معرفی انواع سازه و مزایای هر یک را اینجا بخوانید مجله بیمه | arianarchitects

از مهمجله خبری معماری آریاناین سازه های صنعتی می توان به انواع مخازن ذخیره سازی اشاره کرد. چون در این سیستم دیوارها و سقف بکپارچه هستند، توزیع بار و مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله تقریباً یکنواخت و همگن است. پانل‌های پیش‌ساخته به صورت دیوارهای باربر و یا دیافراگم افقی به عنوان سازه باربر ساختمان و یا دیوارهای جداکننده غیر باربر به کار می‌رود. در انواع سازه بتنی و فولادی معمول این نوع سیستم، به عنوان دیوار برشی جهت باربری جانبی استفاده می‌شود. چوب بدلیل داشتن ضریب میرایی بالا مناسب ترین نوع مصالح برای طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله میباشد همچنین کاهش بار مرده ساختمان تا هفت برابر نسبت به سازه های فولادی و بتنی بر این مقاومت می افزاید. به جرات می توان سازه های چوبی را یکی از بهترین سیستم های مقاوم در برابر زلزله دانست.

سازه فضایی گنبدی (Spherical Domes)

سازه صنعتی سبک باتوجه ‌به سرعت ساخت و مصرف کم فولاد، برای کارخانه‌های صنعتی با دهانه کوچک و متوسط ​​به‌علاوه جرثقیل سقفی کمتر از 20 تن، انبارها، سالن‌های ورزشی کوچک و متوسط ​​و … مناسب است. علاوه بر این، ازآنجایی‌که سازه فولادی سبک وزن به ‌راحتی جمع‌آوری و جدا می‌شود، برای سازه‌های موقتی که نیاز به تخریب دارند نیز مناسب است. انواع سازه های صنعتی پس از تهیه و پردازش توسط شرکت‌های تولیدکننده به محل نصب برده می‌شوند، جایی که طراح سازه از قبل نقشه و طرح سازه را آماده کرده و پیاده می‌کند. ساخت اسکلت فلزی سازه‌های صنعتی معمولاً به دو صورت سازه فلزی جوش و یا سازه فلزی پیچ‌ومهره آغاز می‌شود. علاوه بر عایق‌کاری‌های مختلفی که هنگام فرآوری چوب و در مرحله نصبِ اجزای ساختمان صورت می‌گیرد، باید به ویژگی عایق بودن چوب نیز اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که سازه‌هایی که از جنس چوب ساخته شده‌اند، درصد اتلاف انرژی بسیار پایینی داشته باشند و گرما یا سرمای داخلی آن‌ها به ندرت با محیطِ بیرونی تبادل داشته باشد.

شرکت عامران افق

تمام محدودیت هایی که ممکن است طراحی انواع سازه ها را دچار چالش کند به طور دقیق بررسی می گردد و راه حل های جایگزین و کاربردی ارائه می شود. هدف علم طراحی سازه، ساخت انواع ساختارهای مستحکم است که با گذشت قرن ها همچنان پایدار بمانند. همانند همان چیزی که در آثار تاریخی و باستانی به جای مانده از قرن های گذشته مشاهده می‌کنیم. کوچکترین انحراف از اصول استاندارد در طراحی سازه منجر به ساختمان ‌های ناپایدار خواهد شد.

  • علاوه بر این، می توانید جهت مشاوره رایگان امور ساختمانی با ما در ارتباط باشید.
  • ابتدا سازه طراحی و اجرا می‌شود و بعد بقیه قسمت‌های ساختمان اجرا می‌شود.
  • این مدل از سازه های جدید ساختمانی در ایران، تا حدودی در دسته‌ی انواع سازه های بتنی قرار می‌گیرد.
  • این عملکرد در سازه کشتی در صنایع کشتی‌سازی نیز از اهداف طراحی است.

از این روش ها برای حفظ پایداری دیوارهای داخلی ساختمان های اسکلتی نیز استفاده می شود. در صورت عدم ارتباط مناسب بین دیوارهای داخلی ساختمان و پایه ها، دیوارهای داخلی می توانند بسیار شکننده شوند، به خصوص در مورد ساخت آجرهای فشاری که می تواند جان ساکنین را به خطر بیندازد. کلام آخر اجزای ساختمان پارامترهای اساسی ساخت و ساز ساختمان هستند. همه ساختمان ها از اجزای یکسانی مانند ستون ها، دیوارها، کف ها، اتاق ها و سقف ها ساخته شده اند. گچ کاری، رنگ آمیزی، مهندسی برق، بازسازی تاسیسات و زیباسازی درب و پنجره ها در پایان پروژه انجام می شود.

http://barbarinemoone.ir

گروه‌های نصب همگی از بابت ادوات مورد نیاز بطور كامل تجهیز می‌باشند و همچنین تمامی پرسنل تحت پوشش بیمه حوادث شركت می‌باشند. شغل ما ارائه و اجرای سازه های سبک و ارزان با بالاترین تنوع محصولات است. آنلاین سازه اولین سامانه تخصصی مهندسی ساختمان و فروشگاه آهن آلات، با مجوز های فعالیت از سازمان های زیر می باشد. دیوار برشی یک عضو عمودی از ساختمان است که به منظور افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر نیروهای جانبی مثل بارهای لرزه‌ای و باد طراحی می‌شود. کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت سبزسازه متعلق به گروه صنعتی سبزسازه می‌باشد و قوانین حاکم بر سبزسازه، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

تماس با ما

تحریریه اخبار معماری آریانا