تحول 15 میلیون پوندی پرسل در موزه منچستر با گالری جدید جنوب آسیا افتتاح شد

در سایت شروع کنید نوامبر 2019
تاریخ تکمیل آگوست 2021، فوریه 2023 برای عموم باز شد
سطح ناخالص طبقه داخلی 900 متر مربع
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات طراحی و ساخت، قرارداد NEC3
هزینه ساخت 12 میلیون پوند، کل 15 میلیون پوند
معمار پرسل
معمار اجرایی سونو شیمیزو، پرسل
مشتری دانشگاه منچستر
مهندس سازه بورو هاپولد
مشاور M&E ماکس فوردهام
نقشه بردار کمیت بیکر مالت
مشاور منظر محیط های بهینه شده
ارزیاب BREEAM Mainer Associates
مشاور پایداری محیط زیست بورو هاپولد
مشاور آکوستیک بورو هاپولد
مدیر پروژه بورو چهار
طراح اصلی پرسل
بازرس ساختمان تایید شده Bureau Veritas
پیمانکار اصلی ساخت و ساز کیر
نرم افزار CAD استفاده شده است Revit

دیدگاه مشتری

Purcell یک پسوند دو طبقه خیره کننده را به عنوان بخشی از تحول جاه طلبانه Hello Future موزه منچستر ایجاد کرده است که دارای یک سالن نمایشگاهی کاملاً جدید و گالری جنوب آسیا (مشارکت موزه بریتانیا) است.

همچنین باید اطمینان حاصل می‌کردیم که کنترل محیطی و امنیت استاندارد موزه در دو فضای نمایشگاهی به دست می‌آید تا موزه منچستر واجد شرایط قرض دادن مجموعه‌های با ارزش باشد. تنگی هوا برای این معیارها ضروری بود، اما ما باید این را با دستیابی به قابلیت تنفس برای ساختمان‌های تاریخی اطراف مجاور گسترش جدید متعادل می‌کردیم. علاوه بر این، فضا باید مطابق با نیاز مشتری به استاندارد BREEAM Very Good برسد. این یک چالش بود، اما ما خوشحالیم که به ایجاد محیطی پایدار کمک کردیم که عموم مردم بتوانند از آن لذت ببرند.
سونو شیمیزو، معمار ارشد، پورسل

کار با گروه در مورد بهترین روش برای گفتن داستان‌هایشان یک امتیاز بزرگ بوده است. من از طریق گوش دادن به داستان های آنها بر اساس تجربیات زندگی خود چیزهای زیادی در مورد هویت و فرهنگ خود آموخته ام. در حین توسعه تفسیر، یافتن راه‌هایی برای شنیده شدن صدای آنها از طریق متون مختلف و نمایش‌های سمعی و بصری مهم بود تا بتوانیم از داستان‌های آنها الهام بگیریم و در نهایت هویت آسیای جنوبی خود را در فضای دائمی فرهنگی ببینیم.
منیژه ورگسه، مدرس معماری، ویراستار، طراح و کیوریتور

گالری جنوب آسیا

برای فضای داخلی پسوند، مجموعه های مورد نظر کلید اطلاع رسانی طراحی نهایی بودند. طبقه همکف میزبان نمایشگاه های موقت است و بنابراین باید ساده، محکم و انعطاف پذیر باشد. فضای طبقه اول دارای وام دائمی از موزه بریتانیا خواهد بود و میزبان یک گالری جنوب آسیا خواهد بود که چشم اندازهای تازه ای از فرهنگ و خلاقیت آسیای جنوبی ارائه می دهد. رویکردی در حال توسعه به مادی و فرم فضاهای داخلی برای القای فضای منحصر به فرد جنوب آسیا به گالری توسعه داده شد. این شامل انتخاب دقیق یک پوشش چوبی مناسب برای پوشش سقف بیان شده برای ارجاع به معماری سنتی آسیای جنوبی است.

ارزش کربن موزه منچستر از گهواره تا تکمیل عملی 57 کیلوگرم دی‌اکسید کربن در متر مربع با توجه به استفاده مجدد و تقویت مجدد کل ساختمان بود. کربن آزاد شده به دلیل ساخت حیاط 306 کیلوگرم CO2e/m² است



منبع

این بخشی از ابتکار Hello Future است، یک پروژه صندوق قرعه کشی میراث که در سال 2018 برای تشویق جوامع مختلف به بازدید از موزه راه اندازی شد.

گالری جنوب آسیا

طراحی جنوب آسیا یک فرآیند واقعاً مشارکتی بوده است. از طریق تعامل با مجموعه گالری جنوب آسیا در طول فرآیند و همکاری نزدیک با موزه منچستر و موزه بریتانیا و همچنین بقیه تیم طراحی، ما توانستیم فضایی را ایجاد کنیم که در کنار داستان‌های احساسی غنی و آرایه‌های متنوع کار می‌کند. از اشیای تاریخی و معاصر برای زنده کردن فرهنگ جنوب آسیا. ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم که چگونه در طول زمان با بازدید مخاطبان جدید از فضا، اشغال فعالیت های جدید فضای پروژه و روایت داستان های جدید توسط جمع، این موضوع در طول زمان تکامل خواهد یافت.
Kyriakos Katsaros، Studio C102، و Chee-Kit Lai، معماران استودیو موبایل

پسوند طراحی شده توسط Purcell BREEAM Very Good است و برای رعایت شرایط مورد نیاز برای مجموعه های موزه طراحی شده است. این گالری جدید در طبقه اول و فضای اجرای اختصاصی برای اجراهای زنده از جنوب آسیا و الهام گرفته از آن را در خود جای می دهد.

تاریخ تکمیل فوریه 2023
هزینه ساخت
فاش نشده
سطح ناخالص طبقه داخلی
372 متر مربع
طراحان پیشرو
Studio C102 + Mobile Studio Architects
مشاور تفسیر منیژه ورگسه
طراح گرافیک طراحی استوتی رامش
طراح AV ADi Audiovisual
طراح نور آروپ
مدیر پروژه / مشاور هزینه / مشاور CDM لزلی کلارک
مهندس M&E DSSR
معمار ساخت پایه پرسل

داده های عملکرد زیست محیطی

سرسرای موزه منچستر

دیدگاه معماران

گالری جنوب آسیا با مساحت 372 متر مربع، با مشارکت موزه بریتانیا و با سرپرستی مجموعه گالری جنوب آسیا، اولین گالری دائمی در بریتانیا است که تجربیات زیسته و کمک های دیاسپورای جنوب آسیا را جشن می گیرد.

دگرگونی چنین ساختمان تاریخی درجه دو پیچیده بوده است. علاوه بر چالش های معماری، مجبور شدیم 18000 شی را در حین کار ساخت و ساز جابه جا یا محافظت کنیم! همه اینها به لطف روحیه تلاش جمعی امکان پذیر شده است و امیدواریم بازدیدکنندگان از فضاها و امکانات جدید لذت ببرند.
دین وایتساید، رئیس بازرگانی و عملیات، موزه منچستر

این پروژه شامل بهبود دسترسی و گردش موزه از طریق معرفی یک ورودی اصلی جدید در جاده آکسفورد، و همچنین سرسرا و امکانات بازدیدکننده بود. پسوند کاشی‌کاری‌شده در داخل حیاط موزه قرار دارد.

موزه خارجی منچستر – قبل از تحول

داده های پروژه

Studio C102 و Mobile Studio Architects در سال 2020 کمیسیون طراحی محتویات گالری را برنده شدند. Verghese به عنوان رهبری تفسیر از نظر نحوه بیان داستان های جمعی برای شکل دادن به تجربه بازدیدکنندگان منصوب شد، با طراح گرافیک Sthuthi Ramesh در حال توسعه طراحی دو بعدی

چالش این پروژه طراحی پسوندی بود که با بافت تاریخی در بافت ساختمان‌های فهرست شده درجه II و II* همدل باشد و در عین حال به مساحت کف مورد نیاز برای مجموعه‌های موزه دست یابد. برای برآورده کردن نیازهای مالی، طراحی باید دو فضای موزه بزرگ را در حیاط موجود، که توسط ساختمان های فهرست شده احاطه شده است، ادغام می کرد. بنابراین، انبوه‌سازی بخش حیاتی راه‌حل طراحی بود، بنابراین تأثیر بصری پسوند بر ساختمان میزبان چشمگیر بود، اما بی‌جا نبود. نمای حاصل با مصالح تاریخی و با استفاده از تکنیک های مدرن ایجاد شده است. به عنوان مثال، کاشی کاری سبز تفسیر جدیدی از کاشی کاری ویکتوریایی اصلی است. لعاب اضافه شده به پسوند نیز در ارائه پیش نمایش پنهانی از نمایشگاه در داخل رهگذران خیابان کوپلند موفق است.

پسوند جدید

موزه نئوگوتیک با طراحی آلفرد واترهاوس در اصل در سال 1821 به عنوان موزه تاریخ طبیعی تأسیس شد. امروزه نیز موارد باستان شناسی و مردم شناسی را به نمایش می گذارد. ساختمان‌های درجه II و II* آن متعلق به دانشگاه منچستر و اداره می‌شوند.

توسعه مجدد شامل گسترش گالری برای نمایش نمایشگاه‌های سیار و فضایی دائمی است که فرهنگ جنوب آسیا را به نمایش می‌گذارد که توسط استودیو C102 و معماران استودیو موبایل با منیژه ورگسه طراحی شده است.

منبع: کریس بول

منبع: گرت گاردنر

منبع: Beccy Lane

پالت مواد گالری از طراحی آسیای جنوبی الهام می گیرد و در عین حال مراقب است که از کلیشه ها و کلیشه ها جلوگیری شود. یک مبنا جدید از طریق پانل های برنجی با دست پتینه کاری شده ایجاد می شود که مسیر دیوار خارجی را طی می کند. دیوارها به رنگ اخرایی عمیق نقاشی شده است.

هدف این پروژه علاوه بر ارائه گالری‌های جدید به بازدیدکنندگان، فراگیرتر بودن و مراقبت بیشتر بود، بنابراین دسترسی‌پذیری تمرکز ما بوده است. Purcell دسترسی و گردش را از طریق معرفی یک ورودی شیبدار از جاده آکسفورد، یک منطقه بزرگ پذیرایی، و امکانات جامع بازدیدکننده بهبود بخشیده است. ما امیدواریم که همه احساس کنند که متعلق به موزه جدید منچستر هستند.

مشارکت عمومی در توسعه این پروژه در هر مرحله نقش اساسی داشته است و بسیاری از گروه های اجتماعی را گرد هم می آورد. پورسل همراه با تیم یادگیری و تعامل موزه، یک مشاوره عمومی را برای 250 بازدیدکننده در تمام سنین و سهامداران کلیدی برای مشاوره در مورد توسعه مجدد موزه رهبری کرد.