اتکینز برج مکعبی شکل غول پیکر را به مجموعه خود در عربستان سعودی اضافه می کند

مشخص است که اتکینز طراحی پروژه Mukaab را رهبری می کند، اما این شرکت پس از رونمایی از اولین تصویر از برنامه ها در هفته گذشته (16 فوریه) هنگامی که AJ با آن تماس گرفت از اظهار نظر خودداری کرد.

فیلیپ هور، رئیس بخش خدمات مهندسی صاحبان اتکینز، SNC-Lavalin، در بیانیه‌ای در رابطه با The Line گفت: «به عنوان یک سازمان شریک تحویل، ما با NEOM و شرکای خود همکاری نزدیک خواهیم کرد تا افراد، داده‌ها و فناوری را به طور یکپارچه به یکدیگر متصل کنیم تا نوآوری را هدایت کنیم. ، ارزش، کارایی و اطمینان در پروژه.

ولیعهد محمد بن سلمان که هفته گذشته از طرح‌های موکب رونمایی کرد، بر NEOM و شرکت توسعه مورابا که مسئول برج مکعبی شکل است، نظارت می‌کند.

خط - بخشی از پروژه گسترده تر NEOMدر همین حال، شرکت توسعه مورابا گفت: 19 میلیون متر گسترده تر است2 توسعه یک مرکز شهر جدید 15 دقیقه ای برای پایتخت عربستان ایجاد می کند و شامل موزه، دانشگاه، تئاتر، 100000 خانه جدید، 9000 اتاق هتل، 980000 متر می شود.2 از مغازه ها و 1.4 میلیون متر2 فضای اداری انتظار می رود تا سال 2030 تکمیل شود.

منبع:NEOM

مشارکت AJ100 در برج عظیم موکب و توسعه گسترده‌تر – که می‌تواند مرکز شهر جدیدی برای ریاض ایجاد کند – چند روز پس از آن آشکار شد که حامی NEOM این شرکت مستقر در بریتانیا را به عنوان شریک تحویل در طرح The Line معرفی کرد.

2 میلیون متر2 موکب بر فراز شمال غربی ریاض با ساختار مکعبی مرکزی به ابعاد 400 متر در 400 متر، دفاتر مسکونی، منازل مسکونی و فضاهای سرگرمی بر فراز ریاض خواهد بود. مقیاس ساختمان پیشنهادی آن را در میان بلندترین سازه های جهان و به گفته سازندگان آن، بزرگترین «ساختمان درون شهری در جهان» خواهد کرد.

در بیانیه ای از NEOM آمده است که اتکینز خدمات مشاوره و مدیریتی را در این شهر خطی به طول 170 کیلومتر ارائه خواهد کرد. ماه گذشته، AJ گزارش داد که این پروژه توسط طیف وسیعی از معماران مشهور از جمله Adjaye Associates مستقر در بریتانیا و پیتر کوک در یک دوره پنج ساله طراحی شده است.

خط – شهری به طول 170 کیلومتر در عربستان سعودی – و بخشی از پروژه گسترده تر NEOM در کنار دریای سرخ

“هدف ترکیبی ما این است که روش ارائه پروژه های زیرساختی بزرگ را به طور اساسی تغییر دهیم و The Line، با چشم انداز و پیچیدگی خود، فرصتی عالی برای نشان دادن آنچه صنعت ما می تواند به دست آورد، فراهم می کند.”

خط، طرح شاخص NEOM است، با جمعیت تخمینی نه میلیون نفر در آینده.



منبع