قوانین کیفیت هوا برای پیشرفت های جدید که توسط شهردار لندن تعیین شده است

معیارها هر دو انتشار از منابع گرما و انرژی را پوشش می دهند. معیار انتشار گازهای گلخانه ای ساختمان (BEB) با هدف کاهش استفاده از مشعل های چوب و سوخت جامد در طرح های جدید، در حالی که معیار انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل (TEB) آلاینده های ناشی از وسایل نقلیه خصوصی و عمومی را پوشش می دهد که در خدمت توسعه پیشنهادی هستند.

روری برگین، شریک پایداری، طراحی HTA

روری برگین، شریک پایداری طراحی HTA در صحبت با AJ گفت که دستورالعمل های AQN برای اطمینان از پایان استفاده از گاز در ساختمان های مسکونی لندن حیاتی است.

او گفت: “در حال حاضر دلایل خوبی برای اجتناب از نصب سیستم های احتراق گاز وجود دارد و این به آنها می افزاید.” با این حال، سؤالاتی در مورد نحوه برخورد صنعت با طرح‌هایی که قبلاً موافقت کرده‌اند و سیستم‌های گازی در آن وجود دارد، وجود دارد.

لوئیس دافیلد، شریک توسعه دهنده Fabrix، گفت که ساختمان Roots in the Sky – که به عنوان “اولین ساختمان اداری لندن برای ارائه سقف جنگل شهری” نامگذاری شده است – نمونه دیگری از چگونگی بهبود کیفیت هوا است.

سوالاتی در مورد چگونگی صنعت وجود دارد با طرح هایی سر و کار دارد که قبلاً موافقت شده است

او گفت: «گام بعدی همکاری شهرهای سراسر بریتانیا و جهان برای تعیین استانداردهای بالا و به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه خواهد بود. بریتانیا در زمینه سبز کردن پشت بام‌های ما از بسیاری از اروپا عقب است، بنابراین فرصت قابل توجهی برای بهبود وجود دارد.

اظهار نظر

اکنون، به لطف طرح لندن من، توسعه‌دهندگان باید کیفیت هوا و انتشار کربن را از همان ابتدا در مرکز پروژه‌های خود قرار دهند و توسعه‌های خود را پایدارتر بسازند. این به ما کمک خواهد کرد تا به ساختن یک لندن بهتر و سبزتر برای همه ادامه دهیم.

با این حال، سؤالاتی در مورد چگونگی برخورد صنعت با طرح‌هایی که قبلاً موافقت کرده‌اند و سیستم‌های گازی را در اختیار دارند، وجود دارد. طراحی مجدد آنهایی که هنوز ساخته نشده اند، عدم اطمینان و فشارهای زمانی و هزینه ای ایجاد می کند. برای کاهش این مسائل باید توجهی شود، اما در نهایت می توان بر آنها غلبه کرد و توسط کسانی که در آنها زندگی می کنند و باید برای 100 سال آینده از آنها مراقبت کنند، استقبال خواهند کرد.

دستورالعمل‌های AQN اضافه می‌کنند که طرح‌هایی که نمی‌توانند اقدامات کاهشی را برآورده کنند، می‌توانند به جای آن یک پرداخت جبرانی ارائه دهند، اگرچه این به صلاحدید یک مقام محلی است.

سارا لگ، معاون مدیر کیفیت هوای آروپ گفت:[This] دستورالعمل جدید کیفیت هوا را در سرتاسر پایتخت از طریق تشویق طراحی بهتر محیط ساخته شده بهبود می بخشد.

شهردار باغ‌های پارک ومبلی را به عنوان یکی از نمونه‌های توسعه AQN، با طرح مسکن پایدار توسط بارت که کیفیت هوای محلی را با تشویق استفاده از حمل‌ونقل عمومی بهبود می‌بخشد، ذکر کرد.

خانه‌ها و طرح‌های کوچک با مساحت کلی کمتر از 0.5 هکتار یا با فضای زیر 1000 متر مربع نیازی به رعایت دستورالعمل‌ها ندارند. توسعه‌های بدون پارکینگ اضافی یا دیگ‌های گاز جدید نیز معاف هستند.

شهردار می‌گوید طرح‌هایی که یک یا هر دو معیار را برآورده نمی‌کنند، باید انتشارات مربوط به پیشنهادات را کاهش یا جبران کنند، مطابق با مقامات محلی مربوطه.

این دستورالعمل های جدید باید مورد استقبال قرار گیرد و به درستی به عنوان نشانه ای از پایان استفاده از گاز در توسعه های مسکونی در لندن تلقی شود. در حال حاضر دلایل خوبی برای اجتناب از نصب سیستم های احتراق گاز وجود دارد و این به آنها می افزاید.

دستورالعمل‌های خنثی کیفیت هوا (AQN) که چهارشنبه گذشته (8 فوریه) منتشر شد، دو معیار کلیدی را برای توسعه‌دهندگان تعیین می‌کند تا استانداردهای کیفیت هوا را که در طرح لندن تعیین شده است، رعایت کنند و به آلودگی هوا کمک نکنند.

اما او هشدار داد که در حالی که رهبری شهردار مورد استقبال قرار گرفت، “یک ساختمان مشکلی در سراسر کشور را برطرف نخواهد کرد”.

“راهنمای مثبت کیفیت هوا توسعه دهندگان را تشویق می کند تا سطوح آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض آن را در مراحل اولیه در نظر بگیرند تا کیفیت هوا را از طریق طراحی بهبود بخشند.”

علاوه بر این، این دستورالعمل‌ها باید بخش مسکونی را تشویق کند تا به روش‌های جایگزینی که می‌تواند تأثیر بر کیفیت هوا را در مرحله ساخت‌وساز کاهش دهد، ادامه دهد. به عنوان مثال، روش‌های مدولار ساخت و ساز می‌تواند زمان تحویل و تعداد وسایل نقلیه حمل‌ونقلی را که وارد سایت می‌شوند به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در عین حال از استانداردهای بالای ایمنی و کیفیت طراحی پشتیبانی کند.



منبع

هر دو BEB و TEB باید به طور جداگانه برآورده شوند تا طرحی به عنوان “کیفیت هوا خنثی” در نظر گرفته شود، دستورالعمل ها بیان می کنند، و یک خودارزیابی بخشی از برنامه برنامه ریزی را تشکیل می دهد.

وی گفت: به دلیل پوشش تاج، یک جنگل به طور کلی تأثیر مثبت بیشتری بر کیفیت هوا خواهد داشت تا یک دیوار زنده با همان اندازه، و مزیت اضافی سایه به این معنی است که نیاز کمتری به تهویه هوای سنتی وجود دارد.

ریشه در آسمان

منبع: فابریکس

این توسعه همچنین دارای پانل های خورشیدی و پمپ های حرارتی منبع هوا – به جای دیگ های گاز – و افزایش خالص تنوع زیستی از طریق “بام های سبز و تنوع زیستی”، درختان و محوطه سازی است.

خان در بیانیه‌ای گفت: هوای سمی یک موضوع مرگ و زندگی است که هر ساله باعث مرگ زودرس 4000 نفر در لندن و منجر به آسم در جوانان و زوال عقل در افراد مسن می‌شود.

تحریریه اخبار معماری آریانا