جایگزینی برج رنزو پیانو در برموندزی برنده برنامه ریزی است


این دو دفتر در سال 2021 استخدام شدند تا کار طراحی بازسازی در خیابان برموندزی 40-44 را به عهده بگیرند، که پایانی برای طراحی پیانو است، که دارای یک پسوند دفتر شیشه ای 17 طبقه در بالای یک انبار همسایه در وینگار یارد بود.

ساکنان محلی طرح پیانو برای توسعه دهنده سلار را «بی‌خودی ناشیانه» توصیف کردند و در ژوئن 2020، اعضای شورای شهر تصمیم‌گیری درباره این برنامه‌ها را به تعویق انداختند.

این سایت متعاقباً به Aviva Investors فروخته شد – که Sellar را به عنوان توسعه‌دهنده مشترک حفظ کرد. Aviva تصمیم گرفت تا مسیر خود را تغییر دهد و JRA و RHE را برای طراحی طرح‌های اصلاح‌شده شامل نمای آجری، طبقه‌های عقب‌نشین تا ۱۱ طبقه و فقط موارد اضافه‌شده در مقیاس کوچک به انبار بازسازی‌شده منصوب کردند.

در جلسه دوشنبه (24 آوریل) شب، اعضای شورای ساوتوارک با رأی گیری در مورد این طرح ها به اتفاق آرا از طرح JRA و RHE حمایت کردند. ترنس مک‌للان، افسر برنامه‌ریزی به همکارانش گفت که این طرح‌ها «پیشرفت قابل توجهی» در نسخه شیشه‌ای بلندتر است.

وب‌سایت خبری محلی لندن SE1 گزارش داد که مک‌للان افزود که این پیشنهادها «رویکردی حساس‌تر به انبار سرکه یارد به‌عنوان یک دارایی میراث غیر تعیین‌شده و در نتیجه به این بخش از منطقه حفاظت‌شده خیابان برموندزی» است.

مدیر برنامه‌ریزی Southwark، Simon Bevan، در گزارشی پیش از کمیته گفت که طرح JRA و RHE همچنین به «تقویت لبه‌های خیابان خیابان وستون، خیابان سنت توماس و اسنوفیلدز» با تعدادی از پیشرفت‌ها در خط لوله کمک کرد.

بوان گفت که تصمیم در خیابان برموندزی و انبار سرکه حیاط همچنین «یک باغ عمومی در عقب به سمت خیابان ملیور و یک میدان عمومی جدید به سمت Snowsfields تعریف می‌کند» و در عین حال این دارایی میراث چهار طبقه را بازسازی می‌کند.

نیل پیکرینگ، مدیر توسعه سرمایه‌گذاران آویوا، طی مشاوره سال گذشته، گفت که این طرح‌ها به دقت به بازخوردها در رابطه با برنامه اولیه پاسخ داده‌اند.

او اضافه کرد: ‘[The] طرح اصلاح شده مجموعه ای از مزایا را برای این منطقه از Bermondsey باز می کند و کمک قابل توجهی به اقتصاد محلی خواهد کرد.

این طرح ها جان تازه ای به انبار چرم می بخشد و تا آنجا که ممکن است پارچه و ساختار اصلی را جشن می گیرد و حفظ می کند. یک گسترش جانبی حساس با انبار به عنوان یک عنصر متمایز در منظر خیابان پیشنهاد شده است.

طرح اصلی توسط کارگاه ساختمانی رنزو پیانو (سمت چپ)، آخرین طرح‌های استودیو RHE و معماران جان رابرتسون (راست)

شورای ساوت‌وارک گفت که 272 اعتراض و 23 مورد حمایت از طرح پیش‌بینی‌شده Bermondsey Yard دریافت کرده است که نگرانی‌هایی بیشتر در مورد تأثیر بر میراث و مقیاس توسعه وجود دارد.

طرح 100 میلیون پوندی پیانو، که در مارس 2019 به برنامه ریزان ارائه شد، همچنین با انتقاد ساکنان محلی و گروه های میراث از جمله میراث بریتانیا، انجمن ویکتوریا و انگلستان تاریخی مواجه شد، که گفتند این طرح به اهمیت منطقه آسیب می رساند. منطقه حفاظت شده.

افسران برنامه ریزی Southwark تصویب طرح پیانو را قبل از تعویق کمیته و تصمیم Aviva Investors و Sellar برای تغییر معماران و طرح ها توصیه کرده بودند.

این منطقه در سال های اخیر شاهد تعدادی از طرح های بحث برانگیز بوده است.

در ماه مه سال گذشته، شهردار لندن با تصویب طرح های KPF برای یک برج 20 طبقه در یک سایت مجاور، شورای Southwark را رد کرد.

اعضای شورای ساوت‌وارک درخواست یک برج اداری در سال 2020 را رد کرده بودند و گفتند که این ساختمان 87 متری برای سایت 0.3 هکتاری در خیابان سنت توماس «ارتفاع، مقیاس و توده بیش از حد» خواهد داشت.

با این حال، درخواست برنامه ریزی توسط اداره لندن بزرگ فراخوانده شد.

KPF و توسعه‌دهنده CIT Group Partners برج را دوباره طراحی کردند و آن را اصلاح کردند تا امکان استفاده‌های پزشکی، تحقیق و توسعه انعطاف‌پذیر را فراهم کند، با افزایش ارتفاع از کف تا طبقه و افزایش ارتفاع کلی به 97 متر.

شهردار لندن پس از یک جلسه استماع عمومی این طرح را تایید کرد.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا