مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ + مشاوره تلفنی و آنلاین الف مشاور | darsjet

زیرا بسیاری از داوطلبان تا زمان انتخاب رشته نمی دانند که به چه رشته ای علاقه دارند و کدام یک از رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ها برایشان مناسب تر و بهتر است. اما به کمک انواع تست های شخصیت شناسی از جمله تست هالند دیگر مشکلی در این رابطه وجود ندارد. در ادامه برای الویت بندی، داوطلبان نیاز دارند از قبولی های رتبه های مشابه خود در سال های گذشته مطلع شوند. برای این امر می توان با مشاوران مرکز دانتل تماس گرفت و لیست دانشگاه هایی که با توجه به رتبه اکتسابی در سال های گذشته مشابه آن قبول شده اند را دریافت کرد. مرکز مشاوره آویژه اقدام به تولید بسته های مشاوره ای برای داوطلبان کنکور سراسری و آزاد کرده است که در ایام انتخاب رشته نیز با توجه به رفاه داوطلبان تخفیف به آن اختصاص داده شده است.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

در حدود 30 درصد از انتخاب رشته شما باید خوشبینامه و  بر اساس روبای شما می باشد. جهت آشنایی با تست استعدادیابی برای انتخاب رشته بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. البته لازم است اشاره کنیم که در میان سهمیه های نامبرده شده ، برخی سهمیه ها همچون ایثارگران ، شهدا ، بهیاری و رزمندگان از سهمیه های خاص هستند و دانش آموزانی که طبق شرایط، مشمول این سهمیه های می باشند به طور کلی در مجموعه ای جداگانه سنجش خواهند شد. کلیت انتخاب رشته مواردی است که در این مقاله گفتیم؛ اما انتخاب رشته های هنر و رشته های نظری هر دو نیاز به تخصص و تجربه دارد. در این ارتباط به معیارهای لازم برای انتخاب دانشگاه که قبلاً گفته شد توجه کنید. در این قسمت می توانید وضعیت رتبه در منطقه یا سهمیه نهایی، رتبه کشوری (بدون سهمیه) و نمره کل نهایی خود را در هر زیر گروه مشاهده کنید.

سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری

جدول سوم نشان‌دهنده دوره‌های مجاز برای انتخاب رشته است که داوطلب در صورت داشتن حدنصاب نمره کافی می‌تواند دوره‌ها روزانه و دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کند و در سایر گزینه‌ها نیز همیشه مجاز می‌شود. همچنین برای رشته تجربی مجاز شدن برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و همچنین رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد باید مورد توجه قرار گیرد. آگاهی کافی بابت تأثیر سهمیه داوطلب، آخرین رتبه قبولی هر رشته، رشته‌های پرطرفدار، شرایط پذیرش دانشگاه‌های مختلف، بازار کار رشته‌ها و … می‌تواند به انتخاب رشته‌ ایدئال منجر شود. داوطلبین عزیز، در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی خود نهایت دقت را بفرمایید و از مشاوران در این زمینه مشورت بگیرید. همچنین از تاریخ و نحوه پذیرش دانشگاه های مختلف با آزمون و بدون آزمون ورودی ، مطلع گردید. سهمیه بهیاری مختص رشته پرستاری می باشد، که در واقع در این سهمیه 5 درصد از ظرفیت کد رشته محل های مربوط به رشته پرستاری در دوره روزانه دانشگاه های سراسری به بهیاران تعلق می گیرد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ + مشاوره تلفنی و آنلاین الف مشاور | darsjet

برای ثبت انتخاب رشته، کافیست با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی مطابق مراحل زیر عمل مشاور انتخاب رشته کنکور نمایید. انتخاب رشته کنکور سراسری معمولاً بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری آغاز می شود. در مرحله بعدی از مشاوره انتخاب رشته کنکور، مشاور کنکور باید کلیه رشته هایی را که دارای سازگاری زیادی با شرایط محیطی و علاقه داوطلب دارند را انتخاب کرده و آنها را به داوطلب معرفی نماید. در این مرحله از مشاوره انتخاب رشته لیستی از رشته های مورد علاقه داوطلب تهیه می شود. داوطلبان رشته ریاضی می توانند در هر رشته ای که علاقه دارند در دانشگاه های آزاد بدون کنکور پذیرفته شوند اما مسلما قبولی در دانشگاه های سراسری خوب که رتبه علمی بالا دارند و در آینده مسیر شغلی بهتری را پیش روی دانش آموزان قرار می دهد، نیاز به چیدمان اصولی در انتخاب رشته دارد.

  • هزینه تحصیل در موارد مذکور با یکدیگر متفاوت است و شما می توانید بر اساس توانایی مالی خود در مورد تحصیل در آن ها تصمیم گیری نمایید.
  • پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور از سمت سازمان سنجش در کانال تلگرامی الف مشاور عضو شوید.
  • انتخاب رشته انسانی یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان رشته انسانی است قبول شدن در یکی از رشته های روانشناسی، حقوق حسابداری از اولویت دانشجویان این رشته می باشد.
  • بازار کار در رشته های مختلف صرفا رابطه مستقیمی با آینده تحصیلی ندارد چون ممکن است که یک رشته فقط تا مقطع کارشناسی پذیرش داشته باشد و داوطلبان نتوانند در آن رشته ادامه تحصیل دهند اما آن رشته دارای بازار کار خوبی حتی با مدرک کارشناسی باشد.

در حالت عادی فرآیند انتخاب رشته به این صورت است که برای داوطلب یک جلسه 20 دقیقه ای با مشاور در نظر می گیرند.مشاور در طی این جلسه سعی می کند با تکنیک های مختلف از علاقه مندی ها، استعداد و توانایی شما مطلع شود. همانطور که میدانید کنکور ریاضی سومین گروه آزمایشی پرجمعیت در کنکور سراسری است که در خود رشته های فنی مهندسی و علوم پایه را جای داده است. با توجه به آمار قبولی در رشته های مهندسی اصلی ترین هدف داوطلبان این رشته برای شرکت در انتخاب رشته ریاضی است.

تحریریه اخبار معماری آریانا