روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر | arianarchitects

در برخی موارد لازم است فراتر از مقدار تعیین شده برای عمق خاکبرداری، زمین گود شود تا به سطح مناسب و خاک مقاوم برسیم. از نظر هزینه نیز اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی حدود ۷۰ درصد گران‌تر خواهد شد. این می تواند به دلیل سن ساختار، ساخت و ساز ضعیف یا فشار آب رخ دهد. دیوارهای خم شده معمولا در خانه های قدیمی تر دیده می شود، به علت سال های چرخه تثبیت و انجماد و حل و فصل خاک. گاهی اوقات ریشه های بزرگ و درختان فشار بیشتری بر روی دیواره های فونداسیون ایجاد می کنند. پس از خشک شدن رزین و کسب مقاومت الیاف نوبت به اجرای عملیات تزریق است.

۱۴. نصب کفپوش

نصب وال پست CFRP سریع و آسان بوده و نیاز به هیچگونه حفاری در حیاط وجود ندارد. در فونداسیون های که امکان جابجایی وجود دارد، در سطح بتن و اپوکسی امان تشکیل مجدد ترک وجود دارد. هنگامی که سطح بتن ظاهری خشن، حفره دار و پوسته پوسته پیدا می‌کند، به این پدیده کرمو شدن بتن می‌گویند. با مشاهده نشانه‌های کرمو شدن لازم است در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.

http://barbarinemoone.irدر این مطلب سعی بر این داشتیم که به بررسی تمامی قسمت‌های مراحل ساخت ساختمان بپردازیم. اگر شما در این باره تجربه ای دارید در بخش دیدگاه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود.

نشست مدیر و اعضای دفتر نمایندگی شهرستان ابرکوه با نماینده مجلس

پس از انجام مجله خبری معماری آریاناهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی، کاشی های لعاب دار، کاشی های سفالی، گرانیت، مرمر، چوب، کفپوش اپوکسی. روبنا – اعضای مختلف روبنا مانند ستون ها و تیرها، باید طبق برنامه طراحی شده، جهت پشتیبانی از استحکام لازم برای حمل بار مرده و بار زنده که انتظار می رود در قسمت های مختلف سازه بصورت ایمن و به خوبی توزیع شوند، ایجاد شود.

تقویم دوره های سلامت ایمنی HSE

در ترک ‌های داخلی شما ترک ‌های نیمه افقی یا ترک ‌های با زاویه 45 درجه را در گوشه دیوارهای خانه، کنار پنجره‌ ها و یا درب ‌ها مشاهده می ‌کنید. علت اینکه بیشتر در این قسمت‌ ها ترک ایجاد می ‌شود این است که بیشترین تنش در این قسمت ‌ها وجود دارد. البته این ترک ‌ها در صورتی ‌که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد.

  • اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تعیین شد.
  • منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی (آهن، سیمان، گچ، آجر و …) می‌ باشد.
  • برای اطلاع از هزینه صفر تا صد ساختمان سازی با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت رایگان در محل حاضر شده و برآورد هزینه پروژه تان را در اختیار تان قرار دهند.
  • در روبنا، ضمن ساخت دیوارها و اتاق ها، بارهای قسمت فوقانی نیز به زیربنا منتقل می شوند.
تحریریه اخبار معماری آریانا