چیپرفیلد در فهرست نهایی مسابقه موزه هنر دالاس قرار گرفت

تیم‌ها اکنون 9 هفته فرصت دارند تا جادوی خود را انجام دهند. در ماه ژوئیه، ما شش چشم انداز احتمالی از چگونگی تغییر DMA خواهیم داشت. ما این موارد را به جوامع، حامیان و عموم مردم نشان خواهیم داد و از بازخورد آنها استقبال خواهیم کرد.

هدف این مسابقه تقویت ارتباط موزه با جوامع محلی و محله‌ها از طریق ارائه فضاهای گالری انعطاف‌پذیر جدید، ارتقاء گردش خون و فضاهای داخلی و اتخاذ یک استراتژی پایداری «متفکرانه» است.

با استودیوی طراحی هود (معمار منظر); WeShouldDoItAll (طراحی نمایشگاه)؛ تصمیمات طراحی دیوید ون در لیر (استراتژیست های فرهنگی); تورنتون توماستی (مهندس سازه)؛ Jaros، Baum & Bolles (مهندس MEP/FP)؛ و آتلیه ده (پایداری)



منبع

با Christ & Gantenbein (متخصص موزه)؛ معماران MOS (قلمرو عمومی)؛ استودیو سام جیکوب (نمایشگاه); هارگریوز جونز (معمار منظر)؛ بورو هاپولد (MEP و مهندس پایداری)؛ و والتر پی مور با مهندسان مارتینز مور (مهندس سازه)

  • معماری مایکل مالتزان (لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا)

چالش‌های پیش روی ساختمان و موزه نماد زمان ما هستند. برنامه پیچیده، که با تنوع و استعداد فهرست نهایی مطابقت دارد، فرصت نادری را به موزه می‌دهد: تجدید یکی از گرامی‌ترین مؤسسات دالاس و ارائه مطالعه موردی به جامعه گسترده‌تر موزه در استفاده مجدد.

موزه هنر دالاس در سال 1903 تأسیس شد و یکی از تأثیرگذارترین مؤسسات فرهنگی شهر تگزاس است که دارای 26000 اثر هنری است. در سال 1984 به ساختمان فعلی خود که توسط ادوارد لارابی بارنز طراحی شده است، در منطقه هنر دالاس نقل مکان کرد.

دفتر مستقر در لندن با شرکت محلی HarrisonKornberg Architects و معمار منظر James Corner Field Operations همکاری کرده است. در حال رقابت با تیم هایی به رهبری دیلر اسکوفیدیو + رنفرو، جانستون مارکلی، معماری مایکل مالتزان، نیتو سوبیجانو آرکیتکتوس از مادرید و ویس/مانفردی است.

این پروژه 150 تا 175 میلیون دلاری فضای گالری موزه را گسترش می‌دهد و فضاهای داخلی، گردش خون و ورودی‌های آن را سازمان‌دهی می‌کند و در عین حال مجموعه‌ای با پوشش سنگ آهک موجود در ایندیانا را ارتقا می‌دهد.

تیم‌های منتخب دارای شخصیت‌های برجسته و همچنین استودیوهای کوچک‌تر، کمتر شناخته‌شده اما با استعداد هستند. هر کدام به خودی خود یک همکاری جذاب، چندوجهی با جنبه ها و مهارت های متنوع است. قابل ذکر است که بخش قابل توجهی توسط زنان رهبری می شود.

دور اول باز نیازمند تیم‌های چند رشته‌ای به رهبری معمار بود تا جزئیات رویکرد پروژه، ترکیب تیم و تجربه خود را ارائه دهند. فینالیست ها اکنون هر کدام 50000 دلار حق الزحمه و 10000 دلار هزینه برای طراحی مفاهیم طراحی دریافت خواهند کرد که در نمایشگاه عمومی تابستان امسال به نمایش گذاشته خواهد شد.

با آتلیه کولبرت (طراحی نمایشگاه); گروه SWA (معمار منظر)؛ آروپ (MEP، مهندس روشنایی و پایداری)؛ Bollinger+Grohmann (مهندس سازه و نما)؛ و PGAL (معمار محلی)

  • ویس/مانفردی (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)

با HarrisonKornberg Architects (معمار محلی)؛ عملیات میدانی جیمز کرنر (معمار منظر). پنتاگرام (طراحی نمایشگاه); تورنتون توماستی (مهندس سازه)؛ آروپ (خدمات و روشنایی)؛ و آتلیه ده (پایداری)

  • Diller Scofidio + Renfro (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)
مسابقه موزه هنر Reimagining دالاس، که در مجموع 154 مورد ارسالی دریافت کرد، تیمی را برای بازسازی محوطه برجسته انتخاب خواهد کرد تا بتواند «به شهر متنوع دالاس خدمت کند» و مجموعه رو به رشدی از آثار هنری را در خود جای دهد.

داوران شامل Arteaga خواهند بود. زایده بسورا، مدیر اجرایی مؤسسه معماران آمریکایی دالاس؛ لوسیلو پنیا، رئیس بخش توسعه در شرکت بیلینگزلی؛ و صندلی موزه جف الرمن.

فهرست نهایی

  • معماران دیوید چیپرفیلد (لندن، بریتانیا)

مدیر موزه یوجین مک‌درموت، آگوستین آرتیگا، گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که فهرست نهایی خود را اعلام می‌کنیم: ترکیبی هیجان‌انگیز از استعداد و رویکرد طراحی.

این مسابقه دو مرحله ای توسط مشاوران ریدینگ مالکوم برگزار می شود. رئیس آن، مالکوم ریدینگ، گفت: «پروژه DMA باعث الهام بخشیدن به علاقه‌مندی در سراسر جهان شده است و رقابت را از نظر برداشت و کیفیت، چیزی شبیه به یک پدیده کرده است.

با Studio Zewde (معمار منظر). گای نوردنسون و همکاران (مهندس طراحی سازه)؛ بورو هاپولد (مهندس MEP)؛ آتلیه ده (پایداری); و JSA/MIXdesign (طراحی و دسترسی به نمایشگاه)

  • Nieto Sobejano Arquitectos (مادرید، اسپانیا)

با Michael Van Valkenburgh Associates Inc. (معمار منظر). آروپ (MEP، مهندس پایداری و روشنایی روز)؛ مهندسین سازه مشاور LERA (مهندس سازه); و وابسته های جدید (طراحی نمایشگاه)

  • جانستون مارکلی (لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا)
تحریریه اخبار معماری آریانا