معرفی گرایش ها، حقوق و درآمد و بازار کار + فیلم آموزش رایگان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت معماری آرین لطفا از صفحه ما بخواهید.

برای دستیابی به این اهداف، طراحان تصمیم گرفتند تا یک مدول پایه از ترکیب بلوک شهری و فضای سبز طراحی کرده و سپس آن را در جهات افقی و عمودی گسترش دهند تا ترکیبی بدست بیاید که بتوان از آن در ساختارهای مختلف و با در نظر گرفتن خواستههای کارفرما استفاده کرد. شرکت های ساختمانی که مدیریت بازسازی را بر عهده می گیرند، باید طرحی کلی از فرآیند بازسازی، زمان لازم برای اجرای کار، مصالح مورد نیاز و قیمت نهایی را به کارفرمایان اعلام نمایند. پنجره ها علاوه بر ارزش افزایی نمای ساختمان، به دریافت نور و روشنایی طبیعی درون ساختمان نیز کمک می کنند. پرسش اینجاست که نمای ساختمان به چه کسی تعلق دارد؟ فضاهای خدماتی و پشتیبانی: این فضاها از جمله فضاهایی هستند که به کل مجموعه ادارات سرویس و خدمات ارائه می دهند و بایستی در مجاورت تمامی فضاها، چه اصلی، چه فرعی و چه رفاهی در نظر گرفته شوند.

اغلب کسانی که با رشته معماری آشنایی کامل دارند و در ساخت و سازهای متعدد خود سروکار زیادی با آن دارند می دانند که به هنگام طراحی و ساخت هر سازه ای بایستی قبل از آن نقشه های مربوط به آن سازه تحت عنوان پروژه معماری سازه را دریافت کنند. همانطور که گفتیم، معمارها مسئول جنبه های مختلف ساخت یک سازه یا ساختمان هستند و به همین دلیل، برای اینکه بتوانند در شغلشان موفق و تاثیرگذار عمل کنند به چند مهارت سخت و نرم نیاز دارند. در ساختمان اداری گوگل به منظور افزایش خلاقیت کارمندان فضایی گسترده و انعطاف پذیر برای ملاقات و کار کردن پرسنل طراحی شده است. چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود. همچنین ممکن است پردازندههای تولید شده توسط سازندگان مختلف تعداد مراحل متفاوتی داشته باشند. برخی از کامپیوترها، یک عملیات داده شده را فقط با یک دستورالعمل ماشین اجرا میکنند؛ سایر کامپیوترها ممکن است به تعداد دستورالعملهای ماشین بیشتری برای اجرای همان عملیات نیاز داشته باشند.

بسته به فعالیتی که شرکت ها، ادارات و موسسات بر عهده دارند و سطح خدماتی که ارائه می دهند، فضاهای کالبدی آنها نیز با همدیگر تفاوت هایی خواهند داشت. نمای فضایی شب کمک می کند که اندازه آن با تغییر اندازه شبکه مطابق با جهت گیری باشد ، در قسمت غرب، نمای داخلی اجازه می دهد نور کمتری داشته باشد، در حالی که شمال اجازه می دهد تا بیشتر، و جنوب کنترل خود را برای تبلیغ یک سقف سبز را کنترل می کند. «رویدادهای معماری» پیش از این بستری باز برای انتشار مطالب متنوع بود ولی از تبدیلشدن به رسانهی جریان اصلی پرهیز داشت. پشت بام پروژه نیز با دیوارهایی به ارتفاع ۵/۲ متر ، فضایی باز و متنوع جهت تفرج استفاده کنندگان فراهم آورده است. بسیاری از بزرگان سبک معماری مدرن بارها و بارها یادآور شده اند که معماری نمی تواند با فرمی که در گذشته داشت به راه خود ادامه دهد. با توجه به نوع خدمات ساختمان و نیز تنوع مراجعین، ساختمان بگونه ای طراحی شده است که مراحعین هر بخش بصورت مجزا و مستقل بتوانند ارتباط مستقیم با فضای مورد نظر خود داشته باشند. بسیاری از افراد، زمان زیادی از زندگی خود را در فضاهای اداری و یا در محل فعالیت حرفه ای خود می گذرانند.

طبقات فوقانی روی همکف به کاربری اداری اختصاص داشته و مشتمل بر ۸ طبقه است. خیلی از معمارها نه تنها در کار طراحی ساختمان هستند، بلکه روی روند ساخت آن هم نظارت دارند. ریزعملهای منطقی عملیات مبتنی بر بیت هستند، به این معنا که روی هر یک از بیتهای داده کار میکنند. پردازش برداری روی تمام اعضای آرایه به صورت موازی انجام میشود؛ مشروط بر این که هر گذرگاه مستقل از دیگری باشد. پردازش برداری تنها در یک عملیات، تمام محاسبات را روی یک آرایه انجام میدهد. در بازسازی ساختمان های اداری باید به این نکته توجه داشت که عملیات اجرایی بایستی با کمترین میزان تخریب فضاها انجام پذیرد. قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آییننامههای اجرائی آن (۱۳۹۰) و تصویبنامه هیأت وزیران در مورد اصلاح مواردی از آییننامه اجرایی قانون و نظامنامه رفتار حرفهای اخلاقی در مهندسی ساختمان (مندرج در وبسایت سامانه آزمونهای ورودی نظام مهندسی). این تخفیفات مربوط به فروشگاه های مختلف و اماکن تفریحی است که اعضا این سازمان با مراجعه حضوری به اماکن معرفی شده در این بخش و ارائه کارت نظام مهندسی، می توانند از خدمات رفاهی ارائه شده استفاده کنند. برگزاری پنجمین همایش ملی “زلزله، مدیریت بحران، دورنمای آینده” با حضور سرپرست شورای مرکزی ، رؤسا و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ها در خراسان شمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی از برگزاری پنجمین همایش ملی “زلزله؛ مدیریت بحران و دورنمای آینده” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد خبر داد.

از طریق شکل زاویه ای، خط افق و تداوم چشم انداز حفظ شده است، و سقف زاویه ایده آل برای پانل های خورشیدی است. برای اتصال فضاهای، ساختمان در یک شکل هرماه سازماندهی شده است، با دفاتر واقع در سطوح بالای و کارگاه ها در یک محفظه شفاف در سطوح پایین تر واقع شده است. در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشتههای دانشگاهی مجله فرادرس، به رشته مهندسی معماری پرداختهایم و سعی کردهایم تناسب آن با روحیات افراد، دروسی که برای موفقیت در این رشته مهندسی باید در آنها پایهای قویتر داشت، گرایشهای آن، بازار کار و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم. هر تراس یک هدف متفاوت دارد؛ افراد بالای آن مکان هایی را برای بازدیدکنندگان می گیرند و مناطق پایین تر آن، مناطق آرام برای کارکنان است. از سوی دیگر به دلیل تعدد و تکثر مراجعه کنندگان و به طور کلی تعداد بالای کاربران فضاهای اداری به نسبت فضاهای مسکونی، موضوع بازسازی فضاهای اداری و اهمیت آن، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اصلی ترین عنصر فضایی ادارات، اتاق هایی با تعداد مناسب و نیز ابعاد فضایی خاص می باشد.

تحریریه اخبار معماری آریانا