مرکز هنرهای عروسکی تجربی، بلغارستان

این مسابقه برای طراحانی از سراسر جهان آزاد است که علاقه‌مند به هنر و تئاتر معاصر هستند و می‌خواهند در طراحی ساختمانی غیرمتعارف و خارج از جعبه مشارکت کنند تا خانه جادوی تئاتر باشد.

«تئاتر عروسکی در استارا زاگورا کسانی را تشویق می کند که استعداد رمان، متمایز و غیرمتعارف را دارند. تئاتر آماده است تا به نام فرآیند هنری و جستجوی معنای واقعی ریسک کند.

اهداف کلیدی جدیدترین پروژه شامل ارائه یک «محل فرهنگی پرهیاهو» برای هنر معاصر، ارائه یک مکان جدید آموزشی و فعالیت اجتماعی برای شهر و امکان تولید «پروژه‌های هنری متنوع» توسط سازمان‌های هنری دولتی، منطقه‌ای و مستقل است.

زبان های مسابقه بلغاری و انگلیسی است. برنده کلی – که قرار است در 28 جولای اعلام شود – یک جایزه 5000 یورویی و یک قرارداد طراحی 150000 یورویی دریافت خواهد کرد. جایزه دوم 3000 یورو و جایزه سوم 2000 یورو نیز اهدا خواهد شد.

جزئیات مسابقه


عنوان پروژه
مسابقه برای طراحی مفهومی EPAC – مرکز هنرهای عروسکی تجربی در تئاتر دولتی عروسکی – استارا زاگورا
مشتری تئاتر دولتی عروسکی بلغارستان
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 5 ژوئیه 2023
محدودیت های تمامی افراد بلغاری و بین المللی و یا انجمن های آنها می توانند بدون محدودیت شرکت کنند. افرادی که در تاریخ ارسال طرح مسابقه فاقد صلاحیت طراحی هستند، اما موظفند در صورت معرفی به عنوان فینالیست، یک طراح با صلاحیت کامل طراحی را در تیم خود ارائه دهند که دارای شرایط ذکر شده در بالا باشد. همچنین می تواند در مسابقه شرکت کند. هیچ گونه شرایط محدود اقتصادی و مالی برای مناقصه گران اعمال نخواهد شد
اطلاعات بیشتر https://competition.puppetry.center/en/



منبع

این مسابقه از طراحان «رمان، متمایز و غیرمتعارف» دعوت می‌کند تا پیشنهاداتی را برای مکان اجرای جدید در یک مکان برجسته در گوشه‌ای که در حال حاضر برای رویدادهای فضای باز در کنار تئاتر عروسکی موجود در شهر استفاده می‌شود، ارائه دهند.

این پروژه – با حمایت وزارت فرهنگ بلغارستان و شهرداری استارا زاگورا – یک سالن نمایش جدید با امکانات فنی پشتیبانی ارائه می دهد. منطقه خوش آمدگویی با گیشه، توالت و کافه؛ یک منطقه تمرین پشت صحنه با اتاق های رختکن. و یک انبار برای نگهداری تجهیزات.

استارا زاگورا در 190 کیلومتری شرق صوفیه، ششمین شهر بزرگ بلغارستان با حدود 158563 سکنه است. تئاتر عروسکی دولتی بلغارستان از سال 1962 در محل فعلی خود مستقر است، جایی که در سال 1982 یک دفتر مرکزی جدید را افتتاح کرد.

در سال‌های اخیر، یک سایت 2100 متر مربعی در مجاورت تئاتر – که تمرکز رقابت فعلی است – برای یک صحنه تابستانی در فضای باز استفاده شده است.

با توجه به این خلاصه: “EPAC – مرکز هنرهای عروسکی تجربی، انکوباتوری برای تئاتر زنده خواهد بود – همزمان، در اصل، غیر متعارف، تعاملی و جسورانه.