته» پروژه بزرگ David Adjaye را لغو کرد

Adjaye همچنین از سمت خود به عنوان مشاور معماری صدیق خان شهردار لندن کناره گیری کرده و به عنوان یکی از متولیان گالری سرپنتاین استعفا داده است.

در آن زمان، موسسه آفریقا گفت که Adjaye را به دلیل “تجربه او در طراحی ساختمان هایی که باعث تقویت یادگیری، همکاری و ایجاد جامعه می شود” را به این پروژه منصوب کرده است – که در ابتدا قرار بود امسال افتتاح شود.

در بیانیه ای که توسط مشاور مدیریت بحران Adjaye، Kendal Advisory منتشر شد، معمار مشهور گفت که او همچنین از سایر نقش های تشریفاتی و امانتداری کناره گیری می کند تا این اتهامات “به یک عامل حواس پرتی تبدیل نشود”.

هفته گذشته، Adjaye به تجاوز جنسی و آزار و اذیت توسط سه زن که برای مطب او کار می کردند در یک سری از اتهامات منتشر شده در یک مجله متهم شد. فایننشال تایمز تحقیق و بررسی.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژوئیه 2021، Adjaye گفت که او می خواهد موسسه جدید “ریشه در گفتمان شمال آفریقا، شبه جزیره عرب و منطقه خاورمیانه” داشته باشد و “معماری مربوط به جامعه” را به نمایش بگذارد.

برای اظهار نظر با Adjaye Associates تماس گرفته شد.



منبع

این طرح شامل چهار بال ساخته شده از بتن کم کربن، با ارتفاعات بین چهار تا هفت طبقه، با مجموعه ای از حیاط های داخلی در هوای آزاد در میان، که توسط بال ها سایه می اندازد، بود.

مؤسسه آفریقا، که در سال 2018 تأسیس شد، برنامه ریزی کرده بود که اولین کلاس های کارشناسی ارشد و دکتری خود را برای مطالعات آفریقایی و دیاسپورای آفریقایی از پردیس جدید خود برگزار کند.

این تمرین از طرح های خود برای 32000 متر رونمایی کرده بود2 پردیس، که قرار بود دو سال پیش مؤسسه تحقیقاتی دانشگاهی بین رشته‌ای را در خود جای دهد.

این ساختمان همچنین دارای کلاس‌های درس، کتابخانه تحقیقاتی، امکانات بایگانی، سالن نمایش انعطاف‌پذیر، فضاهای اجرا، گالری، رستوران و کتاب‌فروشی بود و به گونه‌ای طراحی شده بود که از هر چهار ارتفاع آن قابل دسترسی باشد.

اما در بیانیه ای دیروز (10 ژوئیه)، این مؤسسه آموزشی گفت که به دنبال اتهامات سوء رفتار جنسی علیه معمار، به ساختمان طراحی شده توسط Adjaye ادامه نخواهد داد.

“تصمیم ما تاثیری بر برنامه های تحقیقاتی و آموزشی قوی ما در امکانات فعلی نخواهد داشت.”

پس از این گزارش، Adjaye گفت که به دنبال کمک حرفه ای در رابطه با روابطی است که “مرزها” را بین زندگی حرفه ای و شخصی او محو می کند – اما ادعاهای مربوط به “سوء رفتار جنسی، سوء استفاده یا تخلف جنایی” را رد کرد.

مؤسسه آفریقا آخرین مشتری است که پس از این اتهامات، روابط خود را با Adjaye قطع کرد. معمار دیگر شخصاً روی بنای یادبود ملی هولوکاست بریتانیا کار نمی کند، و نه به عنوان بخشی از تیم طراحی کتابخانه شهرستان Multnomah در پورتلند، اورگان.

رئیس این موسسه، هور القاسمی، به AJ گفت: موسسه آفریقا از اتهامات گزارش شده اخیر در مورد دیوید ادجی به شدت نگران است و ما تصمیم گرفته ایم که پروژه ساختمان را با Adjaye Associates لغو کنیم.

تحریریه اخبار معماری آریانا