“هالک گروتسک”؟ رای برج بانک جنوبی را در انتظار پرس و جو کنید


مایکل گوو، وزیر امور خارجه، پس از پایان تحقیقات در روز چهارشنبه (25 ژانویه) اکنون در مورد تایید پیشنهادات برای مکان دیدنی رودخانه تیمز تصمیم خواهد گرفت.

پیشنهادهای بحث برانگیز برای یک برج 25 طبقه که توسط یک تریبون به یک جفت ساختمان 6 و 14 طبقه متصل می شود، توسط گوو، وزیر امور خارجه برای افزایش سطح، مسکن و جوامع، در آوریل گذشته مطرح شد.

اگرچه قبلاً در ماه مارس توسط شورای لمبث چراغ سبز نشان داده شده بود، گروه هایی از جمله گروه توسعه جامعه واترلو (WCDG)، انجمن قرن بیستم و انگلستان تاریخی با طرح Make در زمینه های محیطی و میراثی مخالفت کردند و برای فراخوان آن لابی کردند.

Mitsubishi Estate and Co-re (MEC)، توسعه‌دهنده طرح کاربری مختلط معروف به 72 Upper Ground، ادعا می‌کند که این پروژه کربن خالص صفر در عملیات را همراه با رتبه برجسته BREEAM با تاریخ تکمیل پیش‌بینی‌شده سال 2026 هدف قرار داده است.

اما مایکل بال، یک مبارز کهنه کار و سخنگوی کمپین WCDG و Save Our South Bank، در روز پایانی آن به تحقیق گفت که MEC به طور کامل تغییر کاربری و مقاوم سازی ساختمان موجود را برای استفاده مسکونی مختلط در نظر نگرفته است.

بال می‌گوید: «مفسران خارج از این تحقیق در صف ایستاده‌اند تا این پیشنهاد را به‌عنوان یک اسلب، بی‌رحمانه، یک هالک وحشتناک و غیره مورد انتقاد قرار دهند. “افراد داخل این تحقیق نیز همین کار را انجام داده اند.”

وی افزود که از دست دادن کربن تجسم یافته در اثر تخریب تأثیر قابل توجهی بر تعهد الزام آور قانونی دولت بریتانیا برای گذار به اقتصاد بدون کربن تا سال 2050 خواهد داشت.

در همین حال، سخنگوی انجمن قرن بیستم گفت که طرح‌های میک به میراث ساوث بنک که دارای «چهار ساختمان برجسته پس از جنگ» است، «آسیب جبران‌ناپذیری» وارد می‌کند. اینها عبارتند از: سالن جشنواره سلطنتی (درجه I). تئاتر ملی سلطنتی (کلاس II*)؛ پل واترلو (درجه II*)؛ و ساختمان IBM (درجه دوم).

شواهد قانع‌کننده‌ای که انجمن قرن بیستم و سایرین در ماه گذشته به تحقیق ارائه کرده‌اند، بر انتخاب سختی که اکنون بازرس و وزیر امور خارجه با آن روبرو هستند، تأکید می‌کند: احترام به محیط منحصر به فرد، میراث و پویایی بانک جنوبی، یا چراغ سبز توسعه جهانی مورد تمسخر است که باعث آسیب غیرقابل برگشت خواهد شد.

منبع:Make Architects

نمایی در امتداد کوئینز واک در تئاتر ملی

منبع:Make Architects

نگرانی‌های مشابهی در سال گذشته توسط کیت هوی، نماینده سابق واکسهال و اکنون بارونس در مجلس اعیان، در نامه‌ای که توسط AJ مشاهده شد، مطرح کرد. فلورانس اشالومی، نماینده کنونی واکسهال نیز با کلارک لابی کرد تا این پیشنهاد بحث برانگیز را فراخواند.

در بیانیه ای پس از پایان تحقیقات، Historic England گفت که از وزیر امور خارجه خواسته است تا مجوز پیشنهادات را رد کند. در این بیانیه آمده است: “دفتر مرکزی سابق ITV در کرانه جنوبی لندن، یک مکان بسیار قابل مشاهده در کنار رودخانه با بسیاری از ساختمان های فهرست شده در اطراف است.

ما توصیه می کنیم که مجوز برنامه ریزی داده نشود مگر اینکه وزیر امور خارجه متقاعد شود که آسیب های ناشی از توسعه پیشنهادی به حداقل رسیده است و هر گونه منافع عمومی بر ضرر آن بیشتر است.

در پاسخ به تصمیم کلارک برای انجام تحقیقات در سال گذشته، سخنگوی MEC گفت که آنها “کاملا متعهد” به ساخت جدید باقی مانده اند، که به گفته آنها از حمایت “گروه های جوان خلاق محلی، افسران برنامه ریزی، اعضای شورای لمبث و مقامات لندن بزرگ برخوردار است”. .

سازنده، همچنین از طرف Make در روز پایانی تحقیق صحبت کرد، گفت هر گونه آسیب به دارایی های میراث در بانک جنوبی “کمتر از قابل توجه” خواهد بود و این شرکت آماده است “حدود 700 میلیون پوند در این طرح سرمایه گذاری کند. باز کردن قفل بازسازی سایت و تقویت کرانه جنوبی با یک قطعه معماری خاص توسط Make’.

توسعه‌دهنده افزود: همه ساختمان‌های بین سایت و باغ‌های جوبیلی حس پیشروی، کیفیت طراحی پیشگامانه را به اشتراک می‌گذارند و هر کدام حس هویت خاص خود را دارند.

“این پیشنهادها به ویژگی‌های قانع‌کننده و سرزندگی بانک جنوبی و قدرت آن در تعامل با مردم برای دهه‌های آینده کمک می‌کند.”

منبع:Make Architects

نمای تراس سکو

منبع:Make Architects



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا