افشاگری درباره ساختمان متروپل آبادان /چرا شهرداری کار ساخت و ساز را متوقف نکرد؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا این نوع سازه و ویژگی ها و کاربردهای آن ها را به طور جامع برایتان توضیح دهیم. البته همین انعطاف پذیری در اندازه های سازه فضاکار موجب پرطرفدار شدن این نوع سازه شده است. شاید تا به حال اسم این نوع سازه به گوشتان خورده باشد و برایتان این سؤال پیش آمده باشد که اصلاً سازه فضاکار چیست و اصولاً در چه بناهایی کاربرد دارد؟ در این مطلب شما با تمام این موارد آشنا شدید. در نتیجه، تمام مواد در هر عنصر مشخصی به میزان کامل مورد استفاده قرار می گیرند. فهرست بلندترین ساختمانهای اداری در جهان، در لیست زیر رتبهبندی شدهاند. دو ورودی (شمال و جنوبی) به بخش اداری وجود دارد که هر دو به لابی اداری مجموعه متصل می شوند. CPU از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از مجموعهای از ثباتها، واحد محاسبات و منطق و واحد کنترل. مواردی از جمله مطالعه و کنترل منابع آلودگی آب، خاک و هوا از جمله مهمترین مباحث این گرایش هستند. و مواردی از این قبیل، همگی از حوزههای مهندسی عمران هستند که هر کدام زیر مجموعههای وسیعی را شامل میشوند.

در طراحی و اجرای نمای ساختمان مدرن آنچه بسیار مهم است توسعه علم است یعنی نگاه مهندسی بسیار دقیقی در بخش های مختلف سازه دیده می شود و عموماً مصالح نوینی استفاده می شود که در نهایت شاهد یک سبک جدید و نوین خواهیم بود. تا قبل از شیوع ویروس کرونا این آزمون معمولاً ۲ بار در سال برگزار میشد اما با شیوع ویروس کرونا و به وجود آمدن شرایط خاص در کشور در دو سال گذشته، این آزمون سالی یک بار و در مهرماه ۱۳۹۹ و مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. علت استحکام آن ها بیشتر به خاطر حالت سه بعدی و مشارکت کامل عناصر یک قطعه برای تحمل نیروی خارجی می باشد. به همین خاطر برای مجتمعهای مسکونی اساسنامهای تنظیم میشود تا بر اساس آن ساکنین مجتمع بدانند فرهنگ آن مجتمع چیست و از چه قوانینی باید پیروی کنند، خودشان و دیگران چه حقوقی دارند و چه وظایفی بر عهدهشان است. بر اساس اعلام این شورای عالی، صدور مجوز هرگونه احداث ساختمان بلند در شهرهای کشور، صرفاً محدود به شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر امکانپذیر خواهد بود. معمولاً در این نوع سازه ها فریم فضایی نیازی به استفاده از ماژول های چهار ضلعی یا هرم برای ایستایی و مقاومت سازه ندارد.

ویژگی خاص این نوع ماتریس ها در یک فضای معماری، زاویه های مجزا از هم برای شکل دهی بهتر و در نهایت طراحی دقیق تر طرح بر روی کاغذ در هنگام اجرای پروژه می باشد. در ادامه این دو نوع دسته بندی را به صورت مفصل تر توضیح می دهیم. پنجره های مربع شکل، که در امتداد محور میانی قابها قرار دارند،نمای طبقه اول بخش استوانهای شکل نما را تشکیل میدهند.در سه طبقه انتهایی پیش آمدگی های مثلثی شکل، ادامه نیافته و با خالی شدن کنج های بنا،یا به عبارتی دیگر با تاکید بر گوشه های حجم اصلی ساختمان بر قسمت فوقانی حجم تاکید شده است. در ابتدای پروژه لازم است تا مجری ساختمان به بررسی دقیق نقشهها بپردازد و در صورت رویت اشکال یا ایراد در آن نظرات پیشنهادی خود را برای اصلاح به طراح و محاسب به صورت کتبی اعلام نماید. این نرم افزار دارای آیتم های کاربردی بی شماری می باشد که کاربر می تواند تنها با یک کلیک به طراحی و مدل سازی انواع سقف، پلان و دیوار بپردازد. از نظر فنی ماتریس های طراحی این نوع سازه ها را ماتریس بردار ایزوتروپیک و یا عرض یک واحد خرپای هشت تایی می گویند. ما در این پروژه مجتمع مسکونی توانسته ایم به خوبی تمامی اطلاعات طراحی مربوط به فضا ها و امکانات معماری چنین مکانی را بگنجانیم تا شما عزیزان بتوانید با تهیه آن به خوبی با چگونگی طراحی چنین پلان هایی آشنا شوید .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سایت معماری آرین لطفا از سایت ما دیدن کنید.

فریم های این نوع سازه های زیبا معمولاً با استفاده از ماتریس های پیچیده طراحی می شوند. سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معتقد است : این فاجعه ماحصل خلافهای مکرری است که در طراحی و نظارت و اجرا اتفاق افتاده و شهرداری هم در این روند نقش درستی ایفا نکرده است. تقریباً در هر فریم از همه جهات بارهای مشابهی وارد می شود که به تعادل سازه کمک خواهد کرد. به یک ساختار معماری یا مهندسی ثابت که مجزا از دیگر ساختارها قابل تشخیص باشد یک سازه یا بناء فنی میگویند. ساختمان اداری بولینگ گرین (انگلیسی: Bowling Green Offices Building) یا برادوی ۱۱ یک ساختمان در خیابان برادوی منطقه منهتن، نیویورک است. اما میزان متداول در اندازه های ستون گذاری معمولا 60 متر می باشد. نکته جالب این است که با اینکه قطعات این سازه ها سبک هستند اما بسیار مستحکم می باشند. در واقع قطعات این سازه از واحد های پیش ساخته ساده که اغلب از اندازه و شکل استاندارد برخوردار هستند در کارخانه و به راحتی ساخته و بعداً برای پروژه مورد نظر به محل پروژه انتقال می یابند. در این نماها ، آپارتمان های ۳ واحدی و ساختمان های ویلایی نیز با جزئیات مشخص هستند .

شبکه دو لایه: در این سازه نیز عناصر در دو لایه به موازات و در فاصله مشخصی از یکدیگر سازمان یافته اند. هر یک از لایه ها شبکه ای از مثلث ها، مربع ها یا شش ضلعی ها را توسط پایه ها یا همان فریم های سازه فضاکار تشکیل می دهند که در آن ممکن است برآمدگی گره های یک لایه با هم تداخل داشته یا نسبت به یکدیگر جابجا شوند. در نتیجه سازه ساده تر و کاربردی تر به حساب می آید. از طرفی قطعات سازه فضاکار معمولاً به صورت انبوه در کارخانه تولید می شوند تا از نظر کیفی و مهندسی کاملاً بررسی شده و یکسان باشند و نتیجه کار از نظر استحکام و زیبایی مورد پسند مهندسین و سایر کاربران باشد. چنین قطعه هایی هم برای حمل و نقل سبک هستند و هم توسط نیروی نیمه ماهر هم به راحتی قابل حمل و جمع آوری سریع در محل می باشند. شما می توانید به راحتی روزانه صدها دلار درآمد داشته باشید اگر بتوانید کار مناسبی را راه اندازی کنید، همان طور که خیلی از ایرانیان از داخل ایران به چنین درآمدی رسیده اند.

تحریریه اخبار معماری آریانا