طراحی ساختمان های اداری طراحی داخلی طراحی پلان طراحی نما راژه | arianarchitects

ما یک جعبه سیاه تشکیل دادیم که در ترکیب با لوورها، یک دیوار شفاف و یک چشمه آب، به مجله خبری معماری آریانای منحصر به فرد تبدیل شد که دیگر کوچک به نظر نمی رسید. فضای داخلی واحدهای اداری نیز بسیار مینیمال، انعطاف پذیر و شفاف است. همچنین در طراحی پلان ساختمان اداری بهتر است واحدهای مختلف طوری چیده شوند که همگی به یک اندازه از نور طبیعی بهره ببرند. طراحی نما با آجر، نمایانگر سازمانی ساده و قدیمی است، نمای کلاسیک، بیانگر شرکتی پرقدرت و سنتی و نمای اداری مدرن، نشان‌دهنده سازمانی با محیطی مدرن و پویا است. نما بخشی از هویت ساختمان است و در صورت هماهنگی با کارکرد و رویکرد سازمان، هویت سازمان نیز توسط آن بیان می‌شود.

این راه حل ها با اندک تغییرات در مواردی همچون محل قرارگیری، سطح اشغال و جزئیات طراحی قابل تعمیم بر اقلیم های مختلف هستند. یکی از خلاقانه‌ترین طراحی‌ها استفاده از نمایی بدون پنجره است، در زیر طرحی از ساختمانی که هم نور داخلی را با استفاده از زاویه قرارگیری بلوک‌ها تامین کرده و هم پوششی یکدست و بی‌روزنه از نگاه فرد بیرونی دارد،‌ می‌بینید. معمار با طراحی ویژه و استفاده از رنگی منحصر به فرد، اشکال هندسی، زاویه دادن به قطعات تشکیل‌دهنده نما، متریال منعکس‌کننده نور و ورودی زیبا با الهام از طبیعت و صخره‌ها، نمای اداری خاص و زیبایی خلق کرده است.

  • مثلاً اگر شما فقط در طول روز در آن ساختمان کار می کنید، میتوانید میزان نورهای مصنوعی را کاهش دهید.
  • هر ساختمان سبز و پایدار که احداث می شود ویژگی هایی را با خود دارد که ناشی از موقعیت اقلیمی و مکانی آن می باشد.
  • حداکثر استفاده از منبع نور طبیعی، انرژی خورشیدی برای گرمایش یا سرمایش و مصالح الی در ساختمان سازی تماماً در یک ساختمان سالم تر، از آنچه در یک ساختمان اداری یا دانشگاهی که با تهویه مصنوعی کار می کند، جمع می شوند.
  • اصلاح طراحی دفتر شما، محیطی خلاقانه و سازنده برای کارمندان شما ایجاد می کند.
به همین منظور می توان از المان ها و یا لگوی کارخانه در قسمت ورودی یا نگهبانی استفاده نمود. درست است که پیش بردن یک پروژه به تنهایی می‌تواند راه خوبی برای ذخیره‌ی پول باشد، اما بهتر است بعضی چیزها را به متخصصین محول کرد. نوسازی فضای اداری یکی از این موارد است؛ نداشتن یک پیمانکار متخصص می‌تواند برای شما گران تمام شود. تحقیقات به شما اجازه می‌دهد تا با دینامیک سازه‌ها، بودجه و برنامه ریزی برای حوادث غیر قابل پیش بینی آشنا شوید. نیاز به نصب پارتیشن و یا پرده خواهیم داشت که با توجه به مهندسی محیط و اینکه دقیقا در کجای دفتر به چه نوع جدا کنندهای نیاز است، آنها را نیز تهیه کرده یا سفارش می دهیم تا در طی مراحل بازسازی و تعمیر ساختمان این وسایل نیز به دست ما برسد.

http://barbarinemoone.ir

یکی از دغدغه های طراحی پروژه ایجاد تعادل بین نمای قسمت تجاری و اداری و همچنین توجه به بافت شهری و ماهیت متفاوت و سبز این منطقه از شهر تهران بود. در ساختمان های اداری به محض تاریک شدن هوا بایستی نورمخفی های نما روشن شوند. این نورپردازی نباید به گونه ای باشد که ساختمان را بی روح و کسالت بار نشان دهد و از طرفی هم نباید به گونه ای باشد که رنگ های تند و زننده در آن به کار رفته باشد تا چشم عابران را اذیت کند. نورپردازی در نمای ساختمان اداری باید یک نورپردازی حرفه ای و استاندارد باشد تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا و پویا، موجب درخشش هرچه بیشتر نمای ساختمان و شیک به نظر رسیدن آن شود. همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند. این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند.

طراحی داخلی ساختمان اداری بانک ملت

استفاده از سقف کاذب در طراحی فضای داخلی لابی و تعریف ورودی ها، مبلمان مدرن با طراحی به روز ، هم چنین استفاده از گل و گیاه می توانند ایده های خوبی برای دکوراسیون لابی در طراحی ساختمان اداری کارخانه باشند. اختصاص دادن یک فضا برای استراحت و غذا خوردن آن ها می تواند تا حد زیادی راندمان کاریشان را نیز بالاتر ببرد. این فضا باید طوری انتخاب شود که کارمندان را برای لحظاتی از محیط کاریشان دور کند تا بتوانند ذهنشان را آزاد و ریلکس کنند. انتخاب میز و صندلی های راحت و متفاوت از آنچه در طول روز با آن کار می کنند از جمله نکات مهم در طراحی داخلی است که در صورت مبله کردن فضای داخلی ساختمان اداری باید به آن توجه شود. یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری ” شرکت دارویی سیناژن ” می باشد که توسط “گروه معماران مدام” طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است.

لابی در طراحی ساختمان اداری کارخانه

تحریریه اخبار معماری آریانا