معماران مشهور بیشتری به جنبش اخلاقی B Corp می پیوندند


این دو شرکت به AJ100 ADP می پیوندند که به تازگی موفق به کسب گواهینامه شرکت سود – B Corp – شده است. ADP در حال حاضر بالاترین امتیاز B Corp را در بین سایر شرکت‌های معماری مستقر در بریتانیا (139.6) و یکی از رتبه‌بندی‌های برتر در بخش محیط‌های ساخته شده در سراسر جهان دارد. هاورث تامپکینز و باترس به ترتیب 136 و 81.4 امتیاز کسب کردند.

سال گذشته Bennetts Associates، AEW Architects، Kast Architects مستقر در کورنوال، Scotland’s Threesixty Architecture و AJ 40 under 40 Act We Made That به فهرست رو به رشد تجهیزات معماری که به دلیل رعایت بالاترین استانداردهای عملکرد اجتماعی و زیست محیطی، شفافیت و قانونی حسابرسی شناخته شده اند، پیوستند.

ده ها شرکت معماری و طراحی دارای گواهینامه UK B Corp نیز شامل Stride Treglown، Kennedy Woods و MCM هستند.

شرکت‌های دارای وضعیت B Corp باید «سود و هدف» را متعادل کنند. فرآیند صدور گواهینامه، کل تأثیر اجتماعی و زیست محیطی یک شرکت را با مشاهده اینکه چگونه مدل کسب و کار آن بر کارگران، جامعه، محیط زیست، مشتریان و حاکمیت شرکت تأثیر می گذارد، اندازه گیری می کند.

در حال حاضر بیش از 5900 شرکت B Corp در سراسر جهان وجود دارد که بیش از 1000 شرکت در بریتانیا از جمله آنها معمار منظر Planit IE است.

هاورث تامپکینز گفت که صدور گواهینامه آن پس از یک فرآیند سه ساله توسعه و ارزیابی انجام شد. در بیانیه‌ای از این عمل آمده است: «عضویت در این گروه رو به رشد کسب‌وکارهای هدفمند، پیام مثبتی در مورد ارزش‌های ما و نوع کاری که مایل به انجام آن هستیم، می‌فرستد. ساختاری را برای ما فراهم می‌کند تا بتوانیم از سایر کسب‌وکارها معیار بگیریم و از آنها یاد بگیریم. و به ما امکان می دهد در رویدادهای آموزشی و شبکه ای مشارکت کنیم.’

مدیر عامل Buttress، Gavin Sorby گفت: “ما همیشه افراد خود را در اولویت قرار داده‌ایم و با پتانسیل خلاقانه تیم خود به سمت طراحی به روش‌های مسئولانه و متمرکز بر انسان کشیده شده‌ایم. B Corp به ما اجازه می دهد تا بر روی آنچه قبلاً انجام می دادیم – ارائه نتایج پایدار، ایجاد ارزش اجتماعی پایدار و تعامل با جوامع محلی – بسازیم.

وی افزود: «گواهینامه B Corp به این معنی است که ما دائماً در پاسخگویی خواهیم بود. برای مشتریان و شرکای ما این معیاری برای اعتماد و اصالت در همه اقدامات ما است.

نظر: کریگ کالیمور، صندلی ADP و تام وایت، رهبر تاثیرگذار در معماری ADP

گواهینامه B Corporation به سرعت در حال تبدیل شدن به یک استاندارد تجاری شناخته شده جهانی است. هنگامی که ADP برای اولین بار در اوایل سال 2021 برای تبدیل شدن به یک Corp B درخواست کرد، 500 Corps در بریتانیا وجود داشت که تنها دو نفر از آنها معمار بودند. اخیراً B Lab UK – که وضعیت B Corporation را در این کشور اعطا می کند – اعلام کرد که نقطه عطف 1000 Corps گواهینامه UK B گذشته است و اکنون 12 شرکت معماری بریتانیا دارای گواهینامه هستند.

B وضعیت شرکت «رهبران جنبش جهانی برای یک اقتصاد فراگیر، عادلانه و احیاکننده» را به رسمیت می شناسد، اما تا همین اواخر تحت تسلط مارک های خرده فروشی بود و شرکت های بسیار کمی در محیط ساخته شده آن را در نظر می گرفتند. معماران می توانند و می توانند به گواهینامه های دیگر روی بیاورند – بنابراین آیا تبدیل شدن به یک شرکت B حتی برای صنعت ما مرتبط است؟

مهم است که تاکید کنیم وضعیت B Corp یک مهر تایید مستقیم نیست. انتقادات در مطبوعات به برخی از شرکت های بزرگتر اشاره می کند که از این گواهینامه به عنوان نوعی شستشوی سبز استفاده می کنند. (آزمایشگاه B در حال بررسی روند صدور گواهینامه خود، تا حدی برای رسیدگی به این مشکل است.)

اما، صرف نظر از اینکه صدور گواهینامه چقدر آسان یا دشوار است، ارزیابی تاثیر B (BIA) چیزی بیش از یک آزمون قبولی/عدم قبولی است: این یک معیار با کیفیت بالا است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا هر عنصر تاثیر آن را بررسی کنند، و همچنین برای تعیین اهداف برای چگونگی بهبود مستمر، سال به سال. برای رهبران کسب‌وکار که می‌خواهند بهتر عمل کنند، اما در تلاش هستند که بدانند از کجا شروع کنند، این یک تغییر بازی است.

نگرش “اول پروژه” نقاط کور جدی برای صنعت ما ایجاد کرده است. معماران تمایل دارند روی پروژه های خود به عنوان بزرگترین حوزه نفوذ خود تمرکز کنند – به ویژه هنگامی که صحبت از پایداری و ارزش اجتماعی می شود. حقیقتی در این وجود دارد، اما ممکن است گمراه کننده باشد. در حالی که یک پروژه ساختمانی تأثیر بالقوه عظیمی دارد، ورودی یک معمار به آن پروژه دارای محدودیت هایی است. از سوی دیگر، تصمیمات درون یک عمل، تصمیماتی هستند که معماران می توانند حرف آخر را بزنند. این بدان معنا نیست که نیروهای خارجی بر این تصمیمات تأثیرگذار نیستند، اما به این معنی است که BIA می تواند ساختار مفیدی برای تعیین اهداف واقع بینانه ارائه دهد.

نگرش اول پروژه باعث ایجاد نقاط کور جدی در برخورد با کارکنان شده است

برای مثال، با توجه به شکاف بین عملکرد پایداری برخی از معماران در پروژه ها و رفتار آنها با کارکنان، منصفانه است که بگوییم این نگرش “اول پروژه” نقاط کور جدی را برای صنعت ما ایجاد کرده است. انتخابات ریاست RIBA امسال برای مویوا اوکی، اولین معمار سیاهپوست در این نقش، نقطه عطف، نقطه عطف فوق العاده و نقطه الهام بود، مطمئناً برای ما تا به عنوان یک صنعت در مورد برخی از این نقاط کور فکر کنیم.

از نظر ارزیابی خود، BIA به راحتی به پنج “منطقه تاثیرگذاری” تقسیم می شود که هر یک برای هر نوع معماری مهم است: حکومت، کارگران، جامعه، محیط زیست و مشتریان. این تقسیم بندی به خودی خود سؤالاتی را برای معماران ایجاد می کند. مشتریان ما چه کسانی هستند؟ آیا آنها از جوامعی که از پروژه های ما سود می برند جدا هستند؟ برای ADP، یک عمل تحت مالکیت کارمند، غیرممکن است که به حکومت بدون فکر کردن به کارگران فکر کنیم و بالعکس. با این حال، تلاش برای صدور گواهینامه می‌تواند چارچوبی برای تفکر درباره این نوع سؤالات به روش‌های جدید فراهم کند، در حالی که فرضیات را در مورد اینکه کجا باید و کجا نباید تأثیر بگذاریم را حذف می‌کند.

جدای از چالش ها و فرصت ها، تبدیل شدن به یک شرکت B چیزی بیش از اثبات تعهد شما به تجارت بهتر است. این در مورد پیوستن به جنبشی است که از تغییر حمایت می کند، و دانشی را به اشتراک می گذارد که از یک هدف واقعی آگاه است. این در مورد نشان دادن یک رویکرد متفاوت به تجارت در مواجهه با بحران های انباشته ناشی از سرمایه داری در مراحل آخر است. این در مورد به چالش کشیدن خودمان برای ایجاد تأثیر واقعی و قابل اندازه گیری برای مردم و سیاره ای است که کار ما بر آن تأثیر می گذارد.

ما یازدهمین کارگاه معماری بریتانیا هستیم که گواهی می دهیم، با جامعه ای که اکنون شامل چهار کارگاه AJ100 است. هرگز زمان بهتری وجود نداشته است که وسواس خود را نسبت به رقابت کنار بگذاریم و در عوض در نظر بگیریم که چگونه می توانیم با هم کار کنیم تا بهترین تأثیر ممکن را داشته باشیم – دست از تلاش برای بهترین بودن در جهان برداریم و شروع به تلاش برای بهترین بودن کنیم. برای جهان.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا