درس معماری کامپیوتر

آمارها نشان میدهند که هزینه ساخت ساختمان اداری به ازای هر مترمربع برای همه انواع ساختها یکسان نیست و حتی مهمتر از همه، قیمت ساخت هر مترمربع بسته بهموقعیت مکانی در ایران بسیار متفاوت است. با در نظر داشتن همه این اطلاعات، میتوان دریافت که چرا بدون در نظر گرفتن مکان سایت و متغیرهای متعاقب آن، دستیابی به قیمت تمامشده تقریباً غیرممکن است. به طور کلی با اینکه جزئیات در بازسازی کم اهمیت به نظر میان، اما تاثیر خیلی زیادی در انتهای کار دارن و بهتر است به میزان زیادی به اونها توجه کنین. شیوهای که امکان تمرکز بهتر تحریریه، تولید مطالب اختصاصی و ریتم انتشار پایدار و فعال را میسر میکرد. در این صفحه امکان ورود به سامانه بر اساس “ورود با رمز ایستا” و “ورود با شناسه سخت افزاری” وجود دارد و به دلخواه می توانید از یک مورد استفاده کنید. امکان ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در داخل ایران چگونه است؟

هزینههای ساخت و ساز یک ساختمان اداری درجهبندیهای مختلفی دارد بهطور مثال ساخت یک واحد اداری ساده با یک مطب یا فضای پزشکی متفاوت بوده و این تغییرات در هزینه ساخت تأثیر میگذارد. این نکته را درنظر داشته باشید که در هنگام خرید یا اجاره، اصلا تحتتاثیر صحبتهای مالکان ملکهایی با موقعیت اداری قرار نگیرید. با وجود این، درصورتی که این پاورپوینت ضوابط ساختمان اداری نظام مهندسیموضوع به محدودیت کارکردی نیانجامد، می توان آنها را همپوشانی کرد. سایر موارد جغرافیایی که باید در نظر گرفته شود، ارتفاع منطقه و مجاورت با اقیانوس یا دریا (در صورت وجود) است. داستان یک ملک با موقعیت اداری، با یک ملک اداری کاملا متفاوت است. اگه میخواین یک ساختمان مسکونی رو به یک ساختمان تجاری تبدیل کنین و قصد تغییر کاربری دارین، قطعا نیاز به تغییر نقشه ساختمان دارین. و یا اینکه اگه از نقشه ساختمان تجاری خودتون راضی نیستین و دوست دارین فضا رو بهینه کنین، باید دست به بازسازی بزنین و تغییراتی اساسی رو ایجاد کنین. بنابراین بازسازی این ساختمانها رو در اولویت بذارین تا علاوه بر افزایش درآمد و جذب مشتری، جان کسانی که در این ساختمانها هستن نیز در خطر نباشه. همچنین متوجه شدیم که ساختمانهای تجاری محل کسب درآمد هستن و معمولا افراد زیادی در این ساختمانها حضور دارن.

همچنین پیشنهاد میشه برای پوشش هزینههای غیر منتظره، حداقل 10 درصد بیشتر از بودجه کنار بزارین. این سبک جدیدِ معماری قرون وسطی، از نظر آنها تقارن هندسی نداشت و در نگاهشان زشت و غیر کلاسیک جلوه میکرد. لودویگ میس ون دروهه درباره این سبک می گوید less is more یعنی کمتر بیشتر است. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. وقتی به جای یک ثبات انباشتگر از چندین رجیستر همهمنظوره (General Purpose Register) در ساختار CPU استفاده میشود، به آن سازمان CPU مبتنی بر ثبات همهجانبه (General Register Based CPU Organization) گفته میشود. ثبات خروجی (OUTR) یک کاراکتر هشت بیتی را برای یک دستگاه خروجی نگهداری میکند. مانند : اتاقهای کارشناسی یک تا چند نفره، سالن های کار گروهی ، اتاق های جلسات، بایگانی جاری ( در ارتباط مستقیم با کار اداری)، محل دستگاه فتوکپی، انبار روزمره، لوازم مصرفی و موارد مشابه.منظور فضاهایی هستند که برای تسهیل و خدمات رسانی انجام کار پیش بینی شده و در کنار فضاهای گروه یک شکل می گیرند، مانند: سالن اجتماعات، کتابخانه، کلاسهای آموزشی، مرکز تلفن، اطلاعات، نگهبانی، مراکز تهیه میکروفیلم، رایانه، تکثیر، بایگانی راکد و موارد مشابه. در ضمن به عنوان یک نکته مهم، پیشنهاد میشه قبل از شروع بازسازی ساختمانهای تجاری با توجه به حوزه کاری، کسب و کار خودتون رو به یک مکان موقت منتقل کنین تا دچار ضررهای مالی نشین.

معماری تنها هنری است که نمیتوان رها کرد. این سبک معماری در اوائل قرن بیستم میلادی تا جنگ جهانی دوم گسترش پیدا نمود و جای خود را در دنیای معماری باز کرد. بام بنا به استقرار دستگاههای خنککننده اختصاص یافته است که در زیر حجمی گنبدی شکل به دهانه ۱۰ متر و خیز ۸0/8 متر، جای داده شده و نمود بارزی در حجم کلی بنا پیدا کرده است . در صورت استقراریک واحد اداری در هر طبقه، طرح متقارن و حجم بنا، نمود بروز بهتری در فضاهای داخلی می یافت،در حالی که تقسیم هر طبقه به ۴ واحد اداری انسجام فضایی را تحت تاثیر قرار داده و واحدهای پراکنده از یکدیگر موجب ایجاد فضاهایی فاقد کارایی لازم شده است. در طراحی داخلی ساختمان تجاری، میتونین از چوب، آیینه، سنگ، آجر و… قیمت بالای زمین و تراکم زیاد منطقه باعث شده است که اکثر کارفرماها تمایل داشته باشند که تمامی سطح مفید ساخته و به فضای داخلی اختصاص داده شود و این امر باعث میشود اکثر ساختمانها در تهران نمایی تخت داشته باشند.

در ادامه مطلب درس معماری کامپیوتر، به یکی از مباحث مهم این درس یعنی پردازش خوط لولهای و برداری پرداخته شده است. همچنین کیفیت مطلوب اجرا یکی از عوامل مهم در کاهش هزینهها و زمان اجرای پروژههای ساخت است. صرف زمان برای بازدید کامل ساختمان اولین قدم مهم در فرآیند بازسازی است. از اونجایی که زمان زیادی رو در ساختمانهای تجاری میگذرونین، جزئیات میتونن بسیار با اهمیت باشن. حالا اگه برای پیدا کردن متخصص بازسازی، جای مطمئنی رو نمیشناسین، پیشنهاد ما به شما تیم سلام ساختمان هست که به صورت رایگان به شما مشاوره بازسازی میده و متخصص بازسازی حرفهای و مطمئن شهر شما رو رایگان بهتون معرفی میکنه! چاپ چک لیست نوسازی ساختمان تجاری می تواند به شما کمک کند تا پروژه خود را سازماندهی کنید. اما اگر تصمیم دارین بازسازی ساختمان تجاری خودتون رو به یک پیمانکار بسپارین، باید حواستون باشه بازسازی رو به کسی بسپارین که خیال شما رو راحت کنه و منصف و خوش قول باشه.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سایت معماری آرین لطفا از سایت ما دیدن کنید.

تحریریه اخبار معماری آریانا