گروه بندی ساختمان ها در آیین نامه 2800 ساختمون 24 | arianarchitects

تمام ساختمان هایی که تا به حال ساخته شده اند، مولفه های یک سانی مانند فوندانسیون (زیربنا)، دیوار، کف، اتاق و سقف دارند که اجزای اصلی ساختمان را شامل می شوند. ساختمان ها در مرحله آخر برای ظریف کاری، نیاز به تزئین و یا نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می شوند. خانه ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند. نشست دیفرانسیلی یا نشست نامتقارن به معنای حرکت غیر یکنواخت خاک ‌های زیرین است که با سرعت ‌های مختلفی این اتفاق در نقاط متفاوت زیر ساختمان می ‌افتد. این نوع نشست ساختمان معمولاً باعث بروز ترک خوردن ستون ‌ها، سقف و حتی دیوارها می ‌شود.

بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی در قشم رفع تصرف شد

دریک دید کلی، هر سازه ای را می توان ساختمان نامید، منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی مانند آهن، سیمان، گچ، آجر و … می باشد. تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته محبوب ترین مصالح ساختمانی در… نکته مهم در خصوص مقاومت بالای ساختمان باید از مصالحی استفاده نمود که از نظر مقاوم بودن در درجه بالایی قرار داشته باشد. اسکلت اصلی این نوع ساختمان‌ ها از خشت خام و گل می‌ باشد که مقاومت بالایی ندارند و اغلب ساختمان های قدیمی از این مصالح استفاده شده اند. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد. نصب خرپای مقاوم در برابر انواع آب و هوا، روکش های ضد آب و ضد باران و سقف سبز از مواردی هستند که می توانید برای کاهش گرما بکار ببندید.

جلوگیری از نشست ساختمان

یک ساختمان از قسمت مختلفی از جمله زیر بنا، زیر ستون، کف ، سقف و … تشکیل می شود. هنگامی که کلیه جوازها و گواهی های لازم را گرفتید، آن وقت می توانید اتصال برق موقت ساختمان را برای موقعیت مستقر ساخت و ساز که بعداً به یک اتصال دائمی تبدیل می شود، بگیرید. فوندانسیون – فوندانسیون، قسمت پایینی ساختمان است که وزن کل سازه را به زمین منتقل می کند.

http://barbarinemoone.irمجله خبری معماری آریانات این ساختمان ها از هر جهت بسیار اهمیت دارد و باید از مصالح استاندارد و مقاوم استفاده نمود. در ساختمان های بتنی، سقف‌ ها به وسیله دال بتنی یا تاوه بتنی و یا از سقف‌ های تیرچه بلوک یا سایر سقف‌ های پیش‌ساخته استفاده می‌ شود. در اسکلت ساختمان های بتنی همانطور که از نام آن مشخص است، از بتن استفاده شده که معمولا نوع بتن آن، بتن مسلح یا بتن آرمه است.

  • نوع طراحی و متریالی که برای نما انتخاب میشود بستگی به معماری ساختمان، کاربری و سلیقه‌ ی فرد دارد.
  • ملات مورد استفاده جهت تعمیر و ترمیم انواع سطوح و المان های بتنی و مقاوم سازی ساختمان ها در دو نوع پایه سیمانی و پایه اپوکسی موجود می باشد.
  • انواع مختلف اره رومیزی اره های رومیزی ابزارهای همه کاره برش چوب هستند که به شما امکان می دهند برش های زاویه دار ظریف و دقیق انجام دهید.
  • فروش انشعاب با قدرت کمتر از ۳۰ کیلووات به صورت آمپری و فروش انشعاب با قدرت ۳۰ کیلووات و بیشتر بصورت کیلوواتی است.

این شرکت به عنوان اولین و تخصصی ترین شرکت سازنده ساختمان با داشتن نیروهای متخصص در زمینه، طراحی و اجرای کامل تاسیسات ساختمان را به طور دقیق و استاندارد به انجام میرساند. انواع سقف شامل سقف تیرچه و بلوک، کامپوزیت، شیروانی و غیره است که انتخاب هر یک بستگی به بودجه، شرایط محیطی و جغرافیایی، وسعت و هدف اجرای پروژه دارد. و اما آخرین و شیرین‌ترین گام از مراحل ساخت ساختمان دکوراسیون داخلی و فضای سبز است. در این پروسه می‌توانید از طراحان داخلی و معماران ساختمان کمک بگیرید.

۵. ساختمان های تجاری

تحریریه اخبار معماری آریانا