مدرسه ابتدایی کایرا لورو، سنگال

پروژه مدرسه ابتدایی با هدف ارائه یک فضای اجتماعی جدید «بی نظیر و نمادین» خودساخته است که از مواد طبیعی و بازیافتی محلی استفاده می کند، از روش های ساخت و ساز پایدار استفاده می کند و برای ادغام در محیط روستایی آن طراحی شده است.

برنده کلی، که در 10 ژوئیه اعلام می شود، 5000 یورو دریافت خواهد کرد و پروژه برای ساخت و ساز جلو می رود. جایزه دوم 2000 یورو، جایزه سوم 1000 یورو و دو جایزه افتخاری هر کدام به ارزش 100 یورو نیز اهدا خواهد شد.

جزئیات مسابقه

برگزارکننده مسابقه Kaira Looro – به معنی “معماری برای صلح” در ماندینکا – پنج مسابقه قبلی را در سال های اخیر برگزار کرده است و از تیم های بین المللی برای طراحی ساختارهای پایدار برای جوامع مختلف روستایی در سنگال، غرب آفریقا دعوت کرده است. مسابقه سال گذشته برای یک مرکز کودکان 30000 یورویی در باقر، سنگال (تصویر شده است) توسط Ziyu Guo از چین برنده شد.

سنگال کشوری در غرب آفریقا است که حدود 15 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. قبل از کسب استقلال در سال 1960، قبلاً مستعمره پرتغال و سپس فرانسه بود. از سال 1980 تا 2005 منطقه کازامانس – که به نام رودخانه کازامانس نامگذاری شده است – کانون درگیری جدایی طلبان خونین بود.

یک مکان منحصر به فرد و نمادین و در عین حال ساده، هویتی که هر کودکی می تواند در آن خود را بیابد و شروع به ساختن آینده خود کند. این پروژه باید در یک فرآیند مداخله بشردوستانه و خودسازی، یعنی بدون پرسنل واجد شرایط و با مشارکت مستقیم جامعه محلی قابل تصور باشد.

داوران آخرین مسابقه عبارتند از Benedetta Tagliabue از EMBT Miralles Tagliabue مستقر در بارسلونا. Kengo Kuma از Kengo Kuma & Associates در توکیو. Mphethe Morojele از Mpheti Morojele Architects در آفریقای جنوبی; و امانوئل مورو، بنیانگذار معماری + طراحی emmanuelle moureaux در توکیو.

در سال 2021، مسابقه سالانه Kaira Looro به دنبال ایده هایی برای یک پناهگاه جدید 18000 یورویی برای زنان در باقره بود و خوان پابلو لوپز ایزابلا از اروگوئه برنده آن شد. فضاهای اجتماعی اصلی

«مکانی که نه تنها محدود به دوره‌های آموزشی مدرسه است، بلکه می‌تواند میزبان فعالیت‌های متقابل برنامه باشد، مکانی ایده‌آل است، مکانی که نه تنها یک مدرسه، بلکه یک جامعه نیز هست. از طریق معماری، اشکال و رنگ‌ها، هدف ایجاد الگویی است که اعتماد دانش‌آموزان، جامعه و مسئولان را برانگیزد.

بر اساس این خلاصه: «هدف از فرآیند انتخاب، انتخاب الگوی معماری یک دبستان است که بتواند سطح تحصیلات را برای کودکان بالا ببرد، حق تحصیل را تضمین کند، سلامتی را تضمین کند و شرایط روحی و جسمی و بهداشتی لازم را فراهم کند. برای توسعه پتانسیل هر دانش آموز

عنوان پروژه دبستان در آفریقا
مشتری کایرا لورو
ارزش قرارداد 70000 یورو
مهلت دور اول آخرین مهلت ثبت نام 15 اردیبهشت است و ارسال باید تا 11 ژوئن تکمیل شود
محدودیت های متقاضیان باید 90 یورو بپردازند که پس از 9 آوریل به 120 یورو افزایش می یابد
اطلاعات بیشتر https://www.kairalooro.com/competition_elementaryschool/en_index.html



منبع

مسابقات Kaira Looro 2020 بر روی طراحی یک 500 متر تمرکز داشت2 تسهیلات موقت واکنش اضطراری و الکساندرا وروبل، آگنیشکا ویتاشک و کامیل اوچارک از لهستان برنده شد. در همین حال، مسابقه 2019 به دنبال ایده‌هایی برای یک “غرفه صلح” جدید 300 متر مربعی در روستای نزدیک سدیهو، سنگال بود و Changze Cai از چین برنده شد.

مسابقه دبستان یک جامعه جدید و ساختمان آموزشی را ارائه می دهد که می تواند در هر مکانی در منطقه Casamance راه اندازی شود. مفاهیم نیازی به پاسخگویی به یک سایت خاص ندارند، اما نباید بزرگتر از 650 متر باشند2 در اندازه و قابل تحویل با بودجه مواد 70000 یورو.

در سال 2021، مسابقه سالانه Kaira Looro به دنبال ایده هایی برای یک پناهگاه جدید 18000 یورویی برای زنان در باقره بود و خوان پابلو لوپز ایزابلا از اروگوئه برنده شد.

مسابقه سالانه Kaira Looro – که اکنون در ششمین دوره خود قرار دارد – از دانشجویان و معماران جوان دعوت می کند تا مفاهیم 650 متری جدید را ترسیم کنند.2 مجموعه‌ای که می‌تواند به «حفاظت و تقویت» رشد آموزشی کودکان در منطقه کازامانس جنوبی سنگال کمک کند.

تحریریه اخبار معماری آریانا